Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

[sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-11, 11:49   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Kjedet hoppet av her om dagen, jeg tror det var fordi Hiawata hadde sparket i det når han satt på.

Etter at jeg løftet det på plass igjen, så har det kommet en rar knitre/tikke-lyd fra det forrerste tannhjulet, der hvor pedalene er. Den ligner litt på den tikkelyden som er når sykkelen bare triller, men kommer da altså når jeg trår. Eller som man har en bitteliten stein inne i noe som ramler rundt. Hva er dette, hva kommer det av, og hvordan blir jeg kvitt det?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 12:40   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Kan hende du må justere girene igjen. Koster rundt 200-300,- og må gjøres i sportsbutikk.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 12:41   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Ajda.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 21:20   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Jepp, sannsynligvis det som er skjedd. Er du litt handy så fikser du det greit selv altså.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 21:28   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Jeg tror jeg tar smil og bambiøyne-metoden på mitt lokale sykkelverksted.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 21:30   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Er bare å justere litt på giret. Du kan jo forsøke selv før du ber noen andre gjøre det, det er ikke så veldig vanskelig (jeg klarer det selv....). Må de justere det, så ødelegger du ikke noe mer ved å teste ut selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 21:43   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Men hvor justerer man? Og hvordan?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 21:55   #8
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvor justerer man? Og hvordan?

Vanskelig å forklare, det må bare gjøres. Den som justerer må se og høre mens man justerer. Kjedet er satt på riktig drev?

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:19   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.225
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvor justerer man? Og hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Vanskelig å forklare, det må bare gjøres.

Jeg må le litt her. Samtidig elsker jeg det svaret ditt litt, Jålebeinet.

Jeg har en sykkel som nå står låst i jobbens garasje. Der ville liksom ikke kjedet sitte på verken det forreste eller bakerste navet. Jatta. Hurra. Jeg tenker at et verksted skal få lov til å justere det. Eventuelt at jeg bare skal kjøpe meg en fiiin el-sykkel.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer finner jeg det økonomisk forsvarlig og regelrett riktig å kjøpe en el-sykkel.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:34   #10
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg må le litt her. Samtidig elsker jeg det svaret ditt litt, Jålebeinet.

Jammen, noen ganger bare er det sånn

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:05   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Du kan justere selv, men det som gjør suset hos oss er at vi alltid spyler syklene etter en tur i skogen/på grusveier.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 22:57   #12
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.701
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Jeg antar at du har mange gir på sykkelen din? Muligheten er vel kanskje stor for at du ikke fikk kjedet på riktig drev? Du har sikkert tre drev foran. Prøv å sette kjedet på et av de andre drevene.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 23:02   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [sykkel] Rar knitrelyd fra giret

Nei, jeg har bare to foran, så det er ikke så mye å ta feil av. Jeg har brukt alle girene etterpå, og alle funker som de skal.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no