Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-13, 20:30   #161
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg ser Aktuelt på NRK og anbefaler ingen andre å gjøre det. Han jusprofessoren og MYL er jo helt bak mål. Hun flakker vanvittig og dementerer "plaster på såret"-uttalelsen. Men står for det at han skal ha strafferabatt pga folkedomstol og medietrykk. Jusprofessoren sa rett ut at han ikke trodde henne. :kvalm:

Siritk er aktiv nå  
Gammel 22-05-13, 20:35   #162
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.631
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Var det Ståle Eskeland? Han drev og rotet med dette da saken var oppe i tingretten også.

__________________
2006 og 2009

Sist redigert av Zulu : 22-05-13 kl 20:42.
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 20:36   #163
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes dette oppsummerer godt hvor det er utrolig trist at han ble frifunnet for tiltalepunkt 1.

Håper dei som sa nei les denne artikkelen, og får seg ein tankevekkar. Trur kanskje ikkje dei har fulgt denne tankerekka heilt ut, og det er jo det som gjer juryordninga så skjør.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 20:42   #164
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Akkurat i dag skulle jeg ønske vi var mer som Usa. Mye strengere straffer.
Eller i morgen blir det vel straffen bestemmes.

__________________
2000 og okt. 2010


Sist redigert av -Nj- : 22-05-13 kl 20:47.
-Nj- er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 20:44   #165
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Var det Ståle Eskeland? Han drev og rotet med dette da saken var oppe i tingretten også.

Eskeland ja. Han er jo ille.

Siritk er aktiv nå  
Gammel 22-05-13, 20:49   #166
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Faen! Håper jenta ikke har sett på Aktuelt i dag.. Er skuffet, men glad for at hun hvertfall ble trodd. Straffeutmålingen skulle vel ta flere uker, eller tar jeg feil? Det bør jo være en rekke skjerpende omstendigheter her. Håper at de også tar hensyn til signaleffekten i forhold til senere overgrepssaker. Hjælp!

Meiose er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 20:50   #167
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Utrolig interessant hvordan enkelte medier "skylder" på kona for at det gikk som det gikk med første tiltalepunkt. "Reddet av kona" etc.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 20:52   #168
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Ja, og kona har jo sagt at fengsel ikkje er aktuelt, så då slepp han vel det då...

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 20:52   #169
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.046
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg har sluttet å lese nettavsiser og se på tv. Det var ikke godt for blodtrykket.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 21:08   #170
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Meiose, her.

Det bør jo være en rekke skjerpende omstendigheter her. Håper at de også tar hensyn til signaleffekten i forhold til senere overgrepssaker.

Håper du har rett. Jeg er pessimist.

Siritk er aktiv nå  
Gammel 22-05-13, 21:16   #171
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Synes dette er oppsummert veldig godt:
http://www.gd.no/nyheter/Oygard-sake...cle6669585.ece

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 21:46   #172
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.131
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Det er vel ingen som har sagt hun lyver, jussen er ikke helt sort-hvitt. Men man kan ha tatt høyde for at hennes husk er uklar og slikt.

For øvrig er jeg som enhver oppegående person bure være, sterkt imot juryordning - der man kan si ja og nei uten krav til begrunnelse. Det kan sitte en gjeng med idioter i juryen for alt vi vet, huttetu!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 21:55   #173
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg er veldig skuffet over at han ble frikjent på det første tiltalepunktet.
It makes no sence!!

Forøvrig er juryen her:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10115938

Og det er ikke overraskende at forsvareren ville ha ut familiterapeuten.

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 22:44   #174
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

I saker som dette er det jo litt risky med jury, har ikke tenkt sånn på det før. Men særlig det med at det er sterke og svake mennesker der, mennesker som naturlig tar føring og som er gode til å debattere. De har jo i praksis mye mer enn en stemme. I saker med DNA-spor og slikt er det jo ikke like 'flytende'.

Jeg kjenner at jeg er mest glad for at hun tross alt ble trodd. Det er justeknisk viktig for han at han slapp å straff for de få dagene før bursdagen, men i mine og de fleste andres øyne er det null og niks forskjell. Fengselsstraffen blir nok ikke så lang, men han har mistet alt og det synes jeg er fortjent.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 23:07   #175
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

"Øygard har det vanskelig" ser jeg flere aviser skriver. Og han får hjelp fra psykolog... Javel? Det han har gjort får konsekvenser, bør ikke en mann i hans alder og stilling se det??

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 23:11   #176
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg håper bare at jenta også har fagfolk rundt seg.
Blir "spennende" å se hvilke formildende omstendigheter MYL greier å fremme i morgen.

Siritk er aktiv nå  
Gammel 22-05-13, 23:19   #177
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

"Øygard har det vanskelig" ser jeg flere aviser skriver. Og han får hjelp fra psykolog... Javel? Det han har gjort får konsekvenser, bør ikke en mann i hans alder og stilling se det??

Jeg er glad jeg lever i et land hvor det er hjelp å få selv for de sykeste av oss. Og at det er fullt ut legitimt å gi denne hjelpen som en støtte for vedkommende. Jeg håper bare at mediadekningen av denne saken (det er jo tross alt den vi forholder oss til) bidrar til at flere tør å stå fram og anmelde overgrep. Og at mange ser at jenta ikke nødvendigvis blir sett på som løgner hva gjelder det første punktet, men at juryen ikke så det godt nok bevist.

Tyttebær er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 23:23   #178
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Det er så VELDIG fokus på Øygard. Personene rundt han har så VELDIG behov for å formidle hvordan han har det og reagerer. Helt ærlig håper jeg jenta virkelig får hjelp til å fordøye det hun har vært tøff nok til å ta opp.

Tv2 og VG mesker seg i tilstanden. Jeg ventet på 23 nyhetene på NrK - ikke ett ord ble nevnt. Der har det kun kommet rene faktaopplysninger. Det syntes jeg er rensligere.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 22-05-13, 23:48   #179
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Tv2 og VG mesker seg i tilstanden. Jeg ventet på 23 nyhetene på NrK - ikke ett ord ble nevnt. Der har det kun kommet rene faktaopplysninger. Det syntes jeg er rensligere.

De gjorde seg nok ferdig med Aktuelt tidligere i kveld, synes det var over grensa spekulativt. Skjønner forsåvidt at media brenner av masse krutt nå, dette er jo en stor sak. Blir uansett uvel av enkelte uttalelser.

Siritk er aktiv nå  
Gammel 23-05-13, 08:44   #180
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.898
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Den artikkelen oppsummerer egentlig godt hvorfor jeg tror lagrett/juryordning ikke egentlig er heldig. Jeg føler meg ikke trygg nok på at de har analysert det totale bildet slik det står skrevet her. De brukte fryktelig kort tid på avgjørelsen når de kom fram til Nei i det ene skyldspørsmålet og Ja i det andre, det skulle ha tatt lengre tid all den tid de da veksler på å tro på jenta og Øygard.

Dette tror jeg ikke nødvendigvis stemmer. Det ble sagt i går at de kom fram til nei på første spørsmål, fordi det ikke forelå noen sms, slik det har gjort i tiden rundt fra hun var 14-16 år.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no