Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bayswater eller Alexa

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 08:26   #1
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Bayswater eller Alexa

Jeg har i flere år spart til en Mulberry Bayswater. Litt av og på, men det har liksom vært den vesken jeg skulle kjøpe meg når jeg en gang skulle kjøpe en dyr veske.
Nå har det jo kommet en ny modell som heter Alexa og ligner ganske mye (i mine øyne). Er det et tegn, burde jeg går for den isteden?

Noen som har disse eller har noen meninger om dem?

Bayswater:


Alexa:

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:28   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Vil du ha svart eller brun? Jeg synes formen på Alexaen er mye penere enn den andre, men liker svart best. Og ja, klart det er et tegn!

  Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:33   #3
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Bayswater, definitivt. Jeg liker ikke vesker med for mye spenner osv. Bayswater er mer klassisk, og skal du først investere i en dyr veske burde du gå for en klassisk, tidløs variant. Slike spenner som på Alexa er kanskje mer en "motegreie"?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:35   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Enig med Claire. Dessuten - må du løsne spennene på Alexa hver gang du skal åpne den? Det ville jeg blitt sprø av.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:36   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Begge er fine. Bayswater er hakket mer "damete", synes jeg, og også litt mote-greie, faktisk, selv om den er klassisk. Den andre ser litt mer avslappet og casual ut, og en sånn kunne jeg nok brukt i årevis. Men de spennene, er de bare til pynt, sånn at lukkingen bare er låsen i midten, eller må man åpne og lukke spennene hver gang man skal åpne veska?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:54   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Jeg liker ikke spenner som henger og slenger, så jeg foretrekker Bayswater. Hvordan er vekten på veskene? Bayswater er veldig tung. Er Alexa like tung? Er det forskjell på tyngden på vanlig lærveske og patentlær? :sparer til Bayswater:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:57   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Åh, den var fin. Er det lov å spørre om prisen? Jeg likte Bayswater best.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:57   #8
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Bayswater. Enkel og elegent!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 09:01   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Bayswater - uten tvil.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 09:03   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Åh, den var fin. Er det lov å spørre om prisen? Jeg likte Bayswater best.

6500 eller noe sånt. Ca. 5 ganger mer hvis du ønsker strutselær. :zen:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 09:05   #11
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Bayswater. Kostet 6300,- i fjor.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 10:16   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Det der er jo smak og behag da. Jeg liker ikke Alexa så godt, for mye dill for meg. Men jeg tror nok den også er relativt tidløs, så jeg ville ikke bekymret meg så mye for det om jeg nå først likte Alexaen best. Bayswateren er det jo mange som har da, så om du synes det er dumt er nok Alexaen riktigere for deg. Jeg glemmer ikke rett før jul, hvor jeg hadde en mørkebrun Bayswater, og satt på United Bakeries. I løpet av den tiden jeg satt der kom det tre andre damer med mørkebrun Bayswater. Da følte jeg meg litt sau. Jeg fikk en i svart til jul, og den har jeg ikke sett like mange av, så det er mulig man er bittelitt mer sjelden da. (Jeg har ikke to altså, den brune lånte jeg av en venninne.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 10:24   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Liker best Bayswater. Det som er pluss på Alexa er den lange skulderstroppen.
Skulle jeg kjøpt, ville jeg kjøpt Bayswater.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 10:33   #14
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Jeg elsker min Bayswater, som jeg fikk i overraskelsesgave av mannen for et år siden. Men den er svinetung, og jeg får vondt i skuldrene av den.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 10:37   #15
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Jeg ville ha gått for Alexa.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:19   #16
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Jeg fikk Bayswater i gave for noen år siden, i svart, og jeg elsker den.

Men dersom du liker å ha veske over skulder, er den jo ikke særlig gunstig for det, og den er tung. En annen ulempe er at glidelåslommen inni er litt liten.

Får ikke plass til Mulberrylommeboka mi, og skulle av sikkerhetsgrunner gjerne hatt en glidelåslomme til den.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:36   #17
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Så hvis jeg kjøper en Alexa så er det ikke så mange som har lik? :Puster lettet ut:

  Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:25   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Bayswater... Bayswater er mer klassisk, og skal du først investere i en dyr veske burde du gå for en klassisk, tidløs variant. Slike spenner som på Alexa er kanskje mer en "motegreie"?


signerer! men jeg likte den andre også....? så ender egentlig opp med *vet ikke*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:49   #19
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Jeg personlig er jo selverklært Bayswater-fan, men jeg kan godt se at om du foretrekker noe litt mer røft og spesielt (som i: som ikke så mange andre har) kan Alexa være greien.

Skjønner ikke helt at noen synes Bayswater er tung ? Jeg blir alltid imponert over hvor lite den veier, selv om jeg stapper den med bærbar og masse papirer.

En ting du kan checke med Alexaen: kan den utvides i sidene ? Det kan Bayswater (den har sånne stropper), og det gjør at den både kan brukes som stor håndveske eller tote.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 13:54   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bayswater eller Alexa

Bayswater veier 1,3 kg, i følge Internett. Det sier meg ikke så fryktelig mye, men jeg har for prøveholde en Bayswater og den var tyngre enn andre vesker jeg har møtt. Ikke at jeg har møtt så mange vesker, da.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no