Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-21, 14:42   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

ja jeg også. Det er ikke deg?

Ikkje meg. Dog trudde nokre elevar at det var meg. For eg står alltid på krava, meiner dei.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 16:35   #62
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?


I år unner jeg lærerne en ordentlig lønnsøkning.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 21:48   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.


I år unner jeg lærerne en ordentlig lønnsøkning.

Absolutt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 00:00   #64
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Her skal vi få det festlig i neste uke, hvis det blir streik. Både ungdomsskolen og vgs har en haug med lærer i første uttak, så begge ungene blir ganske sikkert permittert. Og jeg er også tatt ut i første pulje(!!!).

Det blir jo festlig å stå streikevakt på hjemmekontoret. Passe på at ingen bruker PC-en min, liksom?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 13:29   #65
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Jeg skjønner at mange synes det er ubeleilig med streik, men hva skal nøkkelpersonell som lærere og sykepleiere gjøre da?

Både lærere og sykepleiere var lojale mot frontfagsmodellen i fjor, på tross av at det ga helt elendige oppgjør for folk, med lønnsvekst på rundt 1400 for sykepleiere i KS, for eksempel. Lærerne fikk vel samme prosentsats. Når man ser at lønnsveksten faktisk var mer enn dobbelt så stor i frontfagene, er det klart folk er forbannet og føler seg lurt. I tillegg har veldig mange av de som nå kan tas ut streik ved konflikt, stått i front gjennom pandemien, så medlemmene i organisasjonene er frustrert og forbanna og streikeviljen er stor.
Og verken lærere eller sykepleiere kan streike uten at det merkes. Klart det blir kjelkete for folk,men man får håpe folk er litt lojale og støtter opp om konflikten.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 13:43   #66
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Det blir jo festlig å stå streikevakt på hjemmekontoret. Passe på at ingen bruker PC-en min, liksom?

Ja, dette har jeg tenkt på. Skolen min får jo ikke lov til å ha undervisning og vi får ikke være på kontoret uten å avklare med leder. Så det er vel ikke så sannsynlig at vi får streike sammen?

Og hvordan er det med frister, som feks karakterfrist? Dersom du blir streik og den blir slutt 10. juni, må vi da bruke hele natta på å sette karakterer siden fristen er 11. Juni?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 13:55   #67
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Jeg unner både lærere og sykepleiere en god lønn det går an å leve av, men jeg skulle nok også ønske det i større grad ble åpnet for å avlønning etter innsats, slik at den eneste muligheten til individuell lønnsutvikling ikke er å måtte bli leder.

Det å kunne motivere helt glitrende lærere også med lønn, tror jeg ville kunne vært et trekkplaster, både for de som har potensiale til å bli glitrende lærere og for å motivere de skikkelige gode lærerne til å bli i yrket. Det bør være tillegg for faglig utvikling, og utteling for gode resultater. Og da mener jeg ikke bare faglige resultater, men det å ha evne til å få en klasse til å fungere godt, og at elevene føler seg sett.

Og så syns jeg selvfølgelig at grunnlønnen bør være anstendig og god nok til å kunne kjøpe bolig der man jobber.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 14:42   #68
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg unner både lærere og sykepleiere en god lønn det går an å leve av, men jeg skulle nok også ønske det i større grad ble åpnet for å avlønning etter innsats, slik at den eneste muligheten til individuell lønnsutvikling ikke er å måtte bli leder.

Det å kunne motivere helt glitrende lærere også med lønn, tror jeg ville kunne vært et trekkplaster, både for de som har potensiale til å bli glitrende lærere og for å motivere de skikkelige gode lærerne til å bli i yrket. Det bør være tillegg for faglig utvikling, og utteling for gode resultater. Og da mener jeg ikke bare faglige resultater, men det å ha evne til å få en klasse til å fungere godt, og at elevene føler seg sett.

Og så syns jeg selvfølgelig at grunnlønnen bør være anstendig og god nok til å kunne kjøpe bolig der man jobber.

Vel, dette er en lønnsmodell som Utdanningsforbundet er helt imot, så det tviler jeg på blir en realitet med detcførste. Lektorlaget ønsker noe a la dette, men det er en grunn til at hovedandelen av lektorer (inkludert meg) er i Udf, ikke i LL.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 14:44   #69
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, dette har jeg tenkt på. Skolen min får jo ikke lov til å ha undervisning og vi får ikke være på kontoret uten å avklare med leder. Så det er vel ikke så sannsynlig at vi får streike sammen?

Og hvordan er det med frister, som feks karakterfrist? Dersom du blir streik og den blir slutt 10. juni, må vi da bruke hele natta på å sette karakterer siden fristen er 11. Juni?

Neppe natta, men du må nok regne med at det blir det første du må gjøre innen ordinær arbeidstid når du er tilbake på jobb. Og når vi passerer fristen, må den jo bare forskyves.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 15:13   #70
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vel, dette er en lønnsmodell som Utdanningsforbundet er helt imot, så det tviler jeg på blir en realitet med detcførste. Lektorlaget ønsker noe a la dette, men det er en grunn til at hovedandelen av lektorer (inkludert meg) er i Udf, ikke i LL.

Jeg er ikke i noen av de forbundene, men er også mot en slik modell. Det tror jeg majoriteten av lærerne er også. Litt av utfordringen er jo at mye av det vi gjør i hverdagen er helt usynlig (frem til det ikke blir gjort). Vanskelig å lønne noe slikt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 15:15   #71
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Neppe natta, men du må nok regne med at det blir det første du må gjøre innen ordinær arbeidstid når du er tilbake på jobb. Og når vi passerer fristen, må den jo bare forskyves.

Var på kurs i går, og ekstraarbeid etter streik skal overtidsbetales. Ikke at jeg tror på det siden overtid ikke finnes i vår sektor, men det var beskjeden.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 15:23   #72
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg unner både lærere og sykepleiere en god lønn det går an å leve av, men jeg skulle nok også ønske det i større grad ble åpnet for å avlønning etter innsats, slik at den eneste muligheten til individuell lønnsutvikling ikke er å måtte bli leder.

Lærerspesialistordningen er et forsøk på det.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 15:38   #73
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er ikke i noen av de forbundene, men er også mot en slik modell. Det tror jeg majoriteten av lærerne er også. Litt av utfordringen er jo at mye av det vi gjør i hverdagen er helt usynlig (frem til det ikke blir gjort). Vanskelig å lønne noe slikt.

Nå er det litt tilfeldig at det er Blondie jeg siterer, men jeg lurer helt oppriktig på om dere virkelig opplever at den gode jobben dere gjør er usynlig? Jeg, som forelder, merker jo veldig godt hvilke lærer som er gode, eller virkelig gode, og hvilke som faller litt igjennom i jobben sin. Og mitt inntrykk er at skoleledere også har en klar formening om hvilke lærer som virkelig er gode til jobben sin, og hvem som trenger ekstra støtte og veiledning for å mestre eller utvikle seg.

Nå skal det sies at jeg generelt er veldig positivt innstilt til lærere, og har stort sett bare møtt dyktige lærere i løpet av de 10 årene jeg har hatt barn i skolen. Men det er enkelte som virkelig har skilt seg ut. Enten fordi de har hatt en fabelaktig evne til å bygge miljø, eller fordi de er spesielt gode formidlere, som evner å skape fagforståelse og læreglede hos elevene. Jeg syns at det er talenter som bør anerkjennes, også økonomisk, fordi det skal lønne seg å være skikkelig god i faget sitt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 15:49   #74
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nå er det litt tilfeldig at det er Blondie jeg siterer, men jeg lurer helt oppriktig på om dere virkelig opplever at den gode jobben dere gjør er usynlig? Jeg, som forelder, merker jo veldig godt hvilke lærer som er gode, eller virkelig gode, og hvilke som faller litt igjennom i jobben sin. Og mitt inntrykk er at skoleledere også har en klar formening om hvilke lærer som virkelig er gode til jobben sin, og hvem som trenger ekstra støtte og veiledning for å mestre eller utvikle seg.

Nå skal det sies at jeg generelt er veldig positivt innstilt til lærere, og har stort sett bare møtt dyktige lærere i løpet av de 10 årene jeg har hatt barn i skolen. Men det er enkelte som virkelig har skilt seg ut. Enten fordi de har hatt en fabelaktig evne til å bygge miljø, eller fordi de er spesielt gode formidlere, som evner å skape fagforståelse og læreglede hos elevene. Jeg syns at det er talenter som bør anerkjennes, også økonomisk, fordi det skal lønne seg å være skikkelig god i faget sitt.

Er det noe denne pandemien har vist meg så er det at de som styrer og steller ikke bryr seg noe om meg på gulvet.

Jeg er ikke for en trynefaktorlønn, for det er det mange føler at det vil ende opp som.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 15:52   #75
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nå er det litt tilfeldig at det er Blondie jeg siterer, men jeg lurer helt oppriktig på om dere virkelig opplever at den gode jobben dere gjør er usynlig? Jeg, som forelder, merker jo veldig godt hvilke lærer som er gode, eller virkelig gode, og hvilke som faller litt igjennom i jobben sin. Og mitt inntrykk er at skoleledere også har en klar formening om hvilke lærer som virkelig er gode til jobben sin, og hvem som trenger ekstra støtte og veiledning for å mestre eller utvikle seg.

Nå skal det sies at jeg generelt er veldig positivt innstilt til lærere, og har stort sett bare møtt dyktige lærere i løpet av de 10 årene jeg har hatt barn i skolen. Men det er enkelte som virkelig har skilt seg ut. Enten fordi de har hatt en fabelaktig evne til å bygge miljø, eller fordi de er spesielt gode formidlere, som evner å skape fagforståelse og læreglede hos elevene. Jeg syns at det er talenter som bør anerkjennes, også økonomisk, fordi det skal lønne seg å være skikkelig god i faget sitt.

Jeg skulle egentlig etter noen år med kollegaer som konsekvent går tidlig hjem, ikke gjør fellesarbeid og ikke evner å skape ro i klasserommet, ønske meg en differensiert lønn. Men jeg var som tillitsvalgt med på lokale tillegg på denne måten på starten av tusenåret, og det førte bare til misnøye, mindre delingsvilje og dårligere teamsamarbeid. Det er så vanskelig å lage objektive kriterier for hvem som skal få, og det blir veldig trynetilleggfølelse. Vi lærere vet også veldig godt hvem som er bærebjelkene på arbeidsplassen og hvem som alltid driver teamene sine, men å skrive ned akkurat hva de gjør som skal føre til høyere lønn enn de andre, er veldig vrient i dette yrket.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 22-05-21 kl 16:31.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 16:09   #76
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nå skal det sies at jeg generelt er veldig positivt innstilt til lærere, og har stort sett bare møtt dyktige lærere i løpet av de 10 årene jeg har hatt barn i skolen. Men det er enkelte som virkelig har skilt seg ut. Enten fordi de har hatt en fabelaktig evne til å bygge miljø, eller fordi de er spesielt gode formidlere, som evner å skape fagforståelse og læreglede hos elevene. Jeg syns at det er talenter som bør anerkjennes, også økonomisk, fordi det skal lønne seg å være skikkelig god i faget sitt.


Problemet er at mye av dette ikke er målbart. Og selv om det selvsagt er sånn at noen får dette til oftere enn andre, er vi allikevel prisgitt en masse tilfeldigheter som avgjør om vi "lykkes" med faktorer som faktisk er målbare. Jeg har flere eksempel på lærere som har har utrettet enestående, ting i en klasse ett år, for å mislykkes fullstendig i en ny klasse året etter - og omvendt. Det er så mange faktorer som spiller inn som man ikke har mulighet til å ta høyde for, både med tanke på enkeltelever, elevgruppa som helhet og ytre faktorer. For å bruke karakterer som et eksempel: I en klasse er snittet skyhøyt nesten "av seg selv", i en annen er det en enorm seier om alle elevene består og snittet er over 3.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 16:11   #77
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er det noe denne pandemien har vist meg så er det at de som styrer og steller ikke bryr seg noe om meg på gulvet.


__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 16:27   #78
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg skulle egentlig etter noen år med kollegaer som konsekvent går tidlig hjem, ikke gjør fellesarbeid og ikke evner å skape ro i klasserommet, ønske meg en differensiert lønn. Men jeg var som tillitsvalgt med på lokale tillegg på denne måten på starten av tusenåret, og det førte bare til misnøye, mindre delingsvilje og dårligere teamsamarbeid. Det er så vanskelig å lage objektive kritwriwr for hvem som skal få, og det blir veldig trynetilleggfølelse. Vi lærere vet også veldig godt hvem som er bærebjelkene på arbeidsplassen og hvem som alltid driver teamene sine, men å skrive ned akkurat hva de gjør som skal føre til høyere lønn enn de andre, er veldig vrient k dette yrket.

Jeg var også tillitsvalgt da vi skulle prøve dette systemet, og det var forferdelig mislykket. Hvilke kriterier som skal legges til grunn for at noen lærere på en arbeidsplass skal få mer lønn fordi de er ekstra dyktige til ett eller annet er meg en gåte. Er det oppnådde resultater, tilbakemeldinger fra fra fornøyde/misfornøyde foreldre/kolleger/elever? Evne til å innynde seg hos systemet?

Jeg er for en helt gjennomsiktig avlønning basert på ansiennitet, utdanning og funksjon.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 16:34   #79
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

For å si det sånn har vi av ulike grunner måttet sjekke i en del personalmapper og når vi ser hvem som har fått individuelle lønnstillegg blir vi faktisk litt fortvilt. For der er det mange vi aldri ville gitt noe til.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-05-21, 16:53   #80
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Jeg slutter som lærer om det blir individuell lønn i større grad enn det er i dag. Det er ikke en tom trussel. At man som forelder kan se hvilke lærere som gjør en god jobb og hvilke som ikke gjør det er ingenting annet enn tøys.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no