Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-11, 16:49   #21
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Jeg blir med ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 16:59   #22
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

De fleste intensiv kursene er beregnet at man kan kjøre når man kommer dit. At man kan starte,stoppe,osv , det grunnleggende

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 17:09   #23
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Koma: Gennialt!

Honda: Jeg kjørte fryktløst rundt i Oslo for 15-16 år siden, og kunne nok ha kjørt opp da. (Men da jeg ikke hadde penger til både oppkjøring og backpacking prioriterte jeg det siste). Så jeg tror nok jeg fortsatt kan håndtere selve bilen. Trafikkforståelsen er det nok verre med. For ikke å snakke om selvtilliten. Jeg har blitt så dødelig i det siste.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 18:15   #24
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.


Honda: Jeg kjørte fryktløst rundt i Oslo for 15-16 år siden, og kunne nok ha kjørt opp da. (Men da jeg ikke hadde penger til både oppkjøring og backpacking prioriterte jeg det siste). Så jeg tror nok jeg fortsatt kan håndtere selve bilen. Trafikkforståelsen er det nok verre med. For ikke å snakke om selvtilliten. Jeg har blitt så dødelig i det siste.

aah Men da har du det grunnleggende.

Jeg har nå kjørt i 11 år og blir svett bare med tanke på å kjøre i Oslo, og er glad jeg ikke skal det i år,kjørt i Oslo 2 ganger,og det var nok

Lykke til,dette går nok som det suser

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 18:21   #25
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Jeg kan kjøre opp på bøgda. Men jeg må jo like fullt takle Oslo-trafikken for å ha noen nytte av førerkortet.

Den viktigste delen av å takle Oslo trafikken er å vite hvor man skal og hvordan man kommer dit. Ikke om man har kjørt opp her eller der. Jeg unngikk å kjøre i Oslo de første årene jeg bodde der, nettopp fordi jeg var så ukjent. Da hadde jeg hatt lappen i over 10 år.

Lykke til.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 18:51   #26
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Jeg tok noe lignende, men over tre uker. Det var ok, men jeg hadde kjørt mye på forhånd. Veldig mye. Så de tre ukene gikk til å få unnA obligatoriske ting og lære meg å kjøre ordentlig i rundkjøringer. Vil ikke anbefale det om du har kjørt lite fra før.

Opplegg på en uke mener jeg kun er forbeholdt de som i utgangspunktet kan kjøre. Type har øvelseskjørt i et- par år, eller lignende. Jeg synes tre uker var lite, og jeg var på et sånt nivå at kjørelæreren meldte meg opp til oppkjøring etter første kjøretime. Så sikker var hun på at jeg ville komme i mål på tiden.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)

Sist redigert av Stellebord : 30-06-11 kl 18:56.
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:35   #27
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Etter å ha sjekket litt rundt, har jeg bestemt meg for å gjøre det på vanlig måte. Alternativet i Drammen var ikke så dumt, men det hadde gått med veldig mye tid til å sitte på toget, sånn sett ville nok vinningen gått opp i spinningen mht total tidsbesparelse.

Første kjøretime på torsdag, jeg gleder meg!

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 15:03   #28
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Lykke til

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 11:39   #29
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Wow, så kult det var!

Jeg kan fortsatt håndtere selve bilen, viser det seg, så det bar rett ut i trafikken etter noen runder på en parkeringsplass. Og det var bare gøy, ikke det minste skummelt eller vanskelig.

Kjørelæreren var selvfølgelig en jypling på 25, men supertrivelig og akkurat passe respektfull. Han mente jeg ikke kom til å bruke så mye tid, men nektet å anslå noe antall timer.

Jeg er i gang.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 14:03   #30
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 14:05   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Heldig-gris, skulle ønske jeg turte

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 15:57   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 16:22   #33
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Way to go!

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 20:21   #34
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Lykke til fremover.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 20:30   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet at mye har endret seg siden jeg tok lappen for 15 år siden, men var ikke det fryktelig mange?

Jeg hadde 14 kjøretimer (og i tillegg kom langkjøring, mørkekjøring og glattkjøring), og det var helt på normalen av antall timer da jeg kjørte opp.

Mamma hadde 103 kjøretimer. Jeg tuller ikke. Da hun hadde rundet kjøretime nummer 100, fikk hun diplom. Knegg!

Jeg hadde 24 totalt, tror jeg. Brukte ca. 18.000,- kroner og 5 måneder sånn ca, og det var innenfor normalen da (i 1999).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 20:49   #36
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Lykke til!

Jeg kjørte opp i 2004, hadde aldri tatt i et ratt mens bilen var i gang før, og visste ikke engang hvilken pedal som var hvilken. Hadde 42 kjøretimer, og det var inkludert langkjøring, mørkekjøring og alt slikt, pluss noen kjøretimer mens jeg ventet på å få kjøre opp igjen etter å ha strøket på første oppkjøring. Mannen hadde ca. 35 kjøretimer og han hadde mer kjøreerfaring enn meg fra før og hadde kjørt før. Han begynte på kjøreskolen en måned etter meg, og kjørte opp to måneder før meg.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:39   #37
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Så bra du er i gang, Karima!

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:42   #38
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Jeg har tatt lappen for noen få måneder siden, og begge kjøreskolene jeg brukte var veldig imot intensivkurs. De mente at man trengte tid for å få automatisert kjøringen, og at det ikke holdt å skvise alt inn i en eller to ukers periode.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 22:01   #39
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Intensivkurs for førerkort - erfaringer?

Så bra. Da er du i gang!!

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Den viktigste delen av å takle Oslo trafikken er å vite hvor man skal og hvordan man kommer dit. Ikke om man har kjørt opp her eller der. Jeg unngikk å kjøre i Oslo de første årene jeg bodde der, nettopp fordi jeg var så ukjent. Da hadde jeg hatt lappen i over 10 år.

Lykke til.

Nåja, man må ikke vite hvor man skal men det bør se ut som du vet det. Man er nødt til å kjøre litt agressivt i Oslo trafikken, ellers blir man tutet på overalt.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no