Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Slyngplante og utekjøkken

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-14, 21:38   #21
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Jeg fant ut at vanlig villvin er plassert i H6, det betyr at den skal klare seg fint i dumpa hos dere. Jeg fant litt om klatreplanter her.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 21:44   #22
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har ekstreme mengder villvin, bare å hente. Den har klatret opp i et tre og kvalt det.

Wheeeeee!

Jeg kommer i løpet av uka.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 21:44   #23
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det er å få kjøpt og det er bare å plante. Er du heldig har du noen som gjerne gir deg avlegger. Naboen skulle slenge sin på komposten. Du skulle gjerne fått av meg men de har ikke blitt store nok enda. De er greie å ta avleggere av selv også etterhvert, ved å klippe av toppskudd å sette i vann.

Fortell mer. Klippe av toppskudd, sier du? Hvor lenge skal det stå i vann før jeg kan plante det ut? Eller må den plantes i potte inne først før jeg kan sette den ut? Rekker jeg å gjøre det i sommer?

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 21:45   #24
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg fant ut at vanlig villvin er plassert i H6, det betyr at den skal klare seg fint i dumpa hos dere. Jeg fant litt om klatreplanter her.

Takk!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 21:45   #25
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Nå ble jeg fryktelig fornøyd kjenner jeg!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 21:47   #26
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Det kommer til å bli skikkelig bra, villvin var en god ide. Og kanskje en liten alpeklematis på kortenden til pønt?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 21:49   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Åh, wow!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 09:45   #28
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Det blir kjempefint! Så digg med ny platting.

(Vi har ny terrasse selv i år, etter at Xian-mannen tråkket gjennom en av de gamle plankene i våres(!).)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-14, 09:56   #29
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Jeg kom for å tipse om humle, men jeg ser du har bestemt deg.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 10:14   #30
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Wheeeeee!

Jeg kommer i løpet av uka.

Bare send en melding når du vet ca. når det passer, det er som regel noen hjemme her om kveldene. Skal jeg ta noen stiklinger og sette i vann så de kommer i gang?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 10:25   #31
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Kan legge til at vi har planta både Arkitektens trøst og villvin. Er godt fornøgd med begge - dei blei planta nå i juni, og har vokse godt begge to, særlig Arkitektens trøst "Trøsten" vil jo også ha blomar etter kvart - det kan bli fint, men eg gler meg til raudfargen på villvinen.

Dette blir sikkert fint! Vi skal også ha utekjøkken på sikt - så fint med litt inspirasjon her. Planen er at Arkitektens trøst skal vokse over dette (ein planlagt pergola).

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 10:35   #32
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det blir kjempefint! Så digg med ny platting.

(Vi har ny terrasse selv i år, etter at Xian-mannen tråkket gjennom en av de gamle plankene i våres(!).)

Det er virkelig digg med ny platting. Det så ikke ut på fremsiden av huset etter at vi bygde ut/om inngangspartiet, men nå ble det over 50 kvm terrasse og det ble så ryddig og praktisk.

Jeg deler selvsagt villig bilder
Før:


Etter:


Utekjøkken:




Nå mangler det bare beising, vask, spring og villvin.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 13:02   #33
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Så fiiint

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 15:05   #34
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Så utrolig fin uteplassen blir, Heiko! Støtter villvin-planene, og suppler hjerne med en klimatis på enden for litt variasjon i bladene og blomster.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 22:05   #35
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Takk.

Nå er kjøkkenet beiset. Vasken og krana er på plass, jeg må bare innom allium og hente meg villvin og så er utekjøkkenet komplett.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 07:35   #36
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Jeg har en liten villvin med røtter til deg viser det seg. Tok en avlegger og satt i regnvann før vi dro på ferie. Du trenger nok 3-4 stykker men jeg bor ikke så langt unna allium om du vil ha min også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 07:41   #37
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Kjempefint! Blir nokveldig bra til slutt.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 07:55   #38
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg har en liten villvin med røtter til deg viser det seg. Tok en avlegger og satt i regnvann før vi dro på ferie. Du trenger nok 3-4 stykker men jeg bor ikke så langt unna allium om du vil ha min også.

Ja takk, veldig gjerne!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 08:09   #39
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

Mei, du som har greie på sånt: Jeg kikket på min for å se hvor vi kunne hente noe. Den klatrer over fjell og delvis jord, og der den klatrer over jord har den dannet røtter noen steder. Det er kanskje lurt å ta derfra? Går det an å klippe en ende i flere biter så lenge det er røtter på hver?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-14, 09:54   #40
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slyngplante og utekjøkken

En liten alpeklematis? Host. Er det mulig å ha en liten alpeklematis? Den er vel kjent for å ta over alt i tre meters omkrets?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no