Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Radiatorer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-23, 11:07   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Radiatorer

Leiligheten min har åpen løsning og jeg har 3 radiatorer i stua og en på hvert soverom. Og jeg har endelig fått tilgang til å se forbruket på nettet.
Jeg sitter inne og fryser fordi jeg prøver å spare på vannbruket. Soverommet mitt har nesten ikke forbruk. Guttungen sitt har mye større forbruk i oktober enn i fjor, men der tror jeg jeg vet hvorfor.
Derimot skjønner jeg ingenting av de 3 på stua. De har vesentlig mer forbruk enn samme måned i fjor og de står ikke på mye. Og de står på det samme.
Jeg har ikke gjort noe annerledes i år enn i fjor tror jeg. Egentlig føler jeg at jeg er mer oppmerksom i år enn i fjor.
Fikk igjen på innbetalt i fjor, men hvis det skal øke sånn så bruker jeg det opp. A-konto ble doblet i fjor så det er liksom nok å betale i tillegg til strøm.

Er det noe jeg ikke tenker på og som jeg burde gjøre?
Prøver å ha avstand til sofa og lufting står ikke fullt åpen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 12:04   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Radiatorer

Kontinuerlig lufting gjennom vindu er dårlig kombo med oppvarming samtidig under vinduet, men det er kanskje ikke det du mener? Sjokklufting er den anbefalte metoden. Dvs lufte ut all luften på 5-10 minutter.

Ellers er det viktig å lufte ut radiatorer regelmessig sånn at radiatorene gir mest mulig varme. Utenom det er det nok å justere ned temperatur som kan spare energi.

Jeg tror hovedgrunnen til at forbruket ditt økte i år er at oktober i år var en mye kaldere måned enn oktober i fjor.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 12:32   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Radiatorer

Jeg er nødt til å ha de åpne på sommeren, men det er ikke mye problem. Vi har delvis fått "pålegg" om å ha noe åpent (ikke helt åpent altså) da vi har konstant uttrekk.
Jeg lukker de uansett på vinteren.
Høyere i august og september også, men oktober skiller seg kraftig ut.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-23, 13:09   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Radiatorer

Har du termostat på hver radiator? Det kan hjelpe, hvor mye vet jeg ikke.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 18:51   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Radiatorer

Nei, ser ikke temperaturen på de.
Men kom på en mulig synder. Det ble skiftet vifter for uttrekk i sommer. Sterkere enn før og det kan nok ha slått inn.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no