Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Anbefal oss en familiebil!

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-10, 00:20   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Hva med en sånn en:

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=23744210

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 00:45   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hva med en sånn en:

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=23744210

De ønsket vel et så å si ny bil for mest mulig forutsigbarhet. Voyager er ikke forutsigbarhet, og en (lite moderne) 3,3-liters bensin-V6-er på 183hk er temmelig tørst.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 00:59   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

De ønsket vel et så å si ny bil for mest mulig forutsigbarhet. Voyager er ikke forutsigbarhet, og en (lite moderne) 3,3-liters bensin-V6-er på 183hk er temmelig tørst.

Hva er det som ikke er forutsigbart?
Ellers sluker jo 3,3-litern bensin ja, men så er det "litt mer driv" i forhold til en mindre da, litt kjedelig når du føler bilen sliter med å komme i fart i bakkene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 01:20   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hva er det som ikke er forutsigbart?
Ellers sluker jo 3,3-litern bensin ja, men så er det "litt mer driv" i forhold til en mindre da, litt kjedelig når du føler bilen sliter med å komme i fart i bakkene.

Nå er det samtidig en bil på 2,2 tonn og en ikke så veldig "effektiv" automatgirkasse.

Har selv kjørt mye Voyager med 3,3L V6 - da i versjon hvor det var hentet ut 163hk. Det imponerte vel egentlig ikke direkte "sprekhetsmessig". Også kjørt med 2.4-liters-bensin med 143HK - det ble temmelig slapt, og også stor forskjell fra den første Voyanger-en vi hadde med 3.3L V6 på 150HK, noe som nok skyldes lavere dreiemoment på lavere turtall enn det V6-en har.

Forutsigbarhet går da i retning potensielle problemer - noe som ikke akkurat er ukjent for Voyager. Samtidig innenfor budsjettet blir det en bil som er en del år gammel og har gått et godt stykke. Ved å kjøpe ny bil har man forutsigbarheten i garanti/reklamasjonsrett i fem år.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 01:29   #25
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nå er det samtidig en bil på 2,2 tonn og en ikke så veldig "effektiv" automatgirkasse.

Har selv kjørt mye Voyager med 3,3L V6 - da i versjon hvor det var hentet ut 163hk. Det imponerte vel egentlig ikke direkte "sprekhetsmessig". Også kjørt med 2.4-liters-bensin med 143HK - det ble temmelig slapt, og også stor forskjell fra den første Voyanger-en vi hadde med 3.3L V6 på 150HK, noe som nok skyldes lavere dreiemoment på lavere turtall enn det V6-en har.

Forutsigbarhet går da i retning potensielle problemer - noe som ikke akkurat er ukjent for Voyager. Samtidig innenfor budsjettet blir det en bil som er en del år gammel og har gått et godt stykke. Ved å kjøpe ny bil har man forutsigbarheten i garanti/reklamasjonsrett i fem år.

Ja, dette har jo du ekstremt mer peil på enn meg.
Vi har faktisk en 2001-modell 3,3L V6 (163 eller 184HK, er litt usikker) og synes den er ganske sprek til hvor tung bilen er, vi prøvekjørte en del 2,0 og 2,5 og syntes det var stor forskjell, mannen ville ikke ha dem. Vi har ikke hatt trøbbel med automatgirkassa i det hele tatt, trodde det var mer på modellene før. Fordelen som jeg elsker med denne er stor bagasjeplass, vi har kombi, og disse 7-seterne kan man jo legge ned seter ved behov for mye bagasje. Mtp store barnevogner du kan kjøre rett inn uten å legge den ned i det hele tatt, hive inn 16 par ski, noen legokasser, sykler og whatever. Veldig behagelige seter og å sitte så høyt. Selvfølgelig enig i at det er lurere med nyere bil.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 01:53   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, dette har jo du ekstremt mer peil på enn meg.
Vi har faktisk en 2001-modell 3,3L V6 (163 eller 184HK, er litt usikker) og synes den er ganske sprek til hvor tung bilen er, vi prøvekjørte en del 2,0 og 2,5 og syntes det var stor forskjell, mannen ville ikke ha dem. Vi har ikke hatt trøbbel med automatgirkassa i det hele tatt, trodde det var mer på modellene før. Fordelen som jeg elsker med denne er stor bagasjeplass, vi har kombi, og disse 7-seterne kan man jo legge ned seter ved behov for mye bagasje. Mtp store barnevogner du kan kjøre rett inn uten å legge den ned i det hele tatt, hive inn 16 par ski, noen legokasser, sykler og whatever. Veldig behagelige seter og å sitte så høyt. Selvfølgelig enig i at det er lurere med nyere bil.

Vil tro 163HK. Egentlig litt overrasket over å se den bilen med 182HK. Tror ikke Chrysler-ene som kom igjennom offisiell importør ble levert med dette. Dette var en Dodge som ble linket til, så vil kanskje tro den på det tidspunktet kanskje var importert av firmaer som drev med import av slike eller at det er bruktimport.

Ja, de største problemene med automatgirkassene rent driftsikkerhetsmessig forbedret seg. På de to første Voyager-ene vi hadde, 91 og 95, ble girkasse skiftet tre ganger på begge - dette i løpet av perioder på 4 år / ca. 100 000 km.

Det jeg mener i henhold til effektivitet er kjapphet/respons og i den grad girkassa klarer å gi utnyttelse av effekten/momentet i motoren.

Men ingen tvil om at de rent størrelsesmessig et praktiske biler. Kjørekomfort kan også være god for de som liker "den typen bil" ("amerikansk" - myk...). Kjøreegenskapene er mer så som så.

Siden dere har en 01-modell kan dere jo ved 10 årsdagen sette inn andre bakseter og fjerne veggen avgiftsfritt....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 02:00   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ja, de største problemene med automatgirkassene rent driftsikkerhetsmessig forbedret seg. På de to første Voyager-ene vi hadde, 91 og 95, ble girkasse skiftet tre ganger på begge - dette i løpet av perioder på 4 år / ca. 100 000 km.

Det jeg mener i henhold til effektivitet er kjapphet/respons og i den grad girkassa klarer å gi utnyttelse av effekten/momentet i motoren.

Men ingen tvil om at de rent størrelsesmessig et praktiske biler. Kjørekomfort kan også være god for de som liker "den typen bil" ("amerikansk" - myk...). Kjøreegenskapene er mer så som så.

Siden dere har en 01-modell kan dere jo ved 10 årsdagen sette inn andre bakseter og fjerne veggen avgiftsfritt....

Ja, har også skjønt det at det har forbedret seg, heldigvis. Vi skiftet en del inn til girkassa nå i høst, men girkassa hadde klart seg fint. Ja, kjapphet og respons er nok sikkert bedre på andre typer biler og uten automat, men jeg som ikke er veldig bilkyndig synes bilen faktisk kommer fort opp i fart. Jeg liker nok veldig godt bilen at den enkle grunn at jeg har kjørt den i noen år nå og blitt vant til typen bil å kjøre pluss at vi har hatt enorm nytte av den store bagasjeplassen, negativt er den elendige svingradiusen og jeg sliter veldig med å få parkert den lange bilen på liten plass.
Den nærmer seg 10 år og vi vurderer å sette inn andre bakseter og fjerne veggen, de baksetene som er nå har veldig rett rygg og er ikke særlig komfortable på lange avstander slik som forsetene er. Vi får nå se hvor lenge vi beholder den, blir det mye trøbbel med den framover så tvinger det seg fram et skifte og da er jeg veldig spent på hva vi kjøper nytt. Får vel spørre her inne!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 08:33   #28
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Vi så på denne. Og ja, den hadde mange kule, fikse detaljer. Men praktisk? Midtsetet i 2. rad er knøttlite. En voksen får neppe plass mellom 2 barneseter her. Og det går (neppe) 3 barneseter i bredden, og i så fall kan man bare glemme isofix.
Hvis man skal bruke 3. rad, så er man NØDT til å ha setene i 2. rad i fremre posisjon, hvis de som sitter bakerst skal ha noe benplass what so ever. Og med mindre man har 2. rad i bakerste posisjon kan man bare glemme bakovervendt posisjon. Dersom man bruker 3. rad er det 0 bagasjeplass ...

Så ja, den har plass til 7 svært små personer, men ikke 7 barn, da barneseter ofte tar større plass enn voksne ...

Konklusjonen var i hvertfall at det var en håpløs bil for vår famile, med 3 voksne, 2 bakovervendte og 1 forovervendt.

På Grand Scenicen vår har vi ved en anledning brukt 3 barneseter i baksetet, gikk som en kule. Jenta i forovervendt sitter i midten og har god utsikt framover. Vi bruker Britax Hi-Way bakovervendt - supert sete som ikke tar altfor stor plass. En voksen får fint plass i 3. seterad hvis ett eller 2 av de 3 midterste skyves noe fram. Med 3 voksne og 3 barn er det fortsatt en god del del bagasjeplass igjen fordi det ene av de to bakerset setene er nedfellt og det er større klaring til bakvinduet enn andre kompakt-mpver (også en sikkerhetsmessig gevinst). Men det skal sies at Grand Scenic sammen med C4 Picasso er den rommeligste av kompakt-mpvene og trenger du større plass enn dette må det bli S-Max, eks http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=24808910


Sist redigert av vestlandsfanden : 28-11-10 kl 08:44.
vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:29   #29
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Takk for mange god tips!
Ungene er 4 og 7 år og eldste er så stor for alderen at han snart ikke passer i noe stort barnesete. Men det kommer nok en til etterhvert og da blir det vel en beltestol og en bakovervendt.
Det står vel mellom S-max (om vi finner en nyere "rimelig" en), V70 eller Touran, selv om jeg er meget skeptisk til VW da både vi og mange vi kjenner har hatt store problemer med disse bilene.
Citroen C4 Grand Picasso synes jeg også ser ut som et bra og rimelig alternativ.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:44   #30
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Takk for mange god tips!
Ungene er 4 og 7 år og eldste er så stor for alderen at han snart ikke passer i noe stort barnesete. Men det kommer nok en til etterhvert og da blir det vel en beltestol og en bakovervendt.
Det står vel mellom S-max (om vi finner en nyere "rimelig" en), V70 eller Touran, selv om jeg er meget skeptisk til VW da både vi og mange vi kjenner har hatt store problemer med disse bilene.
Citroen C4 Grand Picasso synes jeg også ser ut som et bra og rimelig alternativ.

Som sagt - hvis Touran og S-Max er aktuell, bør det også sees på Grand C-Max - som altså er på størrelse med Touran, men ellers har mye tilfelles med S-Max. Da snakker man også om helt ny bil innenfor det nevnte budsjettet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:45   #31
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Vær ellers obs på at hvis dere kjøper brukt, vil det for biler som har vært leasingbil, firmabil e.l. ikke være den opprinnelige 5 års reklamasjonsretten mot forhandler, hvilket man har når en bil ble kjøpt som konsumentkjøp i utgangspunktet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:04   #32
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Som sagt - hvis Touran og S-Max er aktuell, bør det også sees på Grand C-Max - som altså er på størrelse med Touran, men ellers har mye tilfelles med S-Max. Da snakker man også om helt ny bil innenfor det nevnte budsjettet.

Men var det ikke den som var så trang bake? Altså at midtsetet er så smalt at det vil bli trangt med 3 barn?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:15   #33
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25676703

Denne var jo neesten innenfor vår prisklasse, nesten ny også.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:14   #34
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Citroen C4 Grand Picasso synes jeg også ser ut som et bra og rimelig alternativ.

Den har vi nettopp kjøpt! Hos vår forhandler her i Oslo hadde de noen få biler som kunne leveres veldig raskt, så da slo vi til. Det virker som en veldig god familiebil. Som 7-seter er bagasjeplass nærmest fraværende (det er knapt plass til noen handleposer), men vi vurderer skiboks for de tilfeller hvor vi må ha med 7 passasjerer + bagasje. (Det skjer ikke ofte, for å si det slik.)

Til gjengjeld føles ikke bilen spesielt stor. Det er vel omtrent som å kjøre en vanlig bil, noe i alle fall jeg satte pris på. Vi prøvekjørte en VW Sharan (som er nesten 200k dyrere), men syns den ble veldig bred på veien. Det var nok bedre plass i den, men barna likte ikke den like godt som grand Picassoen, så da endte vi opp med den.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:20   #35
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25676703

Denne var jo neesten innenfor vår prisklasse, nesten ny også.

Den var jo veldig fin. Vi har en nesten lik, vår har litt mer utstyr enn dette. Motoren er såpass stor at den er ganske kvikk for å være så stor, og det er kjekt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:13   #36
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Takk for mange god tips!
Ungene er 4 og 7 år og eldste er så stor for alderen at han snart ikke passer i noe stort barnesete. Men det kommer nok en til etterhvert og da blir det vel en beltestol og en bakovervendt.
Det står vel mellom S-max (om vi finner en nyere "rimelig" en), V70 eller Touran, selv om jeg er meget skeptisk til VW da både vi og mange vi kjenner har hatt store problemer med disse bilene.
Citroen C4 Grand Picasso synes jeg også ser ut som et bra og rimelig alternativ.

HVorfor ikke ny Grand Scenic? Veldig gode tester i Norge, enda bedre i utlandet. f eks denne
http://www.autozeitung.de/vergleichs...esamtbewertung


Sist redigert av vestlandsfanden : 28-11-10 kl 18:26.
vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 19:35   #37
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=25676703

Denne var jo neesten innenfor vår prisklasse, nesten ny også.

Virker riktignok som importbil. Uten at det trenger å ha noe å si hvis det er et ok firma det kjøpes fra.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:25   #38
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Tror det firmaet kun selger importbiler, kanskje med unntak av biler de har fått i innbytte. Har sjekket priser hos dem flere ganger og har bitt meg merke i at de ofte importerer biler med veldig lavt utstyrsnivå. De holder til her i byen, men jeg kjenner ikke noe videre til dem.

Spesielt på dieselbiler kan man være litt obs, ettersom en del biler selges med tilleggsvarmer som standard i Norge, men har det ikke i enkelte andre land.
Man har vel også hatt eksempler på merker som har hatt litt ekstra rustbeskyttelse i Norge.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:30   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Skoda Superb. Mye bil for pengene - og helt ny bil. Jeg har kjørt snart 30.000 i min Superb og er veldig fornøyd. Har ikke hatt noen problemer enda

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 07:25   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal oss en familiebil!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Skoda Superb. Mye bil for pengene - og helt ny bil. Jeg har kjørt snart 30.000 i min Superb og er veldig fornøyd. Har ikke hatt noen problemer enda

Får du plass til 3 i bredden i baksetet i den bilen? Vi har hatt Skoda før og vært veldig fornøyd, men synes det ble trangt bak (vi har fremdeles ett barn i bakovervendt sete).

Men jeg slår gjerne et slag for Skoda altså. Masse bil for pengene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no