Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En enslig mor som sliter med økonomien

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 22:32   #121
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg synes det burde være sånn at en eller annen kasse i staten forskutterte og at bidragsgjelden ble til staten. Da hadde pengene kommet frem til barna og aleneforsørger mens de trengs, og ikke hopet seg opp som gjeld til et barn som gjerne blir presset/lurt til å ettergi denne gjelden som voksen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:35   #122
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes det burde være sånn at en eller annen kasse i staten forskutterte og at bidragsgjelden ble til staten. Da hadde pengene kommet frem til barna og aleneforsørger mens de trengs, og ikke hopet seg opp som gjeld til et barn som gjerne blir presset/lurt til å ettergi denne gjelden som voksen.

Ja, jeg sa jo det tidligere i tråden, jeg syns egentlig staten kunne betalt det NAV har bestemt jeg skal ha, også kunne gjelden hans vært til staten og ikke til meg. Men, men, sånn er det ikke.
En annen ting jeg også syns er teit er at jeg også må betale gebyr hver gang han bestemmer seg for at det er urettferdig at han må betale bidrag og vil at NAV skal se på saken en gang til.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:38   #123
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Joa, men ungene trenger penger de også da, som jeg jo måtte hjulpet dem med, så sånn sett spiller det ingen rolle. Nå kommer han nok til å bli trukket i lønn, så jeg kommer nok til å få penger etterhvert.

Ja men du hadde jo selvfølgelig stått fritt til å gi de pengene til barna allikevel. Jeg synes fortsatt det er den forelderen som har lagt ut for unnaslunteren som selvfølgelig skal ha pengene.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:44   #124
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Bidrag blir tvangsinnkrevet. Det fastsettes også etter bidragsevne. Det betyr hardt og brutalt at en som lar være å jobbe for å ikke betale bidrag blir skjønnsberegnet til hva han burde kunne tjene og får bidraget fastsatt deretter.

Bidraget trekkes før man får skattepenger for eksempel. Og bidragsgjelden forsvinner ikke. Så en vakker dag får man pensjon og da - da trekker de dundre meg bidraget da.

Alt dette er jo greit nok, men det er jo ikke slik at det hjelper en aleneforelder med dårlig råd.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:45   #125
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

En annen ting jeg også syns er teit er at jeg også må betale gebyr hver gang han bestemmer seg for at det er urettferdig at han må betale bidrag og vil at NAV skal se på saken en gang til.

Ja, skikkelig teit.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 22:48   #126
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Jeg skjønner de dårlige matvalgene på et vis. Grandiosa, spagetti, Dolomio, risgrøt, pølser og burgere er billig, ingen veievarer, altså er sluttsummen også forutsigbar. Ofte gode tilbud på dårlig mat. Gilde Wiener kostet 69,- pr kg hos Meny denne uka. Mulig sei er nede i 29,90 på kg, men med tilbehør er sluttsummen litt vanskeligere å kalkulere.

Jeg må bare svare på denne, selv om det egentlig ikke diskuteres matvarepriser i denne tråden.

69.- kroner er mye penger for usunn mat. Jeg vet veldig godt hva det betyr å ha veldig lite å rutte med, og hvis man prioriterer å bruke 69.- på pølser og kanskje en tier på en pakke lomper har man prioritert dårlig eller har veldig lite peiling på hva som er sunn og hva ting koster. Det er dessverre veldig mange som antar at frukt og grønt er mye dyrere enn søppelmat. For 69.- kroner kan man få kjøpt 2 kg pasta, 1,5 kilo gulrøtter, 1 purre, 2 paprika, 1 kilo løk, 1 boks kikerter og enda litt attåt, forutsatt at man tar det rimeligste alternativet på super'n.

Jeg vil ikke snakke om damen som ble hjulpet av Hellstrøm- jeg har ikke sett programmet- mulig det finnes mange grunner til hvorfor hun ikke har hatt ork å prioritere annerledes.

Jeg er bare veldig glad for at Hellstrøm har bevist mitt poeng, som jeg har rablet om på forum i mange år nå, nemlig at sunn mat som regel er billigere enn det usunne alternativet. Med noen veldig få unntak, som f.eks. kjøtt (som man uansett ikke trenger daglige mengder av).

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 00:06   #127
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg synes det var mye greiere å lage mat som var sunn og god når ungene var mindre, de spiste stort sett det de fikk servert.
Sånn er det ikke lengre her i huset.
Når barna blir større så blir også matbudsjettet det dobbelte i forhold til når de er små, eller det er vel enda mere også.
Ikke minst så har man den med å klare å komme på middag hver dag, spesielt de dagene man er skikkelig sliten og ungene er kjempesulten når du kommer fra jobb.
Da er det søren meg MYE lettere å ta en ferdig pizza i ovnen framfor å sette i gang med en mere avansert middag.
For man har faktisk ingen som kan avlaste en når man er alene. Man kan ikke den dagen man er dritsliten sette seg i sofaen med bena på bordet, mens den andre lager middagen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 11:32   #128
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Det er vanskelig å skrive om tanker og meninger etter å ha sett dette programmet. Jeg så programmet i morgentimene i dag. Og sitter igjen med mange tanker.

Om jeg skal uttale meg på personlig grunnlag og generelt grunnlag så ville jeg aldri ydmyket barna mine ved å være med i et slikt program. Det lyser vel ganske lang vei at programmet er ganske overdrevet. Scenen der det ene barnet ville gi moren bursdagspengene var sånn typisk triks for å vekke følelsene hos enkelte. Det er jo sånn barn er, lojale mot sine foreldre.

Jeg synes ellers at det er litt rart at slike tilfeller ikke blir meldt til BV. Jeg har en bekjent som har jobbet i sosialhjelpavdelingen hos NAV, som har meldt foreldre til BV flere ganger, bl.a. fordi de ikke har prioritert bleier til barna eller mat til barna. De kommer gjentatte ganger på NAV for å søke om krisehjelp, fordi de trenger penger til bleier / mat til barna. De bruker barna rett og slett.

Personlig mener jeg det er ganske alvorlig når barn må legge seg sultne, eller ikke klarer å gjøre det så bra på skolen fordi de er slappe og ute av form pga. dårlig kosthold. Eller at de rett og slett får for lite mat. Dette mener jeg er barnemishandling. Jeg får bare tåle å få pepper for utsagnene mine...

Da svelger man vel heller stoltheten og går og søker hjelp hos sosialen. Om man ikke kan skaffe penger på andre måter selvsagt. Det ville i alle fall jeg gjort om jeg hadde så lite penger.

Livsoppholdsatsene hos NAV er høyere enn 4000 kr i mnd. Det er over 6000 kr for en voksen over 20 år, og i tillegg 3 barn Vil tro at en voksen og tre barn skal ha rundt 12 000 kr i mnd til livsopphold.

Jeg vet jeg er kritisk nå, men jeg synes det er mye som skurrer her. Og jeg skjønner at andre reagerer.

Så det jeg velger å tro etter å ha sett programmet er at jeg tviler sterkt på at det var SÅ ille som det ble fremstilt som. Og at det er overdrevet for å finne frem følelser hos tv seerne. Man må ta slike programmer med ei klype salt.

MEN, når dette er sagt, så er det jo kjempebra om det virkelig går så bra med familien i dag. At Hellstrøm klarte å snu de dårlige vanene.

Er ikke ute etter å henge ut noen her, jeg bare skriver utifra personlige tanker og generelt grunnlag.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 12:55   #129
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Programmet viser fint at sunn mat ikke trenger å være dyrt, men jeg blir like overrasket hver gang jeg ser slike programmer for jeg skjønner virkelig ikke hvem som blir mett av så små porsjoner. Jeg kunne da aldri lagd kun ett bittelite ribbestykke eller en liten laksefilet med bittelitt tilbehør til hver og kalle det dagens middag. En tallerken suppe er bare nok til å tirre magen. Lager dere så lite mat til hver?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:17   #130
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Da jeg fikk mitt første barn for 25 år siden var permisjonen 18 uker. Det er veldig lite.

Ja det er sprøtt å tenke på. Jeg var på jobb den dagen jeg fødte 7. desember, og 24. april var permisjonen over. Galskap i dagens verden. Men når var det permisjonstiden økte, var det i -88? Noen som vet?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:20   #131
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Ja det er sprøtt å tenke på. Jeg var på jobb den dagen jeg fødte 7. desember, og 24. april var permisjonen over. Galskap i dagens verden. Men når var det permisjonstiden økte, var det i -88? Noen som vet?

Jeg har et 90-barn, da var den økt til 26 uker.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 13:22   #132
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg fikk min første i -91 og da var permisjontiden 26 uker tror jeg det var.
Jeg ville ikke ha henne til dagmamma og barnehageplass var umulig å få så jeg begynte å jobbe som nattevakt. Jenta mi sov svært lite pga kolikk og uro som varte til hun var 1 år så det ble mange turer ute for å holde meg våken til mannen kom hjem.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:17   #133
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Ang. foreldrepermisjon. Fra et innlegg på Facebook:

1977 Oddvar Nordli: Stønadsperioden blir utvidet fra 12 til 18 uker
1986 Gro Harlem Brundtland Rett til 2 ekstra uker per barn i forbindelse med flerbarnsfødsler innføres
1987 Gro Harlem Brundtland 20 uker
1988 Gro Harlem Brundtland 22 uker
1989 Gro Harlem Brundtland 24 uker/30 uker med 80 % lønnskompensasjon innføres. Rett til 3 ekstra uker per barn i forbindelse med flerbarnsfødsler når 80 % lønnskompensasjon er valgt
1990 Gro Harlem Brundtland 28 uker/35 uker
1991 Gro Harlem Brundtland 32 uker/40 uker. To uker svangerskapspenger som må tas ut før fødselen inkludert
1992 Gro Harlem Brundtland 35 uker/44,2 uker. To uker svangerskapspenger før fødselen inkludert
1993 Gro Harlem Brundtland 42 uker/52 uker. Tre uker fødselspenger før fødselen inkludert.
Fedrekvoten innføres i Norge av Gro Harlem Brundtlands tredje regjering og er på 4 uker
1994 Gro Harlem Brundtland 42 uker/52 uker. Tidskontoordningen innført 1. juli
2005: Jens Stoltenbergs regjering øker fedrekvoten fra 4 til 5 uker
2006: Jens Stoltenbergs regjering øker fedrekvoten fra 5 til 6 uker
2009: Jens Stoltenbergs regjering øker fedrekvoten fra 6 til 10 uker
2010: Jens Stoltenbergs regjering øker fedrekvoten fra 10 til 12 uker fra 2011
2010: Jens Stoltenbergs regjering annonserer at de vil øke fedrekvoten fra 12 til 14 uker i løpet av stortingsperioden

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:27   #134
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Ja, var det jeg syntes jeg husket at det var 28 uker i 1990.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 15:34   #135
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

I 1988 økte permisjonen fra 120 til 210 dager. Jeg hadde termin 01.02.1988. I 1993 kom fedrekvoten.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 16:26   #136
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

I 1988 økte permisjonen fra 120 til 210 dager.

Øh, det kan da ikke være riktig? Fra (i overkant av) 17 uker til 30 uker? Fra ett år til et annet? Eller mente du noe annet?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:24   #137
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg synes denne saken er så dårlig skrevet at den fungerer utrolig dårlig som eksempel på noe som helst...

Det jeg synes var helt... fælt i programmet var at barna åpenbart ikke fikk riktig mat. Jeg håper TV2 overdrev dette, at de fikk dem til å overspille litt. Og er et enormt tankekors i artikkelen er at "hun når har fått pågangsmot til å kontakte de instanser som hjelpe henne med å skape en sikrere økonomisk ramme rundt henne og barna". Hva betyr egentlig dette???

Slik det fremstår og fremstilles virker det temmelig tiltaksløs, og jeg blir temmelig sur på TV2 og artikkelforfatteren som ikke hjalp denne damen "på ordentlig" men heller hang henne ut til offentlig skue.

Du kan gjerne ikke like Tv 2, men programmet går på Tv 3.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:28   #138
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Øh, det kan da ikke være riktig? Fra (i overkant av) 17 uker til 30 uker? Fra ett år til et annet? Eller mente du noe annet?

Jeg leste det i Foreldre og barn. Ingen sikrere kilder enn det.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde(41).jpg (26,2 KB, 35 visninger)
__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:32   #139
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Jeg tror ikke det stemmer, temmelig sikker på at det var 28 uker i 1990 ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 17:40   #140
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg leste det i Foreldre og barn. Ingen sikrere kilder enn det.

Økningen skjer i perioden 1988-1993, i følge vedlegget ditt. Tenker det skjedde gradvis, ikke over natta fra 88 til 88 - og det stemmer jo bedre med det Lille meg har lagt inn over også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
enslig mor, fattig, hellstrøm


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no