Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Damer og småbiler - tell me why?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 10:18   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Damer og småbiler - tell me why?

Skjønner ikke den greia med at damer skal ha liten bil.
Små biler = dårlige kjøreegenskaper.
Og så tror damene at det er de som er dårlige til å kjøre?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:22   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Tenker du på det utdaterte konebilbegrepet?

Ang. det at kvinner skal (i følge uopplyste individer) være dårligere bilister - det står i grell kontrast til salgsargumentet "konekjørt". (Se f.eks. her.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:25   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Jeg liker ikke småbiler. Har heldigvis ikke noen liten bil. Bilen min er i andre skalaen. Den er 5,3 m.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:26   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Jeg regner med at i en familie så er det greit at en av bilene er liten pga økonomi/plasshensyn? Og i "gamle dager" så kjørte damene mindre enn menn som kanskje pendlet? Jeg kjører jo ikke bil og har ikke filla peiling egentlig.
Ett vennepar av meg har to biler, der kjører han den lille og hun den store - dvs. han har en racerbil, og hennes er en familiebil. Det blir vel mer og mer vanlig (hvertfall i USA) - soccermoms i digre SUVs, mens far har en rask liten en.

For oss vil det aldri være aktuelt med to biler, men skal vi ha ny er det jo et poeng at den ikke er for diger, ellers får vi jo ikke parkert den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:27   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Damer skal ha fin bil! Med nok plass og som er lett å få evt barnevogn ut og inn av.

Noe så ego som å la kona base med en liten dårlig bil mens far tar den Store Fine Trafikksikre bilen alene til jobben. :snøft:

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:28   #6
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Vi kjører stasjonsvogn. Mine foreldre kjører Polo. Den klarer jeg ikke lukeparkere med.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:29   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Damer skal ha fin bil! Med nok plass og som er lett å få evt barnevogn ut og inn av.

Akkurat det skal vel pappaer ha også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:30   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Akkurat det skal vel pappaer ha også?

Kanskje det ja. :glemmer at det finnes pappaer som tar med barn også:

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:32   #9
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg liker ikke småbiler. Har heldigvis ikke noen liten bil. Bilen min er i andre skalaen. Den er 5,3 m.

Samme her. Liker ikke å kjøre i så små biler at man må begraves i dem om man skulle bli utsatt for en ulykke.

Konebil er for meg en liten, billig bil som ungene blir frakta rundt i mens far kjører familiebilen til og fra jobb og som er stor, dyr og sikker.
Håper ikke det er sånn lenger.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:34   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Den som kjører barna har en CR-V, den andre har en liten elektrisk bil.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:48   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Er ikke det utdatert at damene har de minste bilene da? Jeg har iallefall alltid herregårdsvogna mens mannen kjører en skraphaug av en gammel corolla. Den som kjører mest med barn må ha den fineste bilen.

Bil er forresten dritkjedelig, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om kjøreegenskaper når den eneste bilturen jeg kjører er mellom hjem - skole - og jobb. Alt innenfor 4 km. radius. Snart må vi bytte ut skraphaugen og det ergrer meg stort. Masse penger til noe så meningsløst som ny bil. Skulle ønske alt var i gangavstand eller at bussen gikk i gangavstand fra oss.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 10:58   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Jeg ønsker meg en liten bil på grunn av parkeringsegenskapene. Ellers gir jeg en god dag i biltypen, egentlig (så lenge det er en Toyota ).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:05   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Jeg snakker kanskje ikke om "konebil" i tilfeller der par har to biler. Jeg tenkte mer på det generelle at damer skal kjøpe seg en liten bil når de skal kjøpe bil. Ble inspirert av en tråd her inne...

Og jeg merket det ifjor da jeg skulle kjøpe meg bil - aleine. Det var forventninger til at jeg som singel dame ikke trengte annet enn en liten (dårlig) småbil. Forventninger fra kolleger, og også fra bilselgere.
Jeg skled litt inn i det, jeg også, og prøvde et par småbiler. Ja, såkalt mellomstore også. Men følte meg ikke komfortabel med de.

Da jeg endelig fant bilen min var jeg happy. Stor, bred, tung, stødig på veien, fantastiske kjøreegenskaper.

Hver gang jeg kaster meg utpå E6 på en helgetur, er jeg innmari glad for at jeg ikke lurker avgårde på trillebårhjul (a la Yaris).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:08   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Jeg elsker små biler, men det har jo ingenting å gjøre med at jeg er kvinne. Jeg synes de er best å parkere med, og føler meg så "lett" på veien. Hater tunge drog opp bakker og lignende. Nå kjører jeg en Opel Vectra stasjonsvogn fra 2004, og den er litt i overkant stor synes jeg, selv om den er veldig god å kjøre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:10   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Bilselgere. :fnys:
Man kan bli gal som dame av bilselgere. Virkelig gal.

Nest siste bilen jeg hadde var jeg og så på sammen med en kamerat. Selgeren henvendte seg til kompisen min og snakket bil og bil og bil. Og at dette var en fin konebil. Jeg ga ham beskjed om å rulle inn geipen og smiske riktig vei siden det var jeg som hadde med pengene. (Ja - ordrett omtrent sånn sa jeg det, jeg ble skikkelig sur).

Han tverrvendte med en gang "Men sånn fra spøk til alvor, det er jo vist at kvinnfolk er de beste sjåfføra".

Da jeg byttet bil neste gang sa jeg like greit fra at jeg ville behandles som en mannlig bilkjøper. Det ble rart det også.

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:12   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Vi har en stor og en liten. Grunnen er vel at vi ikke har behov for to store biler. Stort sett blir det sånn at jeg tar Yarisen, men mannen tar Yarisen innimellom han da. Jeg er ei kløne når det gjelder lukeparkering og når jeg skal det så tar jeg lille bilen. Før Yarisen kjørte jeg Rav, mannen tok da den lille...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:15   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Jeg liker ikke å kjøre biler med liten motor og liker å kjøre biler det er litt fart i. Så jeg kan godt ha en sportsbil, men om jeg er støkk med sønnen min og må kjøre mye med han, så vil jeg ha en større bil. Aller helst vil jeg ha stor bil som er høy og gir oversikt, og kraftig motor.

Men ja, det henger litt igjen at kvinner skal ha små biler. Min mor foreslo at jeg skulle kjøpe en Kia da jeg var singel og barnløs og freste rundt på ubrøytede vinterveier i Telemark. Vet ikke hvor den tanken kom fra, spesielt gjennomtenkt eller saklig var den ikke, så jeg antar at det var en eller annen stereotypi som kom dettende.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:16   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Kia.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:18   #19
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Vi har en mindre og en større bil (A3 og A4). Og så bytter vi på hvem som kjører hvilken bil. Mestparten av tiden har jeg den største.
Om sommeren har mannen en liten sportsbil, som jeg også koser meg med å kjøre innimellom.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11

Sist redigert av Malus : 18-02-09 kl 12:17.
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 11:19   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Damer og småbiler - tell me why?

Vel, om jeg fikk velge bil selv ville jeg hatt en liten en. Eller rettere sagt; en mindre en. Jeg får nemlig ikke Mondeoen inn i garasjen. (Det er fryktelig liten plass, altså, og med hengerfestet på, så må den klin i veggen for at døren skal gå igjen.)

Men jeg kjører nå rundt på Mondeoen, mens mannen har en Focus. Jeg har med andre ord den største bilen.

Det er nå greit med en liten bil til bykjøring, da.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no