Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-19, 11:27   #41
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Vi har hatt i alle år, både fordi han synes det er bra og fordi jeg har brukt den som adventspynt. I år kommer jeg imidlertid til å droppe det. Han er bortreist på klassetur hele første uken i desember og da blir det jo bare teit. Har hatt bare godteri inni de siste to årene. Har også hatt noen år med familiekalender, men det ble for dyrt hvis jeg skulle gi noe som ikke bare var ræl, (sokker, deo, hårgele og annet) så det droppet vi.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 12:01   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Eldste er nesten 15 og har valgt seg te/sjokolade/lakriskalender fra apoteket. Kostet rett over 200 kr.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 12:13   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Tjaei. Jeg sydde en kalender til Hiawata da han var liten, og jeg syns den er så fin at jeg helst vil fortsette å bruke den. Samtidig så syns jeg ikke noe om å bare kjøpe en masse dill for å fylle den. Så det har vært litt av og på de siste årene. I år har vi gått for en popcornkalender. Jeg skal se om den enten skal få være i esken sin, eller om den skal pakkes ut og fordeles i pakkekalenderen i stedet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 13:50   #44
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

De to av mine som havner i svarkategori for HI synes fremdeles det er veldig stas med pakkekalender, og jeg koser meg igrunnen med å lage den istand fremdeles, så da blir det det i år også hos oss.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 14:15   #45
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Satte foten ned og nektet. Etter mitt syn går det altfor mye penger til "kalender" (selv om man evt skulle fordele innkjøpene. Det er en vanvittig sum den koster).

Kjøpte en loddkalender til hver, og sa de fikk XXX kr på julaften, og det var mitt bidrag. Om de skulle ønske å kjøpe kalender for egne penger, sto de fritt til det.

I år blir det antagelig en loddkalender fra korpset, og en sum på julaften. For meg er nok det primære - ved siden av kostnad - alt småstæshet og shoppingen som jeg mener er unødvendig (og skulle man oppgradere til "nødvendige" ting, går man fort inn på det området som her i huset er regulære julegaver på julaften).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 15:19   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Vi gikk over til at alle bidrar, alle får i fjor, og fortsetter det i år. Da er det 24 delt på dem (som ikke går, så hunden bidrar med utjevning. ), og ikke så mye å handle, og ikke så mye å samle. Det var typisk litt julepynt, flaxlodd, en mini-rubikskube, etc.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 16:50   #47
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Nei. Sluttet for flere år siden. De får godterikalender og Flax. (Med beskjed om familiedeling av Flax om en skulle slå inn over X tusen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-19, 18:09   #48
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Nei, det måtte jeg slutte med for lenge siden. Både pga at vi følte det ble mye unødvendig i gavene samt at det tok veldig mye tid. Jeg måtte rett og slett barbere bort en god del av slike ting for å holde hode over vann. Heldigvis synes barna/tenåringene at det var helt greit

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-19, 20:28   #49
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Nei. Har aldri laget, alltid hatt kjøpt kalender. Jeg kjøper enda hvis de ønsker seg en kalender.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 01:12   #50
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Ungene har kalender på deling, og tenåringen er med.

De får noen bøker (som jeg er lykkelig over å ha alibi for å handle), litt julepynt, et par aktiviteter (pynte egne mini-plastrær, pynte pepperkakehus etc) og litt snop. Pluss mors håndplukkede vinter og/eller julelyrikk, som jeg antar at i stor grad blir perler for svin.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 01:59   #51
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Mine skal i år kjøpe til hverandre. Jeg har rett og slett ikke tid, men de ønsket kalender. De har de siste årene fått kalendergaver på søndager. Alle har hver sin Flaxkalender.

Hvis jeg har energi igjen til desember så tenkte jeg å lage en opplevelseskalender til oss alle på søndager. Type: julekino, julemarked i Oslo, Kakao og lunsj på koselig kafé (Bristol), Jul på Hadelandsglassverk. Det hadde vært hyggelig etter en ekstremt travel høst. Korte lunter hos alle i familien om dagen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 13-11-19 kl 02:07.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 08:35   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

Jeg vil gjerne rette en stor takk til vitenwahl.no ...

Ungene får kalenderen på deling, og den er jo litt til oss voksne også.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 08:37   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

17-åringen, som bor i England for tiden, ønsket seg veldig pakkekalender, så da ble det i år også. De får annenhver dag, og planen er å snappe dagens kalendergave til hverandre.

Ungene mine er svært tradisjonsbundne, så jeg ser egentlig for meg å lage pakkekalender til de passerer 30.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 12:59   #54
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

13-åringen her vil fortsatt har aktivitetskalender. Jeg er glad til. Fint incentiv for å prioritere små, hyggelige ting å gjøre sammen i en periode som ellers kan være hektisk.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 02:17   #55
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tenåringsforeldre - lager dere fremdeles julekalender?

19-åringen som har flyttet hjemmefra: pakkekalender med mer eller mindre nyttige ting, fra tannkrem og shampoo via hårstrikk og lebepomade til sjokolade.
16-åringen: flax-kalender og mulighet til å være med på det han ønsker av lillebrors kalender.
9- åringen: aktivitetskalender, selv om jeg prøvde å kjøpe meg ut av det i år. Det blir visst ikke jul uten, sier han.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-19, 10:04   #56
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringsforeldre- lager dere fremdeles julekalender?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Joda, vi har fortsatt pakkekalender, men for hele familien, så man får åpne hver fjerde dag. Dvs. at tenåringene også må skaffe pakker til foreldrene og hverandre. Det er veldig hyggelig.

Sånn gjør vi også. Alle må kjøpe en ting, maks 50 kr, til de andre i familien Så trekker vi hvem som får åpne gave fra hvem etter et system som gjør at alle både får og gir en gave per uke. Jentene, og vi, synes det er stor stas alle sammen!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no