Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-22, 12:13   #701
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.904
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Det er jo heldigvis en lite krevende kake å lage. Det meste av tiden går med til heving og man trenger ikke bruke tid på å bake ut en hel haug mindre emner. Mye glede for lite jobb.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 12:16   #702
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Ja, oppskrioften jeg har er en gasnke så klissete deig, men som du sier, det er ikke mye JOBB med det, det er mest bare det med tiden, og den kan jo stå der og heve for seg selv mens jeg kjører noen på juleavslutning og henter nordkak-salget og sånt.

Mm, det er overkommelig, tror jeg skal prøve på det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 13:07   #703
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Julebrød kjenner jeg at jeg også må bake.

Jeg har bakt honninghjerter, pepperkaker og kolakaker. I dag skal jeg bake lyse kakefigurer, og så tror jeg at jeg skal si at det er nok.

Jeg har sendt pakker og julekort i forrige uke og sender de siste i dag.

Juletre må vente til neste uke. Storesøster kommer ikke hjem før på søndag og hun må få være med.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 13:09   #704
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Julekake tror jeg jaggu vi skal bake også. Ellers blir det pepperkaker, også har jeg lyst på risboller (uten delfiafett), peppermyntekuler og karameller. Får se hva det blir.
Ellers er jeg/vi nesten ferdig med gaver, sliter med gave til svoger til rundt 100 lappen som ikke er bok eller vin. Har ordnet en gave til han så må bare ha en tilleggsgave. Forslag anyone?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 13:09   #705
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Juletreet skal vi etter planen pynte på søndag. Det eneste som er bakt så langt er julemenn, så det står noen sorter til på planen enda. Og julekort... don't get me started, vi har ikke tatt bilde enda... Mannen printer julekortene selv så for all del, det skal bli før jul, men det er på tide å få gjort snart!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 13:11   #706
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Svigermor kommer hit tirsdag kveld så da skal alt være medt mulig fikset og ordnet har jeg tenkt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 13:15   #707
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Gaver har jeg rimelig bra kontroll på hva jeg skal gi, eller har kjøpt

Det er nevø og niese på hh 13 og 11 som gjenstår, men hun får nok noe rituals-greier samt lipgloss som er gjennomsiktig (for det er det eneste ønsket jeg har fått, lipgloss altså)

Han, aner jeg ikke, så derved står han i fare for å få en genser i år også, men jeg skal forsøke å lirke noe ønske utav dem på et vis.
I tillegg er det noen litt mer perifære unger/ungdommer på listen, og noen tanter og sånn, men det faller vel på plass det også. jeg får ta meg et raid på senteret på lørdag mens ungene er på kino med besteforeldrene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 13:48   #708
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Har bakt, gitt bort og spist opp to omganger med julebrød, kanskje det blir en gang til før jul. Så godt med geitost på! I dag har kjøpt juletre pluss gave til eksen, og ingredienser til riskrem som skal tas med til et juleselskap på søndag, men først hadde jeg en nydelig løpetur i skogen i dag tidlig. Utrolig vakkert vinterlandskap, selv rådyra dukket opp ved vannet. Har laget biscotti nå, med hvit sjokolade og syltet appelsin, pleier å lage noen omganger sånn at vi har nok til hele vintersesongen på hytta i tillegg til julemumsinga.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 14:22   #709
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.904
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi bestemte oss for å droppe julekort i år, for første gang. I fjor fikk vi tre kort og det føltes veldig stusselig og jeg mistet rett og slett lysten til å sende julekort når ingen andre gidder. Porto er jo kjempedyrt også å det er kanskje like greit, men jeg savner den tiden hvor vi hang massevis av julekort på snorer foran et av stuevinduene og de var en del av julepynten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 14:33   #710
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi bestemte oss for å droppe julekort i år, for første gang. I fjor fikk vi tre kort og det føltes veldig stusselig og jeg mistet rett og slett lysten til å sende julekort når ingen andre gidder. Porto er jo kjempedyrt også å det er kanskje like greit, men jeg savner den tiden hvor vi hang massevis av julekort på snorer foran et av stuevinduene og de var en del av julepynten.

Jeg vurderer å ta frem våre egne gamle. Om jeg finner dem.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 14:44   #711
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

I dag begynner vi på julebaksten. Vi er ferdige med alt som skal i fryseren og all konfekt, så nå er det småkakenes tur.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 15:07   #712
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.737
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg sluttet med julekort delvis pga prisen på porto. Har inntrykk av at de aller fleste sluttet samtidig som meg for vi får nesten ingen lenger vi heller. Savner også alle kortene litt.

Jeg begynner å glede meg nå. Besøk og god mat. Har mathandling og en julegave igjen. Pynte skal vi gjøre i helga. Har fått covid på besøk men satser på at alle er friske til neste uke sånn at besøket kommer.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 16:51   #713
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.904
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg vurderer å ta frem våre egne gamle. Om jeg finner dem.


Det var jo en fin idé!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 17:22   #714
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.452
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg vurderer å ta frem våre egne gamle. Om jeg finner dem.

Vi har alltid julekortene på en hylle innerst i en gang. Etter at sønnen flyttet pga studier (rommet hans er innerste i den gangen) og siden strøm er dyrt og døren til nevnte gang er stengt, har faktisk julekortene fra i fjor blitt stående. Selv om vi ikke har fått noen i år, er det likevel ferdigpyntet. Aldri så galt

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 17:57   #715
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Vi sender ikke mange julekort. Bare noen helt få fordi vi ikke hadde dem klare til svigermor var her.

Resten deler vi ut. Enten personlig eller via gave-utveksling via foreldregenerasjonen etc.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 18:32   #716
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Alle tre julestrømpene funnet!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 18:35   #717
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.775
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg burde gjøre mange juleting, men har ikke energi eller overskudd nå. Men, har både ordnet flere gaver,og pakket inn flere av de så jeg har gjort noe idag iallefall.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 18:43   #718
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.518
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Litt i dag betyr en ting mindre å gjøre senere.

I dag har jeg:

Byttet plass på frokostservisene, så hverdagsserviset nå står gjemt i vitrineskapet i stua, og nisseserviset står i kjøkkenskapet.

Kjøpt litt mer julemat på Bondens marked

Bakt fine rundstykker til julefrokosten (dvs de står til etterheving nå)

Funnet julestrømpene, gått igjennom og sortert det oppsamlede julestrømpegodteriet, konstatert at mengden er passelig, og fylt det i strømpene.

Kjøpt og hengt opp kalendergavene til julaften i pakkekalenderen (var de som manglet, de kommer alltid opp litt uti løpet).

Føler jeg har vært veldig effektiv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 18:53   #719
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Alle tre julestrømpene funnet!

Heldige du. Jeg har ikke funnet flere enn den ene enda.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-22, 19:02   #720
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg burde gjøre mange juleting, men har ikke energi eller overskudd nå. Men, har både ordnet flere gaver,og pakket inn flere av de så jeg har gjort noe idag iallefall.

Her er jeg også. Mangler noen gaver, og de vet jeg ikke hva skal finne på engang. Ingen gaver er pakket inn. Jaujau, blir vel jul i år også på et vis.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no