Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-15, 10:57   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Jeg har spekulert på Sweeney Todd for min og tolvåringens del, men nå sender jeg jo ham på newzealandsk vampyrkomedie i kveld og skal ta ham med på Hamlet i mars, så jeg er kanskje ikke helt i takt med gjeldende anbefalinger.

Takk ellers til Candy for glødende anbefaling, dette skal absolutt vurderes.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 10:57   #22
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Jeg spekulerer også på Sweeney Todd. :mor til morbide småvampyrer:

Spent på å høre hva Poden synes om de newzealandske vampyrene!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 11:41   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Dere må gi meg en tilbakemelding på hva dere synes om Sweeney Todd. Jeg er jo generelt veldig positiv til det som settes opp på det norske, men akkurat den er jeg litt usikker på for egen del.

Men jeg har billett til "Det merkelege som hende med hunden den natta" i april. Og Hamlet er forlenget til september, så det er mulig at jeg får med meg en tredje forestilling.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 11:42   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Spent på å høre hva Poden synes om de newzealandske vampyrene!

Jeg også. Den har fått 15-årsgrense, og jeg satt lenge og tenkte for å finne ut om det var noen scener jeg trodde ville være for mye for ham, men jeg tror jo ikke det. Doctor Who er uansett skumlere, sa jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 12:00   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

10-åringen synes det var strålende (og har vanligvis ingen mangel på prepubertalitet). Han var omtrent like skeptisk som meg i utgangspunktet. Men man må takle det surrealistiske, da. Og ikke bli demonstrativ i møte med moderne dans og rytmer (sist sett hos en teen-Darling for 30ish år siden på skoleforestilling med Nye Carte Blanche ).

Men 7,5-åringen lo høyest, altså. De to nedenfor på 4-5-6 tror jeg imidlertid fikk litt mindre ut av det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 02:13   #26
peterbaden
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2015
Innlegg: 1
peterbaden har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Hei!
Så utrolig hyggelig at dere likte forestillingen! Det var veldig stas å høre, spesielt siden jeg har brukt over 3 år på å få satt dette opp på et skikkelig teater:-)
Og vi spiller faktisk enda. Nå er det bare 5 forestillinger igjen, så håper de som ikke har sett det ennå kommer en tur! og ja, den nynorske teaterversjonen heter Rytmar frå Verdsrommet, mens konsertversjonen heter Rytmer fra Verdensrommet. Konserten har vi har spilt for over 70.000 barn med konserten på skoler og med den kulturelle skolesekken i hele landet og det er utrolig stas med tilbakemeldingene fra de som har sett sstykket. De kan dere lese på hjemmesiden vår:
http://www.rytmerfraverdensrommet.no

Vi sees på teatret! Tar alltid highfive med barna etter forestilling:-)
peter

peterbaden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 02:49   #27
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Dere må gi meg en tilbakemelding på hva dere synes om Sweeney Todd. Jeg er jo generelt veldig positiv til det som settes opp på det norske, men akkurat den er jeg litt usikker på for egen del.

Men jeg har billett til "Det merkelege som hende med hunden den natta" i april. Og Hamlet er forlenget til september, så det er mulig at jeg får med meg en tredje forestilling.

Vi var på Sweeney Todd på lørdag. Vi likte forestillingen veldig godt.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-15, 07:18   #28
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Takk

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 22:25   #29
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Vi var i dag, og ville bare takke Candy for anbefaling. Vi hadde aldri fått den med oss ellers. Den var definitivt både kul og fin på en gang. Og den scenen når de var vektløse inne i romskipet! Wow!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 15:56   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Ikke sant! Så bra at dere likte det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 18:03   #31
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Og som en bonus fikk vi premierebilletter til Tonje Glimmerdal i høst, fordi den Rytmar-forestillingen vi egentlig skulle på ble utsatt noen uker pga sykdom. Sånn service liker vi!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 19:34   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Tonje Glimmerdal er så fin! Når går den til høsten? Vi må se den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 20:59   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling: "Rytmar frå verdsrommet" på Det Norske Teateret

Den var også super - det var bare Snorkfrøken og jeg sist, men nå har jeg sendt mannen og Sneipen. Samme hovedrolleinnehaver, tror jeg?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no