Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ullvask vs. vanlig program

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 14:53   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ullvask vs. vanlig program

Hva er egentlig forskjellen?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:56   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullvask vs vanlig program

Den vugger tøyet mer enn å slenge det rundt om kring med stor kraft.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 14:58   #3
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullvask vs vanlig program

Ull program har samme temperatur på hovedprogram og skyllinger, slik at ikke ullklærne blir tovet.

Vanlige program har helt kaldt vann på skylleprogram.

Trur eg... det er det mamma har fortalt meg i hvert fall.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 16:07   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Takk for svar.

Det med samme temperatur på skyllinger er vel bare viktig for ubehandlet ull? Eller gjelder dette all ull?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 17:55   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Hvis du skyllevannet har annen temperatur enn vaskevannet så krymper ullen, uavhengig av om den er ubehandlet eller ikke har jeg lært. Jeg vasker alltid ull på ullprgram.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 18:08   #6
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Takk for svar.

Det med samme temperatur på skyllinger er vel bare viktig for ubehandlet ull? Eller gjelder dette all ull?

Det er viktig for ubehandlet ull ja. Ull som er iblandet nylon (sisu garn f.eks) og ull som er spesialbehandlet fra produsent kan man vaske på vanlig vask. For å være sikker ville jeg vasket på ullprogram.
Håper det var litt til hjelp. Mamma er rene vaskeorakelet

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 18:17   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Hva om jeg har en ulljakke... Det står egentlig "dry clean only" på den, men syns det blir dyrt å rense den. Den er hvit, sånn "halvtovet" på en måte, type duffelcoat eller hvadetnåheter. Kan jeg vaske den på ullprogram? (Med Milo)

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 18:19   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Det er viktig for ubehandlet ull ja. Ull som er iblandet nylon (sisu garn f.eks) og ull som er spesialbehandlet fra produsent kan man vaske på vanlig vask. For å være sikker ville jeg vasket på ullprogram.
Håper det var litt til hjelp. Mamma er rene vaskeorakelet

Jeg er ikke noe vaskeorakel, men jeg syns å huske noe med at du forringer ullen ved å vaske den på normalt program. (Og så bør den vaskes med spesialsåpe).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 18:25   #9
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg er ikke noe vaskeorakel, men jeg syns å huske noe med at du forringer ullen ved å vaske den på normalt program. (Og så bør den vaskes med spesialsåpe).

Det vil jeg tro ja, men på enkelte ullplagg står det at de kan vaskes på vanlig vaskeprogram, men det er nok mest skånsomt å vaske på ullprogram likevel om man vil at de skal vare lenge. Jeg gjør alltid det og bruker milo.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 18:27   #10
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Hva om jeg har en ulljakke... Det står egentlig "dry clean only" på den, men syns det blir dyrt å rense den. Den er hvit, sånn "halvtovet" på en måte, type duffelcoat eller hvadetnåheter. Kan jeg vaske den på ullprogram? (Med Milo)

Skeptisk, tror ikke jeg hadde turt det...

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 18:48   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Ull program har samme temperatur på hovedprogram og skyllinger, slik at ikke ullklærne blir tovet.

Vanlige program har helt kaldt vann på skylleprogram.

Trur eg... det er det mamma har fortalt meg i hvert fall.

Det er vel ikke det som er ullprogram.
Ullprogrammet er mer skånsomt, dvs at omdreiningene på trommelen er færre og ikke så kjappe. Det er ikke mange maskiner som skyller i varmt/lunkent vann på ullprogrammene, det er en "tilleggstjeneste".
Men det er ikke stor forskjell på vannet. Ull blir tovet på mer enn 37 grader, og tåler dårlig store temperaturforskjeller.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 18:51   #12
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Ull blir i følge min mor vasket i kaldt vann. Det blir ikke kjørt inn varmt vann. Det er også færre omdreininger på vasken, og den vugger vasken mer enn å kaste den rundt.

Det beste for ull er faktisk å vaske på håndvask program, for der blir det brukt litt varmere vann.

Det kalde vannet sliter på ullen.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 18:55   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Et ullprogram på 40 grader vil jo være like mye 40 grader som et bomullsprogram.

Man kan koke ull uten at det tover eller krymper, så lenge man beveger det sakte rundt i vannet, og ikke kaster det oppi iskaldt vann etterpå.

Jeg vet at ullprgrammene "vugger" tøyet i stedet for å kaste det fort rundt omkirng, slik vanlig programmer gjør. Derfor heter det "ullvugge" på mange maskiner. Også regner jeg med at temperaturen er gjevnere mellom vannbyttene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 19:36   #14
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er vel ikke det som er ullprogram.
Ullprogrammet er mer skånsomt, dvs at omdreiningene på trommelen er færre og ikke så kjappe. Det er ikke mange maskiner som skyller i varmt/lunkent vann på ullprogrammene, det er en "tilleggstjeneste".
Men det er ikke stor forskjell på vannet. Ull blir tovet på mer enn 37 grader, og tåler dårlig store temperaturforskjeller.

Ehh, kan det da kalles ullprogram? Blir ikke klærne ødelagt om man går fra varmt (ca 30 grader) til helt kaldt?
Trodde alle ullprogrammer skyldte i om ikke nøyaktig like varmt som hovedprogrammet så hvert fall så varmt at ullen ikke blir tovet??
Min maskin har i hvert fall varmere skyllinger på ullprogram enn de andre programmene, og det er en helt ordinær billigmaskin.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:14   #15
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Ull blir i følge min mor vasket i kaldt vann. Det blir ikke kjørt inn varmt vann. Det er også færre omdreininger på vasken, og den vugger vasken mer enn å kaste den rundt.

Det beste for ull er faktisk å vaske på håndvask program, for der blir det brukt litt varmere vann.

Det kalde vannet sliter på ullen.

Jeg har tre forskjellige ullprogram. 30 grader, 40 grader eller kaldt.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Et ullprogram på 40 grader vil jo være like mye 40 grader som et bomullsprogram.

Akkurat. Derfor jeg lurte på forskjellen.

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Ehh, kan det da kalles ullprogram? Blir ikke klærne ødelagt om man går fra varmt (ca 30 grader) til helt kaldt?
Trodde alle ullprogrammer skyldte i om ikke nøyaktig like varmt som hovedprogrammet så hvert fall så varmt at ullen ikke blir tovet??
Min maskin har i hvert fall varmere skyllinger på ullprogram enn de andre programmene, og det er en helt ordinær billigmaskin.

Tror jeg må finne bruksanvisningen min og se hva som står om ullprogrammene.

Jeg har også et silkeprogram. Lurer på hva det gjør for noe.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:17   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Det er i hvert fall temperaturforskjellene som gjør at ullen tover seg, ikke selve temperaturen i seg selv.
Ullprogram sentrifugerer mer skånsomt og har lavere temperatur.

Jeg vasker imidlertid ALT ulltøy på 40 grader vanlig finvask. Det er fordi det er noe galt med ullprogrammet vårt, tøyet blir ikke skikkelig rent, dvs, det blir faktisk mer skittent. Det løsner noen ekle mørke fettete partikler i sentrifugeringen (BARE på ullprogram!) og setter seg på tøyet. Ekkelt.

Det går helt fint. :åpplyser:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:34   #17
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Min maskin har i hvert fall varmere skyllinger på ullprogram enn de andre programmene, og det er en helt ordinær billigmaskin.

Hvordan finner man ut dette? Jeg har lest bruksanvisningen til vår Mielemaskin, men finner ikke noe om temperaturen på skyllingene.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:35   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvordan finner man ut dette? Jeg har lest bruksanvisningen til vår Mielemaskin, men finner ikke noe om temperaturen på skyllingene.

Du kan f. eks. sitte foran maskinen mens den er i gang og holde en hånd på glasset i døra. :løsningsorientert: Ullprogrammer er jo ikke så lange, så det burde ikke ta så lang tid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:40   #19
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Du kan f. eks. sitte foran maskinen mens den er i gang og holde en hånd på glasset i døra. :løsningsorientert: Ullprogrammer er jo ikke så lange, så det burde ikke ta så lang tid.

Mens du holder den ene løsningsorienterte hånden på glasset til vaskemaskindøren så kan du la den andre ville og begeistrete hånden nippe til et forfriskende glass hvitvin eller lignende mens partymusikken holder deg med selskap så kan dette bli en riktig så artig stund der du sitter :endamerløsningsorientert:

Nei før jeg ødelegger denne tråden som faktisk var veldig nyttig så skal jeg avslutte her.
Jeg som har en hang til ullbekledning av både barna og oss voksne har mye å lære her. Jeg sliter unødvendig på all ullen der jeg slenger det med 60% vask ;dårlig husmor:

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:59   #20
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullvask vs. vanlig program

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Du kan f. eks. sitte foran maskinen mens den er i gang og holde en hånd på glasset i døra. :løsningsorientert: Ullprogrammer er jo ikke så lange, så det burde ikke ta så lang tid.

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Mens du holder den ene løsningsorienterte hånden på glasset til vaskemaskindøren så kan du la den andre ville og begeistrete hånden nippe til et forfriskende glass hvitvin eller lignende mens partymusikken holder deg med selskap så kan dette bli en riktig så artig stund der du sitter :endamerløsningsorientert:

Dere er så kreative. At jeg ikke har tenkt på dette. Desverre utgår vinglasset pga amming. Holde-hånden-på-glasset utgår også pga amming. Ja vi begyner med grøt i morra. *lei av å amme HELE tiden, døgnet rundt*

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no