Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

T-skjorter med navn - trinn for trinn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-07, 16:59   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.504
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

T-skjorter med navn - trinn for trinn

For et par år siden kjøpte jeg tilfeldigvis en pakke med transfer-ark for stryking på tekstiler, og slik var det at jeg ble familiens navneskjortemaker.


Da er det bare å skrive teksten/lage motivet som man vil stryke på, og så kjøpe en skjorte. Det er ikke nøye hvilket program man bruker, det går sikkert like bra i word som i photoshop. Jeg googlet og fant en sommerfugl som jeg la oppå hist og her.

I utskriftsinnstillinger på data'n finner du flere valg for type papir, velg t-shirt transfers. Da printes motivet speilvendt.

Her har jeg printet ut og klippet rundt navnet. Det er viktig å ikke klippe helt inntil printen, da kan blekket "lekke" ut under påstrykingen.


Så er det å plassere motivet på skjorta. Hvis det skal stå beint på, er linjal et bra hjelpemiddel. Men her skal jeg ha navnet til å stå litt på skrå:


Strykejernet på full guffe, og jevnt press:



La skjorta ligge og avkjøle seg litt, og løsne dekkpapiret. Her må man være litt varsom, det er lett å få "brekk" i motivet dersom man gjør det for raskt.



Og vips! Så er den ferdig:


Sist redigert av -ea- : 07-05-07 kl 08:15. Årsak: fjernet bilder
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no