Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan vise lenken i word?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-19, 14:48   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Spørsmål

Hvordan vise lenken i word?

I MS Outlook er det slik at om jeg holder markøren over en lenke, så dukker hele lenkeadressen opp i en liten firkant over markøren. Veldig praktisk når jeg skal sjekke om lenken ser noenlunde riktig ut. Slik mener jeg det var i Word også, men nå er maskinen oppgradert til Windows 10 Enterprise, og jeg aner ikke hvilken Word og jeg må høyreklikke og velge "rediger hyperkobling" for å se hvilken adresse som skjules bak teksten.

Spørsmål:

  • Er jeg på bærtur når jeg tror at lenkeadressen syntes i Word tidligere?
  • Hvis svaret er nei på spørsmålet over, hvordan får jeg adressen til å synes, uten å åpne for å redigere først?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-19, 14:51   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vise lenken i word?

I min Word ser jeg linken når jeg holder pekeren over teksten. Jeg har også Windows 10. Hvilken versjon av word har du?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-19, 15:00   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vise lenken i word?

Hahaha, jeg klarer ikke en gang finne ut hvilken Wordversjon jeg har. Hvor ser jeg det igjen?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-19, 15:06   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vise lenken i word?

Okay, på "konto" i Word står det om Word at det er "Word for Office 365 MSO (16.0.11231.20164) 32-bites". Ting ser ikke ut som de pleide lenger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-19, 15:28   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vise lenken i word?

Jeg har en litt annen versjon tror jeg, men jeg har også Office 365. Kan det ha noe med screentips å gjøre? Du kan jo sjekke om det er skrudd av? Jeg har engelsk, men hos meg ligger det under File - Options - General. Første drop-down meny heter Screen tip style - sjekk at den er satt til "Show feature descriptions in ScreenTips", eller noe som ligner på norsk?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-19, 16:19   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vise lenken i word?

Det skal komme opp i en liten forhåndsvisning når du holder musepekeren over teksten. Jeg har huket av og på de tipsene Neket nevner, men ingen av dem endrer at det skjer.

Linken vises også helt nederst i word-vinduet mitt, der det står hvor mange sider ord etc det er i dokumentet, når jeg holder musepekeren over ordet som inneholder en link.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-19, 23:01   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vise lenken i word?

Takk for tipd. Jeg skal sjekke det opp når jeg er tilbake på jobb i morgen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-19, 09:38   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vise lenken i word?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har en litt annen versjon tror jeg, men jeg har også Office 365. Kan det ha noe med screentips å gjøre? Du kan jo sjekke om det er skrudd av? Jeg har engelsk, men hos meg ligger det under File - Options - General. Første drop-down meny heter Screen tip style - sjekk at den er satt til "Show feature descriptions in ScreenTips", eller noe som ligner på norsk?

Hurra! Takk for tips, det virket etter restart av Word.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no