Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ford S-Max?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 20:43   #1
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ford S-Max?

Vi har bestemt oss for at det er bilen for oss som straks har tre barn. Men så lurer jeg, går det ikke ann å skru av airbagen i forsetet?
Vi har touran nå og på den kan man skru av airbagen med nøkkel, veldig kjekt hvis man trenger å ha et barn i forsetet.

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:47   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ford s Max?

Dette burde jeg vite ettersom jeg kjører en S-Max. Jeg har vel kanskje aldri hatt bruk for det ettersom vi har 7 seter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:48   #3
Maiamor
I flasketåka
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 41
Maiamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ford s Max?

Da må du nok regne med å betale litt for det. Dette kan monteres inn i bilen, men er nok ikke standar utstyr

Maiamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 21:11   #4
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ford s Max?

Det er ikke ferdigstilt i vår 2006-modell i alle fall, men det er klargjort for at det er en smal sak for verkstedet å montere inn nøkkelbryteren. Står en del om det i instruksjonsboka. Jeg vet til og med akkurat HVOR i hanskerommet bryteren i såfall skal monteres, men vi har aldri følt behovet for å få det fikset. Minstemor har hele veien sittet fint bak passasjersetet, og det er i alle fall ikke plassmangel som måtte være utslagsgivende for at vi skulle ha satt henne i passasjersetet. Jeg med mine 1,73 m har danseplass i passasjersetet selv med et Besafe IZI Kid bak meg. Dessuten har vi også 7-seteren, og dermed plass nok uten å måtte sette noen barn foran.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 21:37   #5
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford s Max?

Vår 09 modell er heller ikke ferdigstilt for dette. Har dog ikke savnet det da vi har god plass ellers i bilen. Hadde jeg hadde baby hadde jeg nok savnet det mer. Kjører en del langt og har da syntes det har vært greit å kunne ha babien foran.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 21:47   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford S-Max?

En del bilprodusenter ettermonterer ikke brytere for airbag lengre - det må evt. være fra fabrikk. de kan evt. fjerne airbag.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 22:09   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ford S-Max?

Får man inn to beltestoler og en bakovervendt i en S-max?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 23:29   #8
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford S-Max?

Ja, masse plass. 3 bakovervendte om du ønsker det også.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 00:53   #9
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ford S-Max?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Får man inn to beltestoler og en bakovervendt i en S-max?

Ja, du får 3 beltestoler også dersom du vil ha det, har prøvd. Vi har også hatt to bakovervendte og en beltestol en periode, fram til Størsta vokste ut av beltestolen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 01:34   #10
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max?

Jeg har stor tro på at alle stolløsninger fungerer i S-Max.

Jeg er så glad i bilen vår.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:50   #11
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max?

S-maxen er helt fantastisk! Vi hadde to beltestoler og stort hundebur i baksetet i bilen da vi kjørte på ferie i sommer, og alikevel hadde de mer enn romslig plass bak der. Jeg synes også det er en pluss at alt av utstyr som man måtte trenge dersom man punkterer eller slikt, ikke blir liggende under all baggasjen bak i bilen, men i de kjekke rommene i gulvet mellom frem og baksetene.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:08   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ford S-Max?

Jeg har full tro på at Ford S-Max er en ypperlig familiebil.

Men i slike tråder slår jeg alltid et slag for bilen vår; Peugeot 5008. Litt billigere enn S-Max. Plass til 3 beltestoler i baksetet. Du kan skru av airbag foran. og massevis av bagasjeplass. Tre seter som kan justeres uavhengig av hverandre slik at når vi skal på skitur legger vi ned setet i midten bak og så legger vi skiene rett inn i bilen. Vi har hatt den i litt over et år nå, og er særdeles fornøyd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 18:26   #13
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ford S-Max?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Hadde jeg hadde baby hadde jeg nok savnet det mer. Kjører en del langt og har da syntes det har vært greit å kunne ha babien foran.

Er dette jeg hadde tenkt at kan være kjekt også, Evt. at en voksen kan sitte i midten bak og hindre krangling mellom de to eldste

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men i slike tråder slår jeg alltid et slag for bilen vår; Peugeot 5008. Litt billigere enn S-Max. Plass til 3 beltestoler i baksetet. Du kan skru av airbag foran. og massevis av bagasjeplass. Tre seter som kan justeres uavhengig av hverandre slik at når vi skal på skitur legger vi ned setet i midten bak og så legger vi skiene rett inn i bilen. Vi har hatt den i litt over et år nå, og er særdeles fornøyd.

Takk for tips, men mannen her i huset kommer nok aldri til å ville ha Peugeot

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 22:29   #14
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Er dette jeg hadde tenkt at kan være kjekt også, Evt. at en voksen kan sitte i midten bak og hindre krangling mellom de to eldste

Det har man god plass til i S-max.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 23:04   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ford S-Max?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Ja, du får 3 beltestoler også dersom du vil ha det, har prøvd. Vi har også hatt to bakovervendte og en beltestol en periode, fram til Størsta vokste ut av beltestolen.

Jeg ser på S-Max hver dag, rett og slett litt forelsket tror jeg. Kan hende jeg må til forhandler en dag og se på hva de har inne av brukte biler. Problemet er at jeg har en 2008 Avensis jeg er godt fornøyd med, kjøpt ny, ingen barnesykdommer, kjørt lite (30 000). Vil jeg finne et greit kjøp på s-max hos forhandler? Ønsker minst like ny bil, driftssikker og ikke noe tull.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 23:33   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ford S-Max?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Takk for tips, men mannen her i huset kommer nok aldri til å ville ha Peugeot

Det skjønner jeg godt. Jeg har det sånn med Ford uten at jeg egentlig har noen god begrunnelse. Faren min eide Ford en stund og det har jeg også gjort, og jeg bare ble aldri venn med dem. Man kjøper bil litt med følelsene også, sånn er det bare.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 23:42   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ford S-Max?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det skjønner jeg godt. Jeg har det sånn med Ford uten at jeg egentlig har noen god begrunnelse. Faren min eide Ford en stund og det har jeg også gjort, og jeg bare ble aldri venn med dem. Man kjøper bil litt med følelsene også, sånn er det bare.

Jeg skjønner hva du mener. Ford hadde vel ikke noe godt rykte før, men nå har det vel endret seg. Jeg har forresten hatt Peugeot, veldig fornøyd med den!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 18:09   #18
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ford S-Max?

Vi hadde en Ford Mondeo som vi var veldig fornøyd med, veldig god å kjøre og aldri noe galt med den, byttet den inn i en vw touran som det har vært mye galt med (takk og lov for garanti).... Nå lengter vi tilbake til Ford og varmetråder i frontruta

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 20:37   #19
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford S-Max?

Varmetråder i frontruten er noe av det beste med hele bilen... vips var ruten fin!!

Vi var heldig med vår Touran. Den gikk som ei klokke.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 21:39   #20
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ford S-Max?

Vi skal også kjøpe S-Max, selv om mannen i huset sliter maks med å bytte ut BMW med Ford. Nå skal vi ha stoor nok plass, og det får vi ikke i verken 5 serie stasjonsvogna vår, eller i X3. Så da seirer fornuft denne gang. Vi har sett på ny S-Max og der var det mulighet for å skru av airbag foran. Det var også 7 seter.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no