Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Roma i små porsjoner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-24, 09:26   #1
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Roma i små porsjoner

Jeg skal til Roma neste helg, Kristi himmelfart. Men jeg har migrene og utbrenthet og blir dausliten. Derfor kan jeg ikke farte rundt som en vanlig turist. Skal være der fra torsdag formiddag til søndag kveld, og fredag har jeg fullt program, samt lørdag kveld. Søndag formiddag har vi billetter til Forum romanum. Jeg har mulighet til å gjøre LITT på lørdag formiddag, men må rekke å sove før kveldens aktiviteter. Hvordan gjør jeg det med taxi? Er det lett å få tak i? Hotellet ligger utenfor bykjernen, de kan kanskje bestille for meg? Men hjem igjen? Og er det eurosedler som er tingen? Er det dyrt med taxi i Roma? Og evt til flyplassen?
Og tips til liten, ikke altfor stressende aktivitet torsdag og lørdag?

__________________

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-24, 10:29   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.503
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Taxi er lett å få tak i, enten fra taxi-holdeplass eller ved å bestille. De har en offisiell taxi-app, men den avbestilte hele tiden av en eller annen grunn, men kunne bestille taxi fra Uber-appen, det gikk veldig fint. Uber er dyrere, men man kunne velge vanlig taxi i stedet i Uber sin app. Fra flyplassen brukte vi taxi fra taxikøen, gikk kjapt.

Dette var et lite museum, ganske spesielt: https://museoecriptacappuccini.it/en/the-crypt/
Villa borghese var også fint, lite museum med mye kunst på ett sted, fin park utenfor.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-24, 12:35   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Roma er stappfull og bråkete, men det er fine parker og utsiktspunkter som Aventinerhøyden. Kanskje bor du nær en park. Vi bruker å besøke attraksjonene på morgenen, møter en halv time før åpningstid som er før turistbussene er der.

Bor du på hotell er det enklest å la de bestille taxi, så får du fastpris til og fra flyplassen. Jeg betalte 30€ fra sentrum til flyplass, 5€ ekstra for å betale med kort, de skal egentlig ikke ta gebyr for det. Brukte ikke kontanter i fjor.

Har du tid kan du ta lokaltog til Anzio, går hver time fra Termini, kostet 3,20 € sist. 60 min til en fredelig småby ved havet. Mange strandbarer, restauranter og litt shopping. Få turister som ikke snakker italiensk.

Tog er generelt å anbefale. Forhåndskjøp billetter på automat, i luken eller på nærmeste kiosk merket med Tabacchi. En BIRG billett og du reiser et døgn i Lazio regionen for 12€.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-24, 15:24   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Jeg syns både villa borghese og de gamle badene er fine og rolige steder, og jeg mener at man i villa borghese kan bestille en slot slik at det ikke blir så mye kø. Der er det også en fin liten samling Caravaggio-er, blant annet en nydelig, bakfull liten Bacchus som kanskje kan passe formen din? Og park rundt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 09:33   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

men kunne bestille taxi fra Uber-appen, det gikk veldig fint. Uber er dyrere, men man kunne velge vanlig taxi i stedet i Uber sin app. Fra flyplassen brukte vi taxi fra taxikøen, gikk kjapt.

Er det lov med Uber i Roma nå? Da vi var der i 2018, så vi mange skilt hvor det sto at Uber var ulovlig, og at man fikk et virkelig skyhøy bot om man ble tatt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 09:54   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Taxi er ikke noe problem i Roma og om jeg husker riktig så brukte vi ikke mye kontanter sist vi var der for et år siden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 10:22   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.503
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det lov med Uber i Roma nå? Da vi var der i 2018, så vi mange skilt hvor det sto at Uber var ulovlig, og at man fikk et virkelig skyhøy bot om man ble tatt.

Ja, det er lov, men bare Uber Black som er litt dyrere. Men kunne bestille vanlig taxi også fra Uber sin app, det fungerte fint.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 10:40   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.021
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Jeg ble helt satt ut av Roma da jeg var der for et par år siden. Det var så enormt og grandiost. Så mye mer enn noen annen by jeg har vært i.

Jeg synes Peterskirken var verdt et besøk, og køen gikk vanvittig mye fortere enn man kunne fryktet. Og vel inne i kirken var det mange steder å sette seg ned for å ta det innover seg. (Riktignok resulterte besøket i at Knerten meldte seg ut av statskirken, men det kunne vi leve med. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 10:55   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.545
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Fordelen med Roma er jo at alt er veldig komprimert og mange attraksjoner ligger i gangavstand fra hverandre. Og det er fint overalt. For eksempel ligger jo Forum Romanum omtrent "vegg-i-vegg" med Colosseum. Spansketrappen er rett ved Villa Borghese. Trevi-fontenen er rett i nærheten av Pantheon etc. Severdighetene står i kø, og rundt hvert hjørne ser du noe enda mer storslått. Kjenner igjen følelsen Tjorven beskriver, om at det er ganske overveldende når man ikke har vært der før. Men det er mange steder man kan sitte, se på folk og bare være. For eksempel Spansketrappen. Mye folk, mye som foregår, stappfult av turister, men samtidig god underholdning, mulig å bare sette seg ned og observere, midt i det hele. Og rusle rolig rundt i Villa Borhgese når man blir lei av det, og slentre innom et museum der. Jeg føler at det komprimerte formatet gjør at Roma egentlig krever lite planlegging, og at selv som "vanlig turist" rusler man mer enn man "farter" rundt. Men synes som Tjorven at Peterskirken er verdt tid og kø, som jeg også opplevde gikk overraskende kjapt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-05-24 kl 11:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 11:40   #10
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Det er jo egentlig det verst tenkelige for meg! At det "bare er å slentre innom" ditt og datt. Før jeg vet ordet av det, har jeg overtrukket energikontoen. Jeg har heldigvis vært i Peterskirken. Og jeg skal tilbringe mye tid fredag og lørdag i Paulus basilika utenfor murene, som kommer til å bli en storslått opplevelse og et minne for livet. Billetter til Forum romanum på søndag. Villa Borghese er dessverre allerede utsolgt, men vi skal møtes for piknik i hagen der på lørdag. Hotellet ligger godt utenfor bysentrum, så ting må planlegges nøye. Tusen takk for alle gode tips!

__________________

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 12:39   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.545
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Ja, det er det som er faren. Man skal bare gå dit, for det er jo rett i nærheten, og når man først er der kan man jo like gjerne bare gå dit, for det er like rundt hjørnet, og så skal man finne en kafe og sette seg ned, men på veien dit passerer man en storslått katedral, og da kan man jo bare kikke inn en liten tur når man likevel går forbi... Og vips, så har man brukt opp all den energien man egentlig ikke hadde. Det er vanskelig å velge ut en bestemt attraksjon eller aktivitet, og dra direkte dit, og ingorere alle de andre severdighetene man må forsere for å komme dit.

Men det høres ut som du har mange flotte opplevelser på programmet allerede da. Roma!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 13:38   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.021
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Hvis du skal spare energi, så ville jeg styrt unna det sixtinske kapell. Det stod på må-lista til kunsteleven, og for oss var det verdt kaoset. Men det var vanvittig mye folk og generelt ståk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 14:14   #13
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Jeg ville droppet Vatikanet fullstendig. Veldig mye kø overalt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 18:54   #14
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Roma er fantastisk, og en av de byene hvor selv bare det å rusle gir opplevelser av masse, det er liksom noe å se bak hvert hjørne. Vi fant feks en McDonalds (av alle ting!) som hadde glassgulv for å kunne vise frem noen utgravinger under gulvet. Og tin er komprimert, så man kan få med seg mye på et lite område, men det føles likevel veldig intenst. Og NB, ikke lov å sitte i Spansketrappen lengre, kan visst være ganske høye bøter for det.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 22:17   #15
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Har bestilt inngang til San Clemente basilika, og arkeologiske utgravninger under kirken. Tror det blir en fin 3-i1-opplevelse. Så er det sikkert noe vakkert å se i området rundt også. Colosseum for eksempel. Men dit går jeg ikke inn da.

__________________

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-24, 22:33   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.545
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Har bestilt inngang til San Clemente basilika, og arkeologiske utgravninger under kirken. Tror det blir en fin 3-i1-opplevelse. Så er det sikkert noe vakkert å se i området rundt også. Colosseum for eksempel. Men dit går jeg ikke inn da.

Du kan for eksempel kjøpe en pizza til firedobbel pris rett utenfor Colosseum. :erfart:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-24, 11:09   #17
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Du kan for eksempel kjøpe en pizza til firedobbel pris rett utenfor Colosseum. :erfart:

takk for tips!

__________________

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-05-24, 11:55   #18
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Jeg anbefaler alltid dette museet: https://www.centralemontemartini.org/

Ligger bittelitt utenfor selve bykjernen, men det er fredelig, vakkert og veldig kult. En gammel, nedlagt kraftstasjon som har utstilt fantastiske, antikke statuer og annen kunst.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-24, 21:27   #19
Philippa
Aktiv
 
Philippa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 257
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Du kan for eksempel kjøpe en pizza til firedobbel pris rett utenfor Colosseum. :erfart:

Eventuelt kjøpe vannflaske rett utenfor Peterskirken til ca 100 kr. gså erfart:

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-24, 22:02   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.193
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma i små porsjoner

Jeg syns både områdene rundt Peterskirken, spansketrappen og Colosseum er kavete og stressende. Væravhengig, selvsagt, men lell.

Forum syns jeg har et fredeligere preg. Men det er ÅREVIS siden sist jeg var i Roma, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no