Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-11, 22:59   #61
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Det er en travel kveld, skjønner jeg!

Spent på å se hvordan kaken blir.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:11   #62
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hvis du trekker kakene med hvit fondant, så er det ikke så mye pynting som må til på tårnene. Sprøyte litt blomster her og der, så holder det. Så kan du heller "go all out" med sjokkrosa glittertak, eller noe?

Virker som en fornuftig strategi.

Har du forslag til hvordan jeg får det fargede "sukkeret" til å henge på tårntakene?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:12   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:12   #64
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg har altså fire bokser med slikt, som jeg hadde tenkt å bruke på takene:


Hvordan får jeg dette til å henge på glatt plast?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:13   #65
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg elsker denne tråden.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:13   #66
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg elsker denne tråden.

Sa hun, uten snev av skadefryd. :svett:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:14   #67
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg har trua på deg, Teo.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:15   #68
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har altså fire bokser med slikt, som jeg hadde tenkt å bruke på takene:


Hvordan får jeg dette til å henge på glatt plast?


Spray de med hårspray.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:15   #69
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg kjenner prestasjonsangsten komme sigende as we speak.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:18   #70
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.801
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Formfett....

På drinkglass dypper bartendere kanten av glasset i eggehvite før kanten dyppes i sukker.




Og du elsker virkelig barna dine..... eller supermom-image...


( og da jeg så innholdet i eska tenkte jeg - nu,jævlar.... Lykke til... )

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:18   #71
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Kan du dyppe tårnene i en melisglasur, og så i det rosa glitteret etterpå?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:18   #72
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Hvis det blir veeeldig vanskelig å få glasuren til å sitte på plasten så får du vel bare lage sukkerbunntårn også. Det ser ut til å være fort gjort.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:19   #73
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Kan du dyppe tårnene i en melisglasur, og så i det rosa glitteret etterpå?

Verdt et forsøk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:23   #74
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Frosting, tenker jeg. Jeg er redd royal icing ikke er våt nok i utgangspunktet? Og hvis den er det, så tørker den kanskje for sakte? For du har ikke spiselig lim? Hvilken frosting ble / blir det?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:28   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Kan du kle takene med fondantkremmerhus som du har penslet med eggehvite og rullet i glitteret?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:29   #76
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har altså fire bokser med slikt, som jeg hadde tenkt å bruke på takene:


Hvordan får jeg dette til å henge på glatt plast?

Takene er noe greier du må klippe til og lage kremmerhus av? Papp? Plast? Det skal jo ikke spises uansett så du kan bruke lim.
Eller raide jentenes rom for glitterlim

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:30   #77
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan du kle takene med fondantkremmerhus som du har penslet med eggehvite og rullet i glitteret?

Det høres også lurt ut. Men kle takene med fondanten først, tenker jeg? Og så pensle og rulle, slik at man ikke får problemer når man skal feste fondanten på takene?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:35   #78
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det høres også lurt ut. Men kle takene med fondanten først, tenker jeg? Og så pensle og rulle, slik at man ikke får problemer når man skal feste fondanten på takene?

Det kan man sikkert. Jeg så egentlig bare for med at man tredde fondantkremmerhusene oppå, uten å feste dem. Men kanskje forme dem etter takene først, og så la den tørke litt så de blir stive før man penslet og rullet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:40   #79
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.801
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Burde ikke bruke glitterlim, det kan drysse på maten. Tenker jeg. Eggehvite.

Går an å lage papirtak/ kremmerhus som fondanten festes på før den tørkes. Kan ta ut papiret etterpå eller la være.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:44   #80
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det kan man sikkert. Jeg så egentlig bare for med at man tredde fondantkremmerhusene oppå, uten å feste dem. Men kanskje forme dem etter takene først, og så la den tørke litt så de blir stive før man penslet og rullet.

Det kommer veldig an på hva slags fondant man bruker. En del fondant tørker nesten ikke, f eks en del av de de har på Cacas. Men de vil sikkert forme seg etter taket når man trer dem på uansett.

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Burde ikke bruke glitterlim, det kan drysse på maten. Tenker jeg. Eggehvite.

Går an å lage papirtak/ kremmerhus som fondanten festes på før den tørkes. Kan ta ut papiret etterpå eller la være.

Enig, kun spiselig ting på kaka (minus plasttårnene, da).

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no