Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på tyske Lebkuchen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-13, 19:35   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Oppskrift på tyske Lebkuchen?

Er det noen som har det - helst en som er utprøvd og fungerer?

Det er så vanskelig å vurdere treffene jeg får når jeg googler, og uansett krever mange av oppskriftene på tyske sider at jeg har ferdig krydderblanding - og det orker jeg ikke styre med å få tak i. Trenger altså en oppskrift der alle krydderne er oppgitt, med mengde (jeg er ikke flink nok på kjøkkenet til å ta noe som helst på slump ).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 20:06   #2
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på tyske Lebkuchen?

Har du sjekket bloggen Mat på Bordet? Jeg tror hun har en del typisk tysk tradisjonsmat der.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 21:23   #3
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på tyske Lebkuchen?

Lebkuchen spice mix:

  • 2T. ground cinnamon
  • 2 tsp. ground cloves
  • ½ tsp. ground allspice
  • ¼ tsp. ground nutmeg
  • ½ tsp. ground coriander
  • ½ tsp. ground cardamom
  • ½ tsp. ground ginger
  • ½ tsp. ground anise seed
  • Use 1 to 2 tablespoons per recipe.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 16:40   #4
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppskrift på tyske Lebkuchen?

Har du funnet noe? Jeg har veldig lyst til å lage. Er du vant til myke?

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-13, 20:37   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift på tyske Lebkuchen?

Hadde glemt av hele tråden og har ikke kommet noe videre. Vil helst ha de myke inni, ja. Skal se om jeg rekker å lete mer og prøve ut noe. Hadde vært gøy å kunne servere til tyskelevene mine nå før jul.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no