Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God og mettende salat?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-07, 10:49   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God og mettende salat?

Jeg trenger tips til gode salater som kan serveres som "hovedrett".

Noen?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 10:56   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og mettende salat?

Pastasalater f.eks. Tror det er en hel tråd med dem her inne.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:28   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og mettende salat?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Pastasalater f.eks. Tror det er en hel tråd med dem her inne.

Er det? Da får jeg ta et søk.

Takk!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:32   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og mettende salat?

Jeg skal lage salat i kveld som inneholder:

Fullkornspasta.
Marinert kyllingfilet
Ananas
Egg
Mais
Cherrytomater
Agurk
Avocado
Ristede pinjekjerner

Serveres med nystekte baguetter.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:33   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og mettende salat?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg skal lage salat i kveld som inneholder:

Fullkornspasta.
Marinert kyllingfilet
Ananas
Egg
Mais
Cherrytomater
Agurk
Avocado
Ristede pinjekjerner

Serveres med nystekte baguetter.

Den ser god ut, Vimsen. Hva marinerer du kyllingfileten i?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:39   #6
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og mettende salat?

Tja. Det jeg har. Olje med diverse krydderier. Jeg skulle hatt noe ekstra til marinaden, men pga sykdom i heimen tar jeg det jeg har.

Piri-pirikrydder og hvitløksbåter ihvertfall.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:40   #7
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og mettende salat?

Og så må jeg lage en slags dressing.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:42   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og mettende salat?

Jeg tror jeg skal gå for Vimsen-salat.

Tusen takk for hjelpen!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:55   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og mettende salat?

Bare hyggelig. Den er kjempegod.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:58   #10
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: God og mettende salat?

Jeg pleier også å lage kyllingsalat og synes den er mettende.

Kyllingfilét
ruccola
rapidsalat ev lollo rosso
grov pasta med pesto
cherrytomater
rødløk
agurk
fetaost (den fra Arla i olje, er godt å helle litt av oljen over)
pinjekjerner
oliven

Serveres med godt brød, gjerne olivenbrød.

Blir jo mettende siden det er både pasta, kjøtt, salat og brød.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 12:06   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God og mettende salat?

Denne blir laget svært ofte i LilleLeo-heimen!

Kylling og pastasalat med bacon
Ca 2 personer

Ruoccola-salat
Bacon i skiver
1 grillet kylling
Cherry-tomater
Rødløk
Pasta
Feta-ost (jeg bruker Arla sin, som er i en grønn liten kartong)

Tzatsiki
1 slangeagurk
3 dl yoghurt naturell
1/2 ts salt
1/2 ts nykvernet pepper
3 fedd hvitløk

1. La yoghurten renne av i et kaffe-filter i ca en time.
2. Riv agurken på rivjern og ha over saltet.
La stå i ca 15 min og klem ut vannet.
3. Finhakk hvitløken og bland alt sammen. Smak til med pepper

Skrell kyllingen for kjøtt, skjær baconet i små
biter, stek det og ha oppi salaten.
Kok pastaen og kjøl ned.
Bland alt sammen i en stor bolle og
server med varme baguetter og tzatsiki.

Denne er knallgod!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 12:37   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og mettende salat?

Takk for tips, Apple og LilleLeo!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 13:24   #13
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: God og mettende salat?

Denne fra Matprat med avokado og svinekjøtt har vi hatt en del ganger. Også med stekt champignon oppi. Den er kjempegod

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 18:34   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og mettende salat?

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Denne fra Matprat med avokado og svinekjøtt har vi hatt en del ganger. Også med stekt champignon oppi. Den er kjempegod

Mmm.. Ser veldig god ut. Jeg elsker avocado, så den skal garantert testes en dag.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 19:14   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og mettende salat?

En av mine favoritter er Taco-salat:

*Stekt kjøttdeig med tacokrydder (min favoritt er Santa Maria fajitakrydder)
*Mais
*løkringer eller hakket løk, gjerne rød (den er litt mildere)
*Revet ost
*Salatblader, gjerne en mix av forskjellige (revne)
*Agurk og tomat i biter
*Jalapenos i lake
*Bønnestuing (Refried beans, uunværlig til mexi-mat)
*Brune bønner i chilisaus eller røde/brune bønner i lake

*Salsa, guacamole og hvitløksrømme (evt. vanlig rømme)

*Nachochips/tortillachips

Legg alt lagvis med salsa og guacamole imellom lagene, ha guacamole på toppen og stikk i chipsbiter eller legg dem oppå, evt. server dem ved siden av.
Server masse salsa, rømme og guacamole til salaten.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 15:01   #16
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: God og mettende salat?

En kyllingsalat vi har hatt et par ganger (ved festlige anledninger også):

1/3 kylling
(jeg pleier å marinere kyllingfile, grille de og dele de opp i passe biter)
1/3 ris
1/3 salat, gerne litt forskjellige.
Her pleier jeg å ta litt mere kylling og litt mindre ris.

I egne boller serverer jeg mais,paprika, løk, redikker osv osv.
Da kan man ta det man selv vil og ikke minst den mengden man selv ønsker.

Som dressing bruker jeg gresk (de småposene) 3 poser til 1 boks lettrømme og 1 boks Creme Fresh.
Og selvsagt baguetter eller tilsvarende til.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 20:25   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God og mettende salat?

Kjøkkensjefens salat, 4 personer

1 grillet kylling (evnt. kalkunrester)
200 gram stekt, fersk sjampinjong
150 gram sprøstekt bacon i biter
Isbergsalat
2 hardkokte egg
Finhekket persille

I tillegg pleier jeg å bruke:
Agurk
Mais

Salatdressing:
2 ss eddik
2 ss chilisaus (jeg bruker en mild type fra Heinz)
4 ss olje
1 ss vann
1 ts salt
1 krm pepper.

Legg salaten i bunnen og legg de andre ingrediensene lagvis. Avslutt med finklippet persille og salatdressingen. Server med brød eller baguetter.


Kyllingsalat med karrisaus:
1/2 grillet kylling
2 stilker selleri
1/3 agurk
1 stort eple
2 ss finhakket løk
Isbergsalat eller andre sprø salattyper

Salatdressing:
1 dl kremfløte
3 ss majones
2 ts karri
1 ss sitronsaft
1 ts sukker
salt og pepper

Pisk kremfløten for seg og bland inn resten av dressingingrediensene. Servers ved siden av salaten. Ha gjerne rundstykker eller baguetter til.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no