Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-17, 13:21   #41
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Våre usle kvadratmeter er heldigvis godt utnyttet generelt; veldig lite som går bort i gangareal, og bortsett fra det irriterende lille soverommet er alle rommene store og fine.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:24   #42
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

170 i boareal fordelt på to etasjer, to verandaer og verdens minste tomt.

Planløsningen er veldig god med tre store soverom nede, pluss stort bad, bod, do og tv-stue. Oppe er det et bad og et soverom/skaprom og åpen kjøkken/spisestue/stue.

Jeg savner et skjermet rom der jeg kan trekke meg tilbake for å studere/jobbe og som mannen kan bruke til hobbygreiene sine (muligens så hadde vi trengt to? ). Ellers er huset stort nok, men det mangler fullstendig dører annet enn til bad og soverom, så det er fri flyt av lyd mellom etasjene og dermed ikke fred å få noe sted.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:26   #43
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Usikker på hvor stort det er, mellom 80 og 100 kvm tror jeg. Det består av stue, kjøkken, 3 relativt store soverom, 3 ganger, 2 boder og vaskerom. Det er stort nok, men noe dårlig planløsning.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:26   #44
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Trur leiligheten er på ca 80 kvm. 4 soverom, så alle har kvart sitt. Heilt greit, men saknar av og til litt lagraingsplass for større ting.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:27   #45
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi har ca 260 kvm, ca 220 er boareal.
I tillegg har vi 3 gode boder i kjelleren, samt loft. Loftet har kun ståhøyde på midten, dermed kun til oppbevaring.
Det er fin størrelse synes jeg, og alle rom er i bruk.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:38   #46
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

250 kvm fordelt på 2 etasjer. Store rom og helt grei planløsning, men ingen innvendige boder bortsett fra kaldloft. Jeg trives godt i huset vårt. Elsker stort kjøkken.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:43   #47
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi bodde lenge på 80 kvadrat, 2 voksne og 2 barn (frem til de var 6 og 10) Med god plass i kjeller og på loft, gikk det faktisk helt greit.

Vi bygde på for noen år siden og fikk 40 kvadrat til. Nå har leieboerne i 2. etasje flyttet ut, så da får vi ca 200. Gleder meg mest til større rom til barna og en stue til. Det er det jeg har savnet frem til nå, men det går jo greit og. Planløsning har mye å si synes jeg. Og oppbevaring (type kjeller/loft)

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:49   #48
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Så schwære hus dere har.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:55   #49
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Så schwære hus dere har.


Ja, enig. Jeg kjenner litt på det, at vi sikkert burde hatt større bolig, men what can you do.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:56   #50
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi er fem personer på ca 130 kvm. Fire soverom og to bad gjør at det går greit, men det er liten lagringsplass og bittelite kjøkken. Vi flyttet hit fra et hus på over 300 kvm, så det var litt overgang, kan du si. Men beliggenheten er viktigere enn størrelse...

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:56   #51
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Ja, manger bor stort.

Vi er ikke så dårlige vi heller. Vi bor på ca 180 kvadrar, inklkudert alt av lagringsplass. Forresten så har vi garasje også. Det viktige for oss er ett soverom til hvert barn og minst to toalett. To bad er kjekt, men ikke like viktig som å unngå do-kø. Kjellerstue er veldig ok. Ett rom til å være unntatt stue/kjøkken.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:56   #52
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Så schwære hus dere har.

Men noen av oss bor på bøgda, her er det gjerne litt shcwære hus å velge i.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 13:57   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, enig. Jeg kjenner litt på det, at vi sikkert burde hatt større bolig, men what can you do.

Nå må du slutte med disse burdene dine, altså. Hvorfor i all verden burde man det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 14:01   #54
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Så schwære hus dere har.

Noen fordeler er det med å bo i provinsen.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, enig. Jeg kjenner litt på det, at vi sikkert burde hatt større bolig, men what can you do.

Hvorfor det? Større bolig, mer å vedlikeholde. Det finnes morsommere ting i livet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 14:02   #55
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi har 103 kvm boareal over to plan. I tillegg har vi loft med lagringsplass og utebod. Det er et veldig plasseffektiv hus, og etter at vi bygget det om er det blitt enda bedre. Vi har minimalt med areal som ikke kan brukes til noe, nok lagringsplass, to bad og barna har store soverom som de kan oppholde seg på når de har besøk. Vi har det minste soverommet, men det er praktisk og har god plass til skap.

Jeg kunne nok ønsket meg et ekstra rom som TV-stue/kontor/gjesterom, men ellers er jeg strålende fornøyd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 14:04   #56
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.


Hvorfor det? Større bolig, mer å vedlikeholde. Det finnes morsommere ting i livet.


Ja, du kan så si. Nei, jeg føler kanskje ikke så mye på det nå, men da ungene delte rom var det ganske skamfullt, egentlig. Men da sa mannen min alltid "hah, look at my friend Phat. He shared room with his three brothers, and their grandma slept in the living room. Turned out just fine!".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 14:04   #57
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, enig. Jeg kjenner litt på det, at vi sikkert burde hatt større bolig, men what can you do.

Mener du på alvor at når du leser at andre bor i større hus enn deg, så kjenner du på at du burde hatt større hus? Da tror jeg du kjenner etter på for mye.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 14:07   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, du kan så si. Nei, jeg føler kanskje ikke så mye på det nå, men da ungene delte rom var det ganske skamfullt, egentlig. Men da sa mannen min alltid "hah, look at my friend Phat. He shared room with his three brothers, and their grandma slept in the living room. Turned out just fine!".

Du burde høre mer på mannen din. Evt. får dere flytte hit og realitetsorientere dere litt. Her deler de fleste søsken rom.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 14:07   #59
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Eg har 150ish boareal pluss sokkelleilighet på 50 til utleie. Når ungane er hos meg er det heilt passelig men skulle gjerne hatt et bad til. Når det berre er eg der er det altfor stort.

Når ungane blir eldre og flytte ut kjem eg mot all fornuft til å avslutte utleien rett og slett for å ha det ekstra badet.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-17, 14:08   #60
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Har leilighet på 90 kvm, og det er bare jeg og poden som bor her. Det holder i massevis. Leiligheten har 3 soverom.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no