Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikea netthandel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 22:59   #21
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea netthandel

Herregud så gale!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 23:11   #22
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Så vet vi at at Ikea netthandel ikke er noe alternativ!!

Håper ting ordner seg!

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 23:11   #23
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea netthandel

Så uheldig du har vært med IKEA da. Skikkelig trasig! Skjønner godt at du er fortvilt. Selv har jeg fått veldig god servicefra IKEA. Vi var på IkEA og handlet masse småting en gang. Deriblandt kjøpte jeg noen rammer for ei venninde. Mannen betalte og på vei ut, spurte jeg han hvor mye det ble. Han sa summen og jeg stusset, syns det var for mye. Fikk ikke helt fred og summerte til slutt alt jeg hadde kjøpt. Så da at vi hadde betalt nesten400 kr for mye. Kvitteringen hadde gubben selvsagt ikke tatt med seg. Jeg ringte likevel IKEA og lurte på om det var noe de kunne gjøre. De spurte om jeg hadde kjøptnoe spesielt. Det hadde jeg, 25 hvite middagstallerkener. De skulle sjekke saken og ringe meg etter noen dager. Etter få dager ringte de og hadde funnet feilen. Det var rammene til min venninde som hadde blitt slått inn med feil sum. De beklaget veldig det som hadde skjedd og dagen etter var pengene inn på min konto.

Håper det ordner seg for deg også.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 23:46   #24
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Jeg har nå sendt et langt brev til Ikeas pressekontakt,der jeg legger frem saken, og den elendige servicen jeg som kunde har fått. Jeg håper at mitt tilfelle er unikt, for det er utrolig skummelt at noe slikt kan skje.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 01:03   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

Jøss, merkelig sak. Jeg bestilte masse greier via mail ifjor, og da betalte jeg ikke før Posten sto på døra med varene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 01:23   #26
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Herregud! Ikea burde jo legge seg LANGFLATE, dette burde du få solid kompensasjon for!

Håper det ordner seg raskt.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 01:53   #27
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea netthandel

Merkelig datasystem, der man ikke engang kan slå opp en bestilling og se om den er betalt.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 02:09   #28
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikea netthandel

Maaaaan, Noe så kjipt!!

.. beveger meg på veldig tynn grunn nå, for vet ikke mye om dette fenomenet
..men vet jeg har vært borti noe veldig liknende hvor pengene kun var reservert og ikke trukket helt fra konto. Banken kunne ikke se dette før etter en dag eller to, hvorpå pengene dukket opp igjen. Husker ikke den konkrete årsaken til feilen i farta, men fikk en forklaring av banken vet jeg.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 03:53   #29
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Maaaaan, Noe så kjipt!!

.. beveger meg på veldig tynn grunn nå, for vet ikke mye om dette fenomenet
..men vet jeg har vært borti noe veldig liknende hvor pengene kun var reservert og ikke trukket helt fra konto. Banken kunne ikke se dette før etter en dag eller to, hvorpå pengene dukket opp igjen. Husker ikke den konkrete årsaken til feilen i farta, men fikk en forklaring av banken vet jeg.

Dette skjer ved alle overførsler, det tar minst en dag. Men ikke fem!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 08:01   #30
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea netthandel

Den måten du har blitt behandlet på er jo helt hårreisende.
Jeg håper virkelig at IKEA ser å få ryddet opp i dette, og kompanserer deg skikkelig, men jeg er dessverre ikke så veldig optimistisk.
Lykke til!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 08:50   #31
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jøss, merkelig sak. Jeg bestilte masse greier via mail ifjor, og da betalte jeg ikke før Posten sto på døra med varene.

Men det er ikke et alternativ for en med mitt postnummer. Jeg betaler 3000 i frakt.

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Maaaaan, Noe så kjipt!!

.. beveger meg på veldig tynn grunn nå, for vet ikke mye om dette fenomenet
..men vet jeg har vært borti noe veldig liknende hvor pengene kun var reservert og ikke trukket helt fra konto. Banken kunne ikke se dette før etter en dag eller to, hvorpå pengene dukket opp igjen. Husker ikke den konkrete årsaken til feilen i farta, men fikk en forklaring av banken vet jeg.

Banken har sjekket det, og pengene er gått ut. Det er seks dager siden jeg betalte.

De har gitt meg lovnad om at de skal ringe før kl.10 i dag, så jeg venter. Men jeg er ikke for optimistisk.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 08:51   #32
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikea netthandel

Dette må da være saft for avisene!! Ta kontakt med VG fem over ti, om du da ikke har hørt noe.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 10:34   #33
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Dette må da være saft for avisene!! Ta kontakt med VG fem over ti, om du da ikke har hørt noe.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 10:34   #34
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Nå har jeg snakket med Ikea, og de har lett gjennom sine innbetalinger, og funnet min betaling. Omsider. Alt var nå i skjønneste orden, og varene skulle være her ca. 17. juni.

De har pga dette fjernet Bank Axess som betalingsmåte da det har oppstått problemer i forhold til kommunikasjon mellom deres leverandør på bank axess osv. Denne betalingsmåten er helt ny hos dem, sa han. Det vil ikke være mulig å betale på den måten før de er sikker på alt er i orden. Og han var enig med meg i at dette var skummelt, men på han hørtes det ut som det ikke var deres feil. Uansett hvem sin feil det er så er jeg kunde hos Ikea, og forventer at de opptrer ryddig og profesjonelt i forhold til kundeservice. Jaja, saken er løst og jeg kan få tilbake nattesøvnen min.

Han sa også at de jeg hadde snakket med ikke visste om at man kunne betale på den måten. Han beklaget at det hadde skjedd.

Jeg er fortsatt i kontakt med BBS,for jeg skal ha svar på hvordan dette kan skje.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 11:13   #35
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikea netthandel

Så fint at det ordna seg da. Tror du må ha vært maks uheldig jeg. Selv har jeg aldri opplevd maken til IKEAS sørvis, men handla ikke over nett jeg da. Håper at de greier å ordne opp skikkelig, slik at ingen andre behøver å oppleve det samme.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 11:21   #36
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikea netthandel

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jøss, merkelig sak. Jeg bestilte masse greier via mail ifjor, og da betalte jeg ikke før Posten sto på døra med varene.

I fjor fikk man betale når varene kom, men de har endret det. Nå må man betale på forhånd. Vi bestilte varer både i fjor og i år, og det var endel styr med vår bestilling i år med det nye systemet, hvor mye vi skulle betale når noe ikke var på lager og gode greier. Det var mye enklere sånn som det var før, at man ikke betalte før varene var kommet.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 12:59   #37
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

Tror dere ikke jeg har fått en sms om at de trenger kvittering, og kansellerer ordren i dag, og at jeg må betale gebyr!!

Hva i søren skjer? Jeg har jo fått beklagelse, og de hadde funnet beløpet mitt og feilen.

Nå ringer jeg de på nytt, og jeg er IKKE mild for å si det pent.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 13:02   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

Du må betale hva for noe? Ring avisene og TV2 Hjelper deg NÅ, dette går ikke lenger, og uansett hvor mange beklagelser du kommer til å få så synes jeg det er for sent. Den siste sms'en der var over grensa. La dem få svi!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 13:12   #39
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikea netthandel

Kontakt noen høyere opp i IKEA-systemet?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 13:17   #40
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Ikea netthandel

I sms-en som jeg fikk to timer etter jeg snakket med han som sa økonomiavdelingen hadde funnet min betaling sto det:
Hei! Vi har fortsatt ikke mottatt godkjent kvittering for deres ordre. Fristen er utgått for lenge siden, og hvis vi ikke mottar dette innen kl.15 i dag, annulerer vi. Gebyr blir fakturert. Mvh IKEA A/S

Nå fikk jeg snakket med en kvinne (mannen som ringte meg tidligere var til lunsj nå). Jeg var rimelig forbanna for å si det pent. Hun sa at økonomiavdelingen har godkjent beløpet, men det er ikke kommet opp på ordren, så det var en glipp at jeg fikk den meldinga. Jeg sa jeg forventet kompensasjon for dette, og smurte ikke på når jeg fortalte henne hva jeg synes om deres kundeservice. Om jeg skal ha kompensasjon så må jeg sende en egen mail om det. Som om jeg ikke har sendt de nok mailer. Hun kunne bekrefte at alt var i orden, men jeg sa at jeg stoler ikke på noe av det dere bekrefter, for det har dere gjort to ganger tidligere, for så og komme med kontrabeskjed. Jeg har gitt beskjed om at han jeg snakket med tidligere må ringe meg raskt, for selv om det tilsynelatende er i orden, så finner jeg meg ikke i dette, og det skal han også få høre!

Jeg er så sint at jeg mangler ord!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no