Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Dikt

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 13:05   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Dikt

Jeg har fått i oppgave og skrive to kort til to usedvanlig gode og dyktige kollegaer som skal slutte.

Jeg er så utrolig dårlig til å finne på hva man skriver i slike kort og tenkte derfor at et dikt kunne dekke det.

Men jeg trenger hjelp til å finne dikt.

Noen som har et eller to på lager og vil dele?
Hvor kan jeg lete etter dikt på nett?

Jeg må skrive kortene ferdig før kl.17 idag, så haster egentlig litt

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:25   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dikt

Våg å være ærlig,
våg å være fri.
Våg å føle det du gjør,
si det du vil si.
Kanskje de som holder munn
er reddere enn deg.
Der hvor alt har gått i lås
må noen åpne vei.

Våg å være sårbar,
ingen er av stein.
Våg å vise hvor du står,
stå på egne bein.
Sterk er den som ser seg om
og velger veien selv.
Kanskje de som gjør deg vondt
er svakest likevel.

Våg å være realistisk,
våg å leve nå.
Syng - om det er det du vil,
gråt litt om du må.
Tiden er for kort til flukt,
bruk den mens du kan.
Noen trenger alt du er-
og at du er SANN.


Hans Olav Mørk

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:33   #3
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dikt

Tror heller jeg ville skrevet noen ord til dem jeg.Du skrev at de var to gode og usedvanlig dyktige kollegaer. Da var de sikkert trivelige å jobbe sammen med og kommer til å bli savna. Kanskje har dere gjort noe sammen på fritiden, som du kan nevne? Morsomme episoder fra jobb? Det trenger ikke være mange linjene. Bare prøv!

Et dikt er for så vidt en god ide, men veldig vanskelig å finne et som passer til en gitt situasjon. Beklager, men jålebeinets forslag fikk meg ikke til å tenke på "to gode ogusedvanlig dyktige kollegaer".

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:38   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dikt

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Våg å være ærlig,
våg å være fri.
Våg å føle det du gjør,
si det du vil si.
Kanskje de som holder munn
er reddere enn deg.
Der hvor alt har gått i lås
må noen åpne vei.

Våg å være sårbar,
ingen er av stein.
Våg å vise hvor du står,
stå på egne bein.
Sterk er den som ser seg om
og velger veien selv.
Kanskje de som gjør deg vondt
er svakest likevel.

Våg å være realistisk,
våg å leve nå.
Syng - om det er det du vil,
gråt litt om du må.
Tiden er for kort til flukt,
bruk den mens du kan.
Noen trenger alt du er-
og at du er SANN.

Hans Olav Mørk

Takk for dikt, men ikke helt det jeg var ute etter ( vet egentlig ikke hva jeg er ute etter)

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Tror heller jeg ville skrevet noen ord til dem jeg.Du skrev at de var to gode og usedvanlig dyktige kollegaer. Da var de sikkert trivelige å jobbe sammen med og kommer til å bli savna. Kanskje har dere gjort noe sammen på fritiden, som du kan nevne? Morsomme episoder fra jobb? Det trenger ikke være mange linjene. Bare prøv!

Et dikt er for så vidt en god ide, men veldig vanskelig å finne et som passer til en gitt situasjon. Beklager, men jålebeinets forslag fikk meg ikke til å tenke på "to gode ogusedvanlig dyktige kollegaer".

Det er det jeg er så utrolig dårlig på da.
Føler ofte at det da blir så personlig og bare fra meg liksom. Det skal være fra alle oss andre kollegaene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 13:41   #5
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dikt

Kan du ikke få de andre til å maile deg noen forslag da, så setter du det sammen?
Uansett, lykke til!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no