Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-21, 10:47   #301
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg er ikke begeistret for Tise. Synes Finn er bedre.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-21, 11:04   #302
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Eg vart lurt på Tise, og det var ingen hjelp å få. Eg fekk heller ikkje lagt inn noko form for kommentar eller karakter på selgar, sånn som på finn.no

Det var ikkje store summen, men irriterande likevel. Ho solgte meg ein gensar som var oppført som strl S, men det viste seg at det var strl. 9-10 år. Den var angivelig stor i størrelsen, og det var da ikkje selgar sitt problem at den ikkje passa meg som brukar S til vanleg.

Selgar var ikkje interessert i å gjere opp for seg. Ho ville ikkje ta gensaren i retur, avviste krav på vipps, påsto det var mitt problem at eg ikkje passa gensaren. Så etter det vart eg litt skeptisk. Tise seier eg kan anmelde det eller ta det via forbrukarombodet. Eg gidder ikkje det for 350 kroner.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-21, 11:10   #303
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Ojsann, det var ikke godt nytt! Jeg har bare handlet der 8-9 ganger, foreløpig ingen negative erfaringer. En ting er urdeelige selgere, men at man ikke får noe hjelp fra tise da er ikke bra. Hvordan er det på finn.no?

Jeg ble lurt via instagram en gang. Etter et par vellykkede kjøp av rimeligere vintageklær hos en velronnomert dame på insta, tok jeg sjansen og kjøpte en frakk til 1500 kr av henne. DEn kom aldri frem, og til tross for masse korrespondanse oss i mellom så skjedde det aldri noe. Det viste seg etterhvert at flere hadde blitt lurt i den perioden. Plutselig var kontoen lagt ned, og jeg kom ingen vei med noe. Hun bodde i USA, så jeg orket ikke ta noen videre kamp. Men det har gjort meg ekstremt skeptisk å handle rett fra privatpersoner på denne måten.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-21, 11:29   #304
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har aldri hatt problemer på Finn. Men der gir man jo vurderinger, og de som bare har full skår har alltid vært til å stole på. Jeg merker jo det selv også, jeg har vel nærmere 50 vurderinger nå, og 10 i skår. Og de jeg selger til stoler på meg, og betaler gjerne på forhånd.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-21, 22:10   #305
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Vi har pusset opp rommet til Hiawata i løpet av sommeren, og loftsenga som han har arvet av Mavericks sønn har nå gått videre til en sjuåring som sikkert får mye glede av den. Dagsenga fikk vi solgt lett som en plett, nå gjenstår bare skapene. Samtidig har vi kjøpt både kommode og nattbord på Finn.

(nesten) Bare gode opplevelser, både med tise og Finn, men brukergruppa på Tise er betydelig yngre enn å Finn, og jeg ser an både selgere og kjøpere mye nøyere der. Syns det virker veldig styrete å få tak i noen om det skulle gå skeis. Nå kan man forresten gi stjerner til dem man handler med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-21, 22:20   #306
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Kjøper stort sett av folk i nærmiljøet. Dersom det skal sendes, sjekker jeg dem opp litt, minimum på Finn, men gjerne søk ellers, hvis det er litt summer. Kjøpte en skinnjakke hvor jeg nettopp tenkte at det ikke var mer enn jeg tålte å tape, men det gikk fint. Ser alltid på scoren, og prøver å være litt konsekvent på selv å gi vurdering, også. Det er en innsats for fellesskapet.

Har opplevd å ikke få oppgjør for noe jeg sendte, men det var før internett. :knirk: Irriterer meg egentlig, ennå.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 10:45   #307
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har solgt den 'eksklusive' ikealampen. Den måtte sendes til Trondheim, så jeg pakket den i masse bobleplast, oppi en eske med sammenkrøllet papir, oppi en større eske med mer papir. Redd den skulle bli ødelagt så jeg gikk kanskje litt overbord.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 11:44   #308
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Én ting som er omtrent umulig å finne brukt: En god symaskin.
Har hatt søk på Finn i flere måneder, og får stadig varsel om antikviteter. Eller så er det proffmaskiner for tjuetusen.
Jeg hadde håpet å finne en god, ikke så gammel symaskin av den typen som koster ti ny. Venter fremdeles.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 12:00   #309
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Én ting som er omtrent umulig å finne brukt: En god symaskin.
Har hatt søk på Finn i flere måneder, og får stadig varsel om antikviteter. Eller så er det proffmaskiner for tjuetusen.
Jeg hadde håpet å finne en god, ikke så gammel symaskin av den typen som koster ti ny. Venter fremdeles.

Dette skulle jeg visst forrige uke ea, jeg skal selge 5 symaskiner, og de var i ditt nærmiljø, men har nå forflyttet seg til mitt hjem. Jeg har ikke sjekket priser og slikt enda, det kommer.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 12:06   #310
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Oh, det skulle jeg jo visst da. Husker du nevnte noe i en tråd, men jeg tenkte det var på andre kanten av landet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 12:50   #311
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg skal få svingt meg igjen. Annonsene har gått ut på dato og jeg har ikke fornyet de siden koronaen kom. Men skal sette de i aktivitet igjen.
Tise har jeg aldri prøvd.
Jeg sender ingenting. Alt må hentes. Har riktignok sendt en dunjakke men typen var så desperat og ringte flere ganger og betalte på forskudd.

Ellers har jeg kjøpt gull spray og har sprayet en lampefot, etpar t-lyseholdere og en blomsterpotte så jeg føler at jeg har kjøpt noe nytt. Kjøpte en lampeskjerm på Ikea som matchet så fint. Ble veldig fornøyd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 12:56   #312
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg sender egentlig det meste av det jeg selger. Men får alltid betaling først så det har aldri vært problemer.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 14:15   #313
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har til enhver tid flere annonser liggende på både Finn og Tise. Har ikke opplevd noe tull med salg på nett siden et kjolesalg på et annet foreldreforum for over 15 år siden.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 15:05   #314
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg skulle ønske flere solgte fantastisk fine og gode hagemøbler på finn

Jeg fant nylig 6 knotter som passet perfekt til stilen på soverommet mitt, de kostet ingenting og var rett rundt svingen.

Jeg sender ofte småting, men det er jo mer praktisk om noen bare kommer og henter det av seg selv.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-21, 15:42   #315
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

I sommer var alle butikkene utsolgt for parasollfot, finn ble redningen nok en gang, fikk en tung og solid fot av betong for en slikk og ingenting.
I dag henter vi meget pent brukt sykkel til mellomste, hans godt brukte selges videre for en billig penge.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 09:07   #316
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg handler masse på Tise, veldig fornøyd så langt. Har også solgt en del der, helt uproblematisk. Men enig i at det er mye yngre klientell der. Kjøpte en genser av en jente der, og så ble frakten dyrere enn planlagt. Så da fikk jeg mld om at jeg måtte vipse henne 9 kr. Humret litt av det, for det er en sum som jeg ikke hadde brydd meg med å be om.

Eller har jeg som mål å selge minst 50 ting i 2021 (måtte nedjustere fra 100) og ligger foreløpig på 28.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 07:59   #317
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Har akkurat solgt en stor pakke med høst-vinterklær etter yngste. Godt å få det vekk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 13:41   #318
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Har hatt masse annonser på Finn i sommer, har snart solgt og gitt bort alt. Hentet en gis bort i går, og noen hentet en gis bort hos meg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 14:49   #319
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Denne uken har jeg solgt og gitt bort tre klesplagg her. Det føles ihvertfall trygt å kjøpe/selge her på forumet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 08:48   #320
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har altså fått tak i så mange fine ting til det nye huset. Tror ikke jeg har kjøpt noe nytt faktisk! Det siste er et lite teakskap, en 70-talls lysekrone som jeg har vært på jakt etter lenge, og en lotseng som en av jentene ønsker seg. Og ingen av de kostet mer enn 800 kr. Senga koster over 4000 ny.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no