Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 15:50   #221
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.092
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg gjør egentlig det, fordi jeg ikke skjønner problemet. Så lenge ryktesystemet finnes og man er fullstendig klar over det, bør man enten skru av ryktesystemet eller holde seg borte. Hvorfor syte over noe man ikke kan gjøre noe med? Sender man en rød eller grønn prikk bruker man ryktesystemet slik det er ment for å brukes. Jeg snakker om forumbrukere, ikke om folk i RL.

Men hvordan skal jeg tolke det... betyr det at jeg feks ikke får lov til å tilegge deg egenskaper, men du må få lov til å tillegge meg egenskaper "fordi du ikke skjønner problemet".

For ordens skyld må jeg få presisere at jeg ikke sutrer over røde prikker jeg har mottatt (har fått ufattelig få i min forumkarriere). Derimot så koser jeg meg litt med å diskutere dette fordi jeg ikke synes argumentasjonen din henger helt sammen.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:52   #222
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Derimot så koser jeg meg litt med å diskutere dette fordi jeg ikke synes argumentasjonen din henger helt sammen.

Det er så godt å se at andre enn jeg skriver slikt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:52   #223
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Forskjellen er at jeg snakker om forumbrukere, ikke mennesker i RL. Zöe snakket om menneskene bak nickene, og uttalte seg om hvordan man er i virkeligheten om man sender en rød prikk. Jeg snakker om nick, om at man muligens ikke bør vanke så mye på forum om man ikke takler å få en rød prikk, men kanskje heller finne en annen "hobby". Mulig argumentasjonen min virker rar, jeg får bare skylde på hormoner og trøtthet i dag. De fleste skjønner nok hva jeg mener uansett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:53   #224
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg tror det kan være et poeng huske på at selv om rødprikker er en kanal der det sendes mye dritt, så trenger ikke alle rødprikker å være dritt.

Ja, og jeg vil gjerne minne alle på å ikke skrive stygge kommentarer på rødprikker her inne. Kan man ikke si det i tråden, så la være å skrive det. Vær gjerne sinte på hverandre, men ikke forsur miljøet med stygge kallenavn. (Det jeg prøver å si er vær emosjonell på en saklig måte. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:55   #225
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.092
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Syntes ikke Iset har sagt noe galt.

Nei, men det er jo hun som har definert det som galt å ilegge folk egenskaper.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:57   #226
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.092
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De fleste skjønner nok hva jeg mener uansett.

Jada, og for ordens skyld må jeg også si at jeg i mange ting sympatiserer med deg og synes du virker som en koselig jente (unnskyld at jeg tenker på deg som noe annet enn en forumbruker ).

Men det er jo en fare for at vi som ikke er så oppegående ikke skjønner hva du mener da .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:58   #227
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Men er det virkelig bare jeg som noen ganger blir litt glad over at man har klart å engasjere nok til å få en rød prikk? Det verste ville vel vært å være helt usynlig?

Det har kanskje noe med at man vet at det ikke er personlig ment, egentlig? Mange av mine forumfavoritter er folk jeg også kan diskutere heftig med og bli provosert av. Så lenge både de og jeg evner å ikke dra med motsetningene i bagasjen i nye tråder i all evighet etterpå, så gjør det liksom ikke så mye om det går litt hett for seg. Om noen nærmest fotfølger meg for å fortelle meg at jeg er en dritt og at alt jeg sier er dumt nærmest uten å lese hva jeg skriver, så blir det noe annet.

Men et og annet tyttebær i kampens hete kan jeg godt leve med. Kanskje fyrer jeg meg opp av det, kanskje ikke. Men det er på en måte en del av noe jeg setter pris på ved heftige diskusjoner. Man kan liksom ikke ha det dersom ingen står på den andre siden og gir litt motstand.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:05   #228
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jada, og for ordens skyld må jeg også si at jeg i mange ting sympatiserer med deg og synes du virker som en koselig jente (unnskyld at jeg tenker på deg som noe annet enn en forumbruker ).

Men det er jo en fare for at vi som ikke er så oppegående ikke skjønner hva du mener da .

Sjaddapp.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:14   #229
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men Elin, når du selv har valgt "sukkersøt og fisefin" som brukertittel, så blir det da litt pussig å reagere på at noen kaller deg det.

Og det hadde visst DM allerede sagt. Ja ja. Vi kan jo ikke samkjøre alt vi skal si på bakrommet heller, da. (Da hadde jeg sikkert bare fått postet halvparten så mye som jeg gjør. )

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Med mindre det var stavefeilen du reagerte på, da; i så fall er jeg selvsag helt på linje med deg.)

Selvsag?!?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:16   #230
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsag?!?



:testing:

  Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:39   #231
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og det hadde visst DM allerede sagt. Ja ja. Vi kan jo ikke samkjøre alt vi skal si på bakrommet heller, da. (Da hadde jeg sikkert bare fått postet halvparten så mye som jeg gjør. )

Særlig ikke når vi ikke uttaler oss på vegne av moderator/admin-teamet.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:40   #232
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og det hadde visst DM allerede sagt. Ja ja. Vi kan jo ikke samkjøre alt vi skal si på bakrommet heller, da. (Da hadde jeg sikkert bare fått postet halvparten så mye som jeg gjør. )

Særlig ikke når vi ikke uttaler oss på vegne av moderator/admin-teamet.

Den skrivefeilen var jo veldig passende når du først var ute for å mobbe skriveleifer.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:41   #233
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Særlig ikke når vi ikke uttaler oss på vegne av moderator/admin-teamet.

Hei! Det var da ikke du som skulle si det, var det?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:42   #234
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Den skrivefeilen var jo veldig passende når du først var ute for å mobbe skriveleifer.

En god illustrasjon av en ikke så veldig godt kjent (men veldig irriterende) naturlov, det der ja.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:44   #235
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hei! Det var da ikke du som skulle si det, var det?

Men du sa det ikke.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:46   #236
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men Elin, når du selv har valgt "sukkersøt og fisefin" som brukertittel, så blir det da litt pussig å reagere på at noen kaller deg det.

Men kanskje brukertittelen kom etterpå - som selv-uhøytidelig reaksjon på prikken?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:20   #237
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Mens jeg storts sett applauderer det Zoë skriver i denne tråden .



(Jeg er konfliktsky, da. Men det betyr ikke at jeg ikke står for egne meninger/sier fra. Jeg bare unngår det i det lengste. )

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:22   #238
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Zoë; det slår deg ikke at du fremstår som ganske korrigerende selv akkurat nå? Hvordan er det med bjelken i ditt øye? Og hvorfor er grønne prikker mindre barnslige enn røde? Jeg vil si begge deler er like barnslig.

Jeg korrigerer ikke - jeg sier da vitterlig flere steder "Prikk i vei!". Jeg uttrykker min mening om saken.
Grønne prikker er vel ikke barnslig!
En grønn prikk er som et kompliment - å gi/få komplimenter er en hyggelig og oppbyggelig ting.

Å gi en rød prikk er sutring/hevn/utidig korrigering - DET er barnslig.


Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fordi grønne prikker er jo så søtt og elskelig og flott, og de som sender avgårde grønne er jo små søte engler som bare går rundt og smiler og gjør verden til et bedre sted vet du, Kasia.

Å sende positive vibrasjoner ut i verden, gjør helt klart verden til et bedre sted. Så sant som det er sagt!
Og dette vet da du også godt, Iset, åndelig orientert som du er - så ingen grunn til sarkasme (selv om du er pottesur på meg akkurat nå...)!


Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men det gjør jeg hele tiden. Jeg gir mange flere grønne enn røde. Jeg har tenkt at det er fordi jeg stort sett er en hyggelig og søt engel. Men siden jeg av og til klikker i vinkel og gir røde så er jeg en latterlig, korrigerende, barnslig djevel. Som ingen liker. På forum skal man altså legge lokk på negative følelser, for de har man ikke.

Har JEG hevdet det??
Du trenger ikke legge lokk på en eneste ting - skriv det fra deg i tråden, du som formulerer deg godt også.
Hvorfor nøye seg med å rope "Din dumming!", liksom.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Folk kan få mene hva de vil, men jeg irriterer meg litt over folk som tillegger ukjente mennesker egenskaper utifra prikkene de sender, uansett om de er saklige eller ikke. Jeg er dypt uenig i at fordi et menneske sender en rød prikk så er hun/han lite empatisk og elsker å herse med andre.

EN rød prikk? Har jeg sagt EN rød prikk? Eller noen få, for den slags skyld?
Langt i fra.
Tror jeg presiserer meg ihjel i denne tråden, men; jeg sa at mennesker som sender røde prikker i hytt og gever fordi de koser seg med å sette andre på plass er kjipe.

Og det ER de!! Herregud - hvem liker slike folk!

Videre sa jeg at de som hører hjemme i denne kategorien, kan ta det til seg.
Hører du hjemme i denne kategorien, da ,Iset? LIKER du å sette andre på plass? Hvis ikke, kan du slutt å være blodig fornærmet nå.


Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Da skjønner jeg litt av uenigheten her. "Korrigering" er for meg det samme som å rette på noen, altså å prøve å hjelpe noen slik at noe blir riktig. Det du beskriver her, ville jeg aldri kalt "korrigering" - kanskje heller "utidig kritikk", "surmaget mas", "passiv-aggressiv nedlatenhet", "generell bitchy oppførsel" eller noe slikt. (Det er selvsagt store gråsoner her, men "korrigering" er et ganske nøytralt ord for meg, så jeg ville ikke brukt det om noe jeg syntes var veldig frekt og utidig.)

Skjønner hva du sier, Skilpadda.

Vi legger ulikt innhold i begrepet.

Men nå er jeg av den oppfatningen at å korrigere andre uten at de har spurt om hjelp , som oftes er uhøflig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:45   #239
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Korrigere har samme betydning for meg som for Skilpadda. Og jeg tror verden ville blitt litt mindre irriterende hvis det var mer allment godtatt å korrigere andres feil uten at de nødvendigvis har spurt på forhånd "og hva mener du?".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:59   #240
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Å sende positive vibrasjoner ut i verden er flott! Mange blir glade av en grønn prikk, særlig hvis man har fortalt noe som er tungt og vanskelig.

En rød prikk kan også være positiv, syns jeg, hvis den kommer med en kommentar som kan få deg til å tenke.

Jeg har fått to her, den ene med konstruktiv kritikk. Først ble jeg litt lei meg,(jeg er helt fersk i forumverdenen, FP er mitt første sted, og det tok meg faktisk ganske lang tid for å skjønne meg på hvordan kontrollpanel o.l fungerte ) men i ettertid ble jeg litt beæret, også fordi vi fortsatte diskusjonen på en fin måte...

Den andre røde fikk jeg her om dagen uten kommentar. Jeg forstår den fortsatt ikke (jeg skrev et oppriktig innlegg )og det er jo litt synd.

Selv har jeg ikke gitt noen enda. Jeg er litt for fersk, og tør ikke helt..

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, rødprikking


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no