Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Tips til julegavebøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 15:35   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.014
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Tips til julegavebøker?

Min mor skal få bøker, gjerne i pocketutgaver siden hun skal ha dem med på reise.
Hun har likt bøker som Øya, bienes hemmelige liv, barnepiken, de her senor Pelegrino bøkene (husker ikke helt hvilken, men forfatteren).

Noen tips om hva som kunne falt i smak?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:54   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.885
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til julegavebøker?

Linda Olsson - La meg dynge deg stille sanger
Jamie Ford - Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt
Tatiana de Rosnay - Saras Nøkkel
Sadie Jones - Utskudd
Margaret Skjelbred - Andrea D

Er alle i samme "sjanger" som de som du nevner. De fleste er tilgjengelige som pocket.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:07   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.014
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til julegavebøker?

Tusen takk venla. Ville gi deg en grønn en, men fikk ikke lov.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:17   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.801
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til julegavebøker?

Sirile Gentlemenn søkes ( tror jeg den het) er en koselig, ikke altfor dyp bok om to gamle damer som kommer midlertidig på aldershjem fordi husene deres skal rives pgabygging av ny vei. Har fått god omtale ( bokbloggere sier det fins to til av samne forfatter, hun skriver hver gang om to eldre mennesker og "så skjer det noe". Så det er ikke noe must å kjøpe alle bøkene hennes..)

Arto Pasiilinna, den finske forfatteren, er i en annen gate, men alle jeg vet som har lest dem har likt dem. De er utrolig morsomme enda så mye rare folk det er i dem. De som er kommet på norsk er i pocket alle, det er også en som er 2-3 bøker i en. Jeg begynte med Kollektivt selvmord, vil særlig anbefale den til å begynne med, tror jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:13   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.902
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til julegavebøker?

Potensgiverne og Vidunderbarn av Roy jacobsen. Potensgiverne av en annen forfatter.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:31   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.801
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til julegavebøker?

Potensgiverne, er ikke det hun som har skrevet Sirile gentlemen søkes? Tror det. Tror det var de to som bokbloggerne likte best, og den tredje som var litt mindre interessant.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:00   #7
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Tips til julegavebøker?

Har ikke lest noen av de bøkene der, men bøker som jeg selv har lest og ofte gitt bort er
Bøkene til Paulo Coelho (fantastiske bøker alle sammen)
Pike med perleøredobb av Tracy Chevalier

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 12:02   #8
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til julegavebøker?

Orkideens hemmelighet av Lucinda Riley
Tror den vil passe i forhold til titler du sier hun har likt tidligere.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no