Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-23, 13:29   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Et av barna har lang vei til skolen, og har fått reisekort med vedtak fra Ruter. Det er et rødt lite kort på størrelse med bankkort, det står at det er gyldig på skoledager frem til kl 18.00 (selv om det står 16.00 på Ruters nettsider). Det står at det er gyldig til 2032, men jeg antar det kun gjelder for grunnskolen pga ulike regler på ungdomsskole og vgs.

Hvordan bruker man et slikt kort? Jeg har forsøkt å google, men skal man validere/pipe det hver gang man går på tog og trikk og buss? Hun bruker to transportmidler til skolen, holder det da å validere på første transportmiddel eller må det gjøres to ganger?

Har forsøkt å få svar fra Ruter, uten hell.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 13:33   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Ikke erfaring med ruter. Men her skal det bippes hver gang.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 13:36   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

(Og PS: hvorfor kan ikke bare lokal kollektivtrafikk være gratis for alle under 20 år?)

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 25-08-23 kl 13:44.
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 13:40   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Da Storebror hadde et sånt, bippet vi det én gang per reise, altså én gang om morgenen og én gang om ettermiddagen. Han tok trikk + bane. Men det var i 2016, så ting kan ha endret seg.

Det er bare selve reisekortet som er gyldig til 2032. Om dere vil kan dere bruke det videre som et "privat" reisekort. Skal hun fortsette med reise neste skoleår, må dere betale selv i sommerferien og få et nytt vedtak i august 2024.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 14:52   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Min gjør ingenting på toget (Vy, ruter kort), men mulig hun må validere på buss, usikker.

I fjor fikk hun bot fordi en kontrollør mente at det skulle vært validert, men vi klaget og ruter (eller kanskje vy, husker ikke) sa det var tull og slettet boten.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 14:54   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

(Og PS: hvorfor kan ikke bare lokal kollektivtrafikk være gratis for alle under 20 år?)

Og dette. En i klassen til min unge har 19 km reisevei, men får ikke skoleskyss fordi kommunen hun bor i har dispensasjon? Dummeste jeg har hørt (det er videregående)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 15:36   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Og dette. En i klassen til min unge har 19 km reisevei, men får ikke skoleskyss fordi kommunen hun bor i har dispensasjon? Dummeste jeg har hørt (det er videregående)

Hele Oslo har også dispensasjon for videregående skole faktisk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 16:15   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Hæ? Er dette noe nytt?

Knerten har hatt skolekort fra Ruter de 5 siste årene. Det har vært en vanlig «årskort», men det siste året var det gyldighet bare til 24. juni i skoleåret. Dette bippet han en eneste gang + alle kontrollene som man jo er i når man reiser i Oslo. Det lyste alltid grønt. Så han har kunnet bruke det hele døgnet og i helger.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 16:32   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Minsten bipper ikke. Han bare har det i lommeboken og viser det ved kontroll. Han bruker det døgnet rundt. Han har diverse skolerelatert etter klokken 18 innimellom, så vi har aldri tenkt at kortet ikke gjelder.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 16:40   #10
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hæ? Er dette noe nytt?

Knerten har hatt skolekort fra Ruter de 5 siste årene. Det har vært en vanlig «årskort», men det siste året var det gyldighet bare til 24. juni i skoleåret. Dette bippet han en eneste gang + alle kontrollene som man jo er i når man reiser i Oslo. Det lyste alltid grønt. Så han har kunnet bruke det hele døgnet og i helger.

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Minsten bipper ikke. Han bare har det i lommeboken og viser det ved kontroll. Han bruker det døgnet rundt. Han har diverse skolerelatert etter klokken 18 innimellom, så vi har aldri tenkt at kortet ikke gjelder.

Var sånn på 90-tallet også (mitt skolekort i samme område gjaldt frem til kl 16 ihvertfall). På vårt kort så står det "Kl 18.00" på baksiden (med samme skrift som navnet hennes og skolenavn), og på nettsidene til Ruter står det kl 16. Mulig det funker hele døgnet, men er jo kjipt hvis kontroll etter dette tidspunktet?

Vi har aldri hatt slikt kort før og jeg aner ikke hvordan man skal bruke det og det er umulig å finne ut av.. Man skal liksom bare vite det?
På våre grønne busser MÅ man gå på foran og vise billett, så jeg antar det da er naturlig å bippe. Men som sagt fullstendig blank på tog, trikk og t-bane og hvis disse kombineres.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 17:19   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Elever i Oslo har gyldig skolekort 24/7, mens elever i Akershus har gyldig på skoledager fram til kl 16 (grunnskolen) eller 18 (vgs).

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 17:20   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Ruter svarer ganske fort hvis man stiller spørsmål på Facebook. Så jeg ville spurt der. Særlig om dette knyttet til tidspunkt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 17:21   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Elever i Oslo har gyldig skolekort 24/7, mens elever i Akershus har gyldig på skoledager fram til kl 16 (grunnskolen) eller 18 (vgs).

Det var oppklarende. Knerten både bodde og gikk på skole i Oslo.

Jeg tenkte at Ruter hadde like regler i hele sitt område, men det er vel forskjell i forhold til hvem som betaler.

Interessant nok går Pelles datter på skole i Oslo, og så lenge det er en Oslo-skole som betaler burde Oslo-reglene gjelde.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 17:24   #14
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Det er forskjellige regler i Oslo og Akershus, så det er nok årsaken til forvirringen. Samt forskjell mellom grunnskole og videregående. Om det gjelder elev i grunnskolen, så må hen ha påstigning før kl 16. Det står på Ruter sine nettsider og på informasjonsbrosjyren man skal få når man får utdelt kortet.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 17:26   #15
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det var oppklarende. Knerten både bodde og gikk på skole i Oslo.

Jeg tenkte at Ruter hadde like regler i hele sitt område, men det er vel forskjell i forhold til hvem som betaler.

Interessant nok går Pelles datter på skole i Oslo, og så lenge det er en Oslo-skole som betaler burde Oslo-reglene gjelde.

Nå svarte jeg før jeg så denne, Tjorven, så beklager at jeg ble litt teskje-ete.

Men jeg tror det er hjemkommunen som dekker skyss (eller muligens er det spleis? ). Kan se om jeg finner det ut.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 17:37   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Da jeg satt i driftsstyret på en Oslo-skole, husker jeg at det lå i budsjettene at skolen betalte skyss for elever både i og utenfor kommunen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 18:37   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Jeg gikk på videregående i Oslo og bodde i Akershus (potensielt samme skole som Pelles datter), og allerede da, 1991, hadde vi et kort som kun gjaldt i et begrenset tidsrom. Kunne betale for å utvide det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 18:45   #18
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da jeg satt i driftsstyret på en Oslo-skole, husker jeg at det lå i budsjettene at skolen betalte skyss for elever både i og utenfor kommunen.

Det gjelder ikke for barne- og ungdomsskoler. Der er der ikke mulig å søke på tvers av fylkes/kommunegrenser. Det skjer ytterst sjelden at grunnskoleelever får beholde plassen sin i Oslo om de flytter ut av kommunen og da bare tidsbegrenset. Innad i Oslo betaler vi for reisekort.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 20:29   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Elever i Oslo har gyldig skolekort 24/7, mens elever i Akershus har gyldig på skoledager fram til kl 16 (grunnskolen) eller 18 (vgs).

Ja, jeg fant ut det samme da jeg sjekket Ruter sine sider; 24/7 for Oslo-barn. Der står det også at de skal bippe, men både jeg og Minsten har spurt kontrollører om han må bippe og de har sagt nei. Men mulig de ikke bryr seg videre når de ser at han har skolekort når de sjekker Han har i hvert fall blitt sjekket maaange ganger og aldri fått påpakk om at det skulle vært bippet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-23, 22:04   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruk av reisekort fra Ruter (skoleskyss)

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det er forskjellige regler i Oslo og Akershus, så det er nok årsaken til forvirringen. Samt forskjell mellom grunnskole og videregående. Om det gjelder elev i grunnskolen, så må hen ha påstigning før kl 16. Det står på Ruter sine nettsider og på informasjonsbrosjyren man skal få når man får utdelt kortet.

Går på ungdomsskole i Oslo, bor i Viken, går på ungdomsskolen og det står 18.00 på kortet.�� Ikke fått noen infobrosjyre, kun vedtak som var dårlig skrevet uten nyttig info.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no