Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

The Handmaid’s Tale

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-18, 13:24   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

The Handmaid’s Tale

Har vi ikke en egen tråd for denne serien? Har prøvd å søke, men finner ikke.
Ny sesong er jo i gang nå, og den starter jo med et digert grøss.
Margaret Atwood har bare skrevet den første boken, sant? Så nå er vi helt i hendene på serieskriverne.
Vi har liksom ingen hint om hvilken retning denne sesongen vil ta.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 13:37   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The handsmaid’s tale

Jeg har lest boken (bra!!) og den slutter ca der sesong 1 slutter ja. En del er jo også ulikt fra boken i sesong 1.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 13:38   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The handsmaid’s tale

Og forresten; kjenner dere mange menn som liker serien? Jeg kjenner flere som synes den er treig og døll. Mens jeg selv får helt angst av tanken på å ha et slikt samfunn samtidig som det er lett å trekke paralleller til det virkelige liv.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 13:40   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The handsmaid’s tale

Jeg har lest boken og sett serien, følte at serien holdt seg ganske tro mot serien. Mindre avvik, men helt greit liksom.
Nå er jeg superspent på hva som skjer videre. Kommer June seg til Canada? Prøver hun å redde datteren? Hva med Emily? Er det noe håp for de som er sendt til koloniene?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 13:44   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The handsmaid’s tale

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og forresten; kjenner dere mange menn som liker serien? Jeg kjenner flere som synes den er treig og døll. Mens jeg selv får helt angst av tanken på å ha et slikt samfunn samtidig som det er lett å trekke paralleller til det virkelige liv.

Treig og døll?!

Mannen min syns ikke det ihvertfall. Vi ser den sammen, og syns den er utrolig bra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 13:44   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The handsmaid’s tale

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og forresten; kjenner dere mange menn som liker serien? Jeg kjenner flere som synes den er treig og døll. Mens jeg selv får helt angst av tanken på å ha et slikt samfunn samtidig som det er lett å trekke paralleller til det virkelige liv.

Har kjenner få menn som har sett serien.
Man kan dra mange paralleller til eksisterende samfunn, og kanskje ikke minst tilsvarende holdninger og tanker. Veldig skremmende. Det som fascinerer meg mest nå er liksom tanken; «kunne dette skjedd?» Og i denne sesongen så får man flere og flere hint om hvordan slikt kan skje. Bagatellisering, tar ikke konfliktene tidlig nok, latterliggjøring.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"

Sist redigert av Mex : 01-05-18 kl 13:58. Årsak: Skriveleif
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 13:56   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: The handsmaid’s tale

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og forresten; kjenner dere mange menn som liker serien? Jeg kjenner flere som synes den er treig og døll. Mens jeg selv får helt angst av tanken på å ha et slikt samfunn samtidig som det er lett å trekke paralleller til det virkelige liv.

Mannen elsker serien! Og jeg kjenner flere andre som digger den også, så kjenner meg ikke igjen i at menn ikke liker den.

Det var en av fjorårets virkelig store serier for min del. Sterk og gripende på alle måter. Hver episode skaper samtaler her, og jeg kjenner så på hvor dagsaktuelt det egentlig er. Når man plutselig går to, tre, fem, tjue skritt tilbake. Hvor viktig det er å kjempe og å ta kampene når rettigheter plutselig blir foreslått å fratas.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 14:15   #8
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: The handsmaid’s tale

Denne ser vi sammen også, og begge liker den godt. :datapunkt: Har dog ikke sett ferdig sesong 1 enda.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 14:29   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: The handsmaid’s tale

Jeg kjenner til og med en mann som jobber på er universitetet i USA som fikk mail om at som utlending burde han gå med papirer på seg til en hver tid. Og svarte tilbake "under His eye"

Mannen liker den godt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 14:31   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: The handsmaid’s tale

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg kjenner til og med en mann som jobber på er universitetet i USA som fikk mail om at som utlending burde han gå med papirer på seg til en hver tid. Og svarte tilbake "under His eye"



Men særdeles godt tilsvar!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 14:38   #11
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Jeg elsker den! Så alle episodene på to dager.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 15:22   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Her er vi fan både jeg og mannen. Fascinerende plott, et slags IS-samfunn, bare med en annen religion. Og spennende med tilbakeblikkene som viser hvordan rettighetene gradvis blir tatt fra folk. Veldig spent på hva som skjer med June nå ja. Hvilken ukedag kommer det nye episoder?

Da jeg så første sesong hadde jeg en nyfødt baby, så det var nesten litt for enkelt å leve seg inn i det grusomme livet til handmaid'ene, så serien gjør kanskje mer inntrykk på oss som faktisk har født barn? Når det er sagt så kjenner jeg flere menn som liker serien, og håper og tror det er slik at menn også kan fenges av serier med kvinnelig hovedperson

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:39   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Nye episoder på torsdager.
Jeg så de to siste fra S1 på nytt og harr sett de 2 første episodene fra S2. Spennende. Mannen vil ikke se så jeg ser på nettbrett med headsett.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:45   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Både jeg og mannen elsker den og har fulgt med fra sesong 1. Mannen er like gira som meg. men ja, den er helt skrekkelig og jeg får lyst å kaste opp nesten i hver episode.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-18, 21:58   #15
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Dette er en av de få seriene jeg og mannen ser sammen. Jeg elsker den!

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 17:22   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Oi, den må jeg få sett på til høsten. Nå i lyset er det uaktuelt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 18:51   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Min samboer likte ikke sesong 1, jeg husker ikke hvorfor. Men han er veldig begeistret for boka. Og nå tvinges han til å se sesong 2 med meg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 18:57   #18
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Jeg har ikke sett den, og lurer på hvor jeg kan finne den?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 18:57   #19
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Opprinnelig lagt inn av hannamoren, her.

jeg har ikke sett den, og lurer på hvor jeg kan finne den?

hbo.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-18, 19:01   #20
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The Handmaid’s Tale

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

hbo.

Ååå, mente jeg fikk med meg slutten på en episode for noen dager siden, men husker ikke hvilken kanal det var. Men jeg har ikke hbo, så da må jeg ha tatt feil.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no