Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-19, 12:21   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Ved overtagelse av bolig var det kun selger og kjøper som møtte opp. Eiendomsmegler kom ikke. Er dette vanlig? Noen som har opplevd noe lignende?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 12:27   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Altså, selve overtagelsen eller signering av salgspapirene? Megler har ikke vært med på overtagelsen de siste to gangene jeg har kjøpt og solgt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 12:27   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Var det avtalt at megler skulle komme?

Jeg overtok bolig i sommer, da var det bare selger og jeg. Vi brukte et digitalt skjema mens vi gikk gjennom boligen og begge måtte verifisere med bankID. Tenkte ikke over at megler burde vært der.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 12:31   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Aldri hatt megler der, men det har jeg visst på forhånd.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 12:31   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Begge deler er vanlig. Sist stilte megler opp. Gangen før fikk jeg nøklene utlevert på kontoret hos megler.
Da jeg solgte var det bare meg og kjøperen som var der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 12:35   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Vi hadde ikke megler tilstede på overtakelse, fikk beskjed om at det ikke var vanlig. Digitalt skjema, ja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 13:13   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ved overtagelse av bolig var det kun selger og kjøper som møtte opp. Eiendomsmegler kom ikke. Er dette vanlig? Noen som har opplevd noe lignende?

Jada, ganske vanlig. Men det kommer jo an på hva som er avtalt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 13:15   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Sist jeg var på en overtagelse var i 2007, så da har det skjedd ting siden da. Digitalt skjema med krav om bankID fra begge parter, altså? Er det kanskje slik det er for alle nå i 2019?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 13:28   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Dette har normalt sett vært noe jeg har gjort uten megler tilstede, men sist gang vi solgte hadde vi en svært ordentlig megler som insisterte på å være der.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 17:42   #10
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Det var ikke noen megler tilstede på de 3 overtakelsene jeg har vært med på i år.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 19:09   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Da vi solgte var megler til stede, da vi kjøpte var det ikke. Da var han savnet, for det var mye småtteri jeg gjerne skulle hatt en megler her for å vurdere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 22:40   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ved overtagelse av bolig var det kun selger og kjøper som møtte opp. Eiendomsmegler kom ikke. Er dette vanlig? Noen som har opplevd noe lignende?

Vi kjøpte nytt i år. Megler var ikke til stede ved overtakelse, ingen overraskelse vi ble informert om dette på kontraktsskriving. I og med man signerer digitalt er nok behovet for megler bortfalt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 08:37   #13
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Vi skal ha overtakelse i dag, og megler har informert om at han kun er tilstede dersom det er varslet potensielle konflikter på forhånd.
Jeg kunne godt tenkt meg at han var der, for jeg ser for meg at det kommer opp en del småting som det kunne vært greit å få avklart formelt med en gang.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 08:44   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Megler var ikke tilstede ved nøkkeloverlevering og nedskriving av forbruk på strøm, når vi solgte og kjøpte sist. Husker at selger på huset vi kjøpte var negativt overrasket og kommenterte dette til oss.

Når vi kjøpte forrige gang var det låsesmed som var tilstede og overrakte nøkler, og hverken selger eller megler var tilstede ved faktisk overtagelse. Ved avtalt overtagelse var megler tilstede, og det ble besluttet å ta kontakt med namsmannen for utkastelse. Dette var et tvangssalg, så det var en litt uvanlig prosess.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 08:59   #15
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Men det er altså uansett slik at det nå er standard at man signerer digitalt ved hjelp av bankID? Hvor finner man i tilfelle skjemaet man skal bruke?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 09:03   #16
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Vi har fått link oversendt på SMS nå den siste uken før overtakelse.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 11:43   #17
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men det er altså uansett slik at det nå er standard at man signerer digitalt ved hjelp av bankID? Hvor finner man i tilfelle skjemaet man skal bruke?

Jeg tror dette er opp til megleren (men de må jo være ekstremt tjukke i hue, hvis de ikke ønsker selvbetjening, fremfor selv å bemanne opp en person som må jobbe ...)

Vi (begge kjøpere og den ene selgeren) fikk link til skjema (kunne velge om vi ville ha på epost eller sms, alle hadde valgt sms). Lite knot, selger hadde litt problemer fordi han hadde "vanlig" bankID, mens vi hadde bankID på mobil. Skjemaet byttet også strømleverandør.

Fikk instruksjoner om det praktiske på kontraktsmøte, og fikk også beskjed om å ikke gjøre overtakelse om vi ikke hadde fått bekreftelse på betaling (gjaldt vel mest for selgeren, da, men ...)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 12:19   #18
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Har kjøpt og solgt hus en god del ganger siden -89, og megler har aldri vært tilstede ved overtagelse/nøkkellevering.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 13:26   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overtagelse av bolig, eiendomsmegler kom ikke

Da vi kjøpte sist var det med meglers tilstedeværelse noe vi avtalte (skal/skal ikke) da kontrakten ble signert.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no