Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken smørkrem kan jeg ha under MMF-lokk som passer til kakene?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-11, 15:11   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilken smørkrem kan jeg ha under MMF-lokk som passer til kakene?

Jeg trenger tips til en krem jeg kan bruke under MMF-lokk som tåler å bli laget i dag, men ikke skal serveres før i morgen. Kakene er laget av hhv sukkerbrød og sukkerbrød med kakao, og fyllet inni er vaniljekrem med banan og bringebærsyltetøy (kake 1), eggedosiskrem av sjokolade og bringebærsyltetøy (kake 2) og blåbærmousse og blåbærsyltetøy (kake 3) så gjerne en smørkrem som står til alle tre kakene. Har tenkt på en smørkrem av vanilje, men har ikke funnet noen som det er litt hold i (må ikke sige siden sidene også skal smøres) og som ikke tar lang tid å lage.

(Det må helst ikke være en veldig søt smørkrem siden jeg synes MMF er i overkant søtt, og kakefyllet tross alt er veldig søtt.)

Oppskrift, anyone?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 15:16   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smørkrem kan jeg ha under MMF-lokk som passer til kakene?

Det er ikke så nøye hva du bruker, det skal jo bare være et tynt lag som blir jevnt og som stivner. Vi har brukt smørkrem eller royal icing etter oppskrift fra cacas.no. Det er jo bare et grovsparklingslag.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 15:36   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken smørkrem kan jeg ha under MMF-lokk som passer til kakene?

Ok, takk, da prøver jeg det. De jeg har brukt tidligere har enten vært for søte eller for myke slik at de har sklidd og laget bulker.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 00:48   #4
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken smørkrem kan jeg ha under MMF-lokk som passer til kakene?

Prøvde meg på royal icing (etter oppskriften fra Cacas.no), men det ble heller lite vellykket. Det kan jo tenkes å ha noe med bakeren å gjøre, men er det ikke meningen at den ikke skal sige samtidig som den enkelt lar seg smøre ut? Jeg laget stor porsjon; hos meg utgjorde 3 eggehviter 1 dl (eggene ble da altså tredoblet, mens resten av oppskriften firedoblet), men unnlot å ha i all melisen fordi det så ut som at glasuren var ferdig. Det var den ikke siden den skle nedover siden på kakene. Hadde så oppi det som skulle av melis (minus den mengden jeg hadde brukt), men da ble røren så seig at den ikke lot seg smøre ut uten at den rev med seg store smuler av sukkerbrødet. Smurte på med varm kniv, og røren stod ikke lenge så den har ikke herdet.

Prøve med litt mindre melis neste gang da, kanskje? (Altså mer enn det jeg først hadde, men mindre enn mengden i oppskriften?)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:45   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smørkrem kan jeg ha under MMF-lokk som passer til kakene?

Vann på kniven!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:08   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken smørkrem kan jeg ha under MMF-lokk som passer til kakene?

Ahh. Så det er trikset. Takk igjen!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no