Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny og god seng uten å betale skjorta

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-23, 23:42   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Ny og god seng uten å betale skjorta

Vi trenger ny seng. Den gamle sengen vår har bein som er ustabile (ja, jeg har forsøkt å skru til skruene gjentatte ganger), er rundt 20 år gammel og i tillegg får mannen min vondt i ryggen av å ligge i den.

For mannens del må det være noe som er ganske hardt, mens det for min del ikke kan være for hardt.

Den gamle sengen er en Svane rammemadrass med tempur overmadrass. Den kostet skjorta og vel så det (30 tusen? 40 tusen?) da vi kjøpte den. Å betale så mye nå, er uaktuelt. Jeg ser for meg sånn rundt 10 tusen?

Hvor går vi for å få hjelp? Hva skal vi spørre om? Og er tempur-overmadrassen nå klar for kassering, eller kan den fortsatt brukes? Jeg ser på nettet at "En kvalitets memory foam madrass kan vare fra 10 til 15 år med riktig pleie, som inkluderer regelmessig rotering", som jo er forbigått for lenge siden. I tillegg har ikke vår tempurmadrass blitt rotert annet enn i vanvare. Men jeg syns likevel den ser fin ut fremdeles, og at den fremdeles føyer seg greit etter kroppen.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-23, 23:42   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Henger her for tips.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 00:01   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Vi byttet fra saggete svane kontinental til seng fra IKEA. Gode madrasser etter hvert vårt ønske, samt god felles overmadrass. Mener det ble rundt 10.000.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 00:01   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.725
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Ikea.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 00:14   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Gode madrasser etter hvert vårt ønske, samt god felles overmadrass.

Så dere byttet til "vanlig" seng, med to vanlige madrasser med forskjellig hardhetsgrad og en felles overmadrass? Jeg har tenkt at overmadrassen i stor grad vil maskere en hard eller myk undermadrass og at det dermed er vanskelig å tilpasse, men det er kanskje ikke tilfelle?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 01:08   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Ikea har madrassgaranti. 90 dg prøveperiode. Liker du de ikke, så leverer du de tilbake. Merk at overmadrass må kjøpes med madrass for at man kan levere tilbake overmadrassen også.

Vi elsker våre Ikea madrasser. Koster ikke skjorta heller.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 08:23   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Ikea her også. To ulike madrasser og felles overmadrass. Fortsatt fantastisk. Vi byttet i 2016 el 2017.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 09:12   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Jepp, IKEA.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 10:01   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Dere som har kjøpt IKEA-madrasser, hva har dere kjøpt? "Vanlig" seng med to separate undermadrasser og en felles overmadrass? Med eller uten fjær?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 10:28   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Jeg har slike senger overalt - vi har valgt rammemadrass + idividuelle springfjærmadrasser + felles overmadrass.

Vi har 160 cm senger på gjesterommene og 180 cm på soverommene våre hjemme og på hytta. De som er 180 består av to 90 cm rammemadrasser - 2x90 cm springfjær og en 180 overmadrass (har valgt en 7 cm tykk med latex).

160-sengene er en 160 ramme, to 80 cm springfjær og en 160 overmadrass. vi har valgt litt rimeligere overmadrasser til gjestesengene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 10:33   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Vi har seng fra IKEA som jeg mener kostet ca 10 000 for seks år siden. Den er fremdeles like god. Det er mulig å bestille forskjellig hardhet på de to delene, og med god overmadrass så kjenner man ikke skjøten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 10:44   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har slike senger overalt - vi har valgt rammemadrass + idividuelle springfjærmadrasser + felles overmadrass.

Vi har 160 cm senger på gjesterommene og 180 cm på soverommene våre hjemme og på hytta. De som er 180 består av to 90 cm rammemadrasser - 2x90 cm springfjær og en 180 overmadrass (har valgt en 7 cm tykk med latex).

160-sengene er en 160 ramme, to 80 cm springfjær og en 160 overmadrass. vi har valgt litt rimeligere overmadrasser til gjestesengene.

Og så har vi valgte 20 cm ben på alle - da er det plass til bedrollere under.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 10:47   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så dere byttet til "vanlig" seng, med to vanlige madrasser med forskjellig hardhetsgrad og en felles overmadrass? Jeg har tenkt at overmadrassen i stor grad vil maskere en hard eller myk undermadrass og at det dermed er vanskelig å tilpasse, men det er kanskje ikke tilfelle?

Ja, stemmer.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 10:49   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Og så har vi valgte 20 cm ben på alle - da er det plass til bedrollere under.

Det har vi også gjort. Senga blir høy, men det blir masse oppbevaringsplass under. Det er veldig praktisk i en ikke altfor stor leilighet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 11:07   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Ikea her og.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 21:53   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Vi har en kontinentalseng (enten den dyreste eller nest dyreste) fra IKEA som vi kjøpte for et par (?) år siden. Kan sikkert fort vært mer, vanskelig å huske sånt. Det er ganske stor forskjell på størrelse/tyngde på mannen min og meg, så vi har ulik madrass med felles overmadrass. Funker fint. Det var den byttegarantien som gjorde utslaget for vår del, for det er virkelig ikke lett å være sikker i butikken. Men vi byttet ikke, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-24, 15:04   #17
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Vi har også ikea, 2 rammemadrasser under, beste skummadrassen over der (180 bred) og tempurliknende (mener ikea kaller den memoryfoam) overmadrass. Veldig fornøyd, den er 7 år gammel og overmadrassen er moden for utskifting, resten av senga er like god.

Da vi kjøpte vår første seng for 15 år siden leste vi masse tester, og ikea sine skummadrasser kom best ut. Siden har vi sverget til det, og det er gunstig når man sover sammen med en med urolig søvn, bevegelsene sprer seg ikke i madrassen på samme måte som springfjærmadrass.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-24, 15:48   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Jeg har også skummadrass, en brukt Wonderland, med overmadrass fra Ikea oppå. Savner ikke fjærer.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-24, 17:36   #19
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Jeg har et slags håp om at IKEA skal ha salg på senger og madrasser snart?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-24, 18:45   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny og god seng uten å betale skjorta

Vi har visst akkurat samme seng som Galathea og er kjempefornøyd.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no