Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Fortell meg om Pinterest

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-15, 22:45   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om Pinterest

Jeg har nettopp oppdaget "Pinterest", ikke minst at det er et supert sted for å finne masse ideer til både oppussing og oppskrifter. Men jeg kan godt tenke meg å høre hvordan dere andre Pinterest-brukerne bruker verktøyet. Finner dere ideer der inne, følger dere bestemte personer/sider eller piner dere ting dere finner på andre nettsider?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 23:11   #2
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Jeg bor der. Ser på alt som er fint, søker etter tips og ideer.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 23:21   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Jeg bor der jeg også. Det er så inspirerende, det er så mye fint og man får så mange bra tips og ideer om ALT!

Jeg har veldig mange ulike mapper i ulike kategorier. Jeg har alt fra mat, husvask tips, klær, mote, hobby, hage. Jeg pinner enkelte sider/bilder og legger i mine egne mapper, men så har jeg også folk jeg følger på alt.

Mine aller siste "kick" er Zendoodle og Lin-klær.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 17-04-15 kl 23:33.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 23:24   #4
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Her har jeg mye å lære. :grønn:

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 00:05   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Kom gjerne med tips til Pinnere jeg burde følge!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 00:10   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Finner dere ideer der inne, følger dere bestemte personer/sider eller piner dere ting dere finner på andre nettsider?

Ja.

Noen ganger begynner jeg å søke på noe spesielt, noen ganger oppdager jeg noe nytt jeg må oprette en kategori for, og noen ganger pinner jeg ting jeg finner andre steder.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 00:25   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Men hvordan finner man frem til de kuleste tingene? Det er jo så mye å se på!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 07:50   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Du må jo bare søke på ting som er relevant for deg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 08:04   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Jeg gjør jo det, da. Spørsmålet er om det finnes noen gode triks for å sortere ut den massive mengde som kommer opp. Nå følger jeg deg, Tally, og HV, så jeg har hentet mange tips der. Men jeg tar gjerne i mot tips om andre ting/Pinnere som er gøyale å følge.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 08:21   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Jeg har i grunn ingen tips utover det. Men det lønner seg av og til å gå inn på ulike pinnere som har lagt ut noe du liker, og se om dere hsr såpass til felles at du vil følge alt. Du kan også søke på bloggere du liker, eller magasiner, de hsr også ofte kontoer. Jeg følger f.eks Martha Stewart og Southern Living.

Å tipse om pinnere er litt vanskelig når jeg ikke aner hva du er ute etter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 08:42   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Enig med Tallulah, det finnes ingen oppskrift på hvordan man bruker og finner ting på Pinterest, man må bare gave rundt og finne skattene. Sendt deg mitt brukernavn, så kan du se hvordan mine tavler ser og og hva jeg syntes er gøy.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 08:57   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Kanskje et poeng å fortelle hva jeg er ute etter, ja.

Jeg leter etter kule interiørtips, hovedsakelig til oppussing av kjøkken, stue og soverom. Tips til innredning av små uteområder er også noe jeg jakter på (og som jeg har slitt mest med å finne). Jeg er ikke noe hagemenneske, dvs. jeg har skikkelig sorte fingre og det eneste levende jeg ikke tar livet av er ungene mine, men det fordrer at de gir beskjed om at de trenger å fores. Samtidig som jeg elsker lune, frodige uteområder. Litt av en kombinasjon. Vi vurderer derfor å gjøre hele den bittelille hagen vår om til en stor, deilig terrasse, med sitte og spisesone. Og muligens beholde noen kantbedd til busker, blomster og Minis hageprosjekter Hun ligner mer på mormor, farmor og grandonkel (som er gartner), og elsker å pusle i hagen, så vi må beholde noe hun kan jobbe med, men da trenger jeg gode ideer/løsninger, som blant annet ikke krever at vi må få en plen til å overleve.

Dessuten leter jeg (alltid) etter gode oppbevaringsløsninger, og har blant annet fått mange gode tips til vaskerommet, og kule oppskrifter. Reisetips i alle former og fasonger er også bra. Og humogreier. Boktips er også bra. Men det er kanskje ikke det man bruker Pinterest til?

Jeg har funnet mye bra inne hos deg, Tally. Og hos HV. Og har fått et tips fra Fløyel som skal forfølges nuh! (Takk). Hvis det er andre aktive Pinnere her inne, prikk/PM meg gjerne. (Jeg er i M2, så dette er ikke prikketigging, altså. )

Stil: I utgangpunktet nordic cool, men jet ser at jet finner mye jeg liker blant annet inne på bhg.com. Jeg liker også country cottage-stilen (bare den ikke blir for shabby chic), og er veldig opptatt av lys, åpne rom og rene linjer. Eksempelvis trodde jeg lenge at vi skulle ha grått kjøkken, men jeg innser at det tar for mye lys for min sak. Og jeg innser at vi må ha profiler på skapene, helt glatte skapfronter er rett og slett ikke meg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 09:31   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Forresten kan jeg notere at det er mye morsommer å bruke Pinterest på den bærbare, enn det var på både Padde og Phon. Oversikten blir bedre, det er enklere å redigere tavlene og det er lettere å komme videre til relevante artikler med nye, morsomme pins. :hekta:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 09:42   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Det er lett å forsvinne inn i Pinterest, ja!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 11:42   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Pinterest = man kan surfe til internettets ende. Jeg elsker det!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 11:47   #16
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Pinterest. Jeg har laget egne pinner og lastet opp (negledesign), og følger mange forskjellige. Jeg søker etter festlige memes, oppskrifter, tips og triks i forhold til hus og heim, og alt mulig annet.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 10:50   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Gaia; se prikk

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 17:32   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Takk for masse supre innspill, både i tråden og per prikk. Nå er jeg skikkelig oppe og går, og det genereres masse fine forslag til meg basert på personer jeg følger og ting jeg har pinnet. Stas!

Ikke minst har det vært en genial inspirasjonskilde til hovedgeskjeften i helgen - nemlig oppussingsplaner. Det er en haug med ting jeg ikke hadde tenkt på som jeg har fått tips til. Geialt!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 17:35   #19
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Har du noen tips til oppussing på pinterest, Gaia?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-15, 18:33   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Pinterest

Se prikk, Albertine!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no