Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ny god sci fi-serie?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-17, 13:58   #41
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Er det flere episoder av The Handmaid's tale enn de 6 som ligger ute? Altså kommer det flere i denne sesongen? Liker den veldig godt, skuespillerne også.

Kommer vel en episode hver uke nå. I følge imdb så er det planlagt 10 episoder av sesong 1.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-17, 14:20   #42
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Yes!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-17, 19:23   #43
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Ny episode ute nå. "The other side"

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 14:35   #44
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Kan også anbefale The Expanse; norsk Netflix har foreløpig bare den første sesongen, sesong 2 dukker forhåpentligvis opp der snart, serien er fornyet for sesong 3 som sikkert kommer neste år. Basert på en serie bøker (6 så langt), sesong 1 dekker ca. 2/3 av den første boka så det er mer enn nok materiale igjen å ta av.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 16:32   #45
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Drar opp igjen denne igjen jeg. Jeg trenger en ny sci-fi serie som meg og mannen kan se.
Siden sist har jeg fått med meg;
The man in the high castle sesong 1. (Likte veldig godt, men mannen likte ikke)
The OA sesong 1 og 2. (Likte sesong 2 bedre enn 1 faktisk)
The Expanse sesong 1 og 2. (Denne likte vi begge greit)
Travelers (meh. Sesong 1 var ok, men så ødela de hele plottet syns jeg)
Timeless sesong 1 og 2 (Joda, helt ok, men fenger ikke helt. Ikke helt i mål med sesong 2)
Salvation sesong 1 og 2 (Joda, helt ok, men fenger ikke helt. Ikke helt i mål med sesong 2)
Star Trek: Discovery sesong 1 og 2 (Denne liker både meg og mannen)
Last ship sesong 1-4 (De 2 første sesongene var supre. Og så ødela de serien helt med de 2 siste)
Altered carbon (Likte jeg godt)
Agents of SHIELD (Super. Elsker serien)
A discovery og witches (Fantastisk!)

Mannen ser en del zombi serier, disse klarer ikke helt å fenge meg.
Finnes det en perle jeg har gått glipp av?
Noe magisk, mysterisk, spennende og karakterer man kan forelske seg i?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 16:37   #46
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Jeg gleder meg til Good Omens kommer på prime, men det er først i slutten av Mai.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 16:42   #47
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg gleder meg til Good Omens kommer på prime, men det er først i slutten av Mai.

Good Omens tror jeg ikke jeg skal se. Den er ferdig filmatisert i hodet mitt, alt annet vil bli rart. (Må innrømme at jeg av diverse grunner ikke har sett en eneste serie siden senhøsten 2017).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 17:57   #48
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 422
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Liker foreløpg godt Frequency. Er på Netflix.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 18:41   #49
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Vi har fryktelig lik smak når det gjelder serier ser jeg. The Expanse sesong 3 ligger på Amazon prime hvis dere ikke har sett den.
Kingdom på Netflix anbefales også, koreansk med zombier, men den er veldig bra altså! 8,3 på imdb og greier.
Ellers likte jeg The Umbrella Academy på Netflix veldig godt, selv om den har fått litt ymse anmeldelser.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 19:11   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Ikke ny, men vi er i gang med Counterpart, liker den veldig godt! Fett at den er satt i Berlin, gode skuespillerprestasjoner, og kul estetikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-19, 19:20   #51
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ikke ny, men vi er i gang med Counterpart, liker den veldig godt! Fett at den er satt i Berlin, gode skuespillerprestasjoner, og kul estetikk.

Den likte jeg og mannen også, kom for å tipse om den! Mener den ligger på Viaplay?

Nå ser vi 12 monkeys. Mannen liker, jeg er lunken, men jeg liker ikke så mye av sci fi. Tror det ligger et par sesonger på Netflix, men de siste to er bare på HBO.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-19, 08:20   #52
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Liker foreløpg godt Frequency. Er på Netflix.

Ja, den glemte jeg. Den er bra, men det har jo ikke kommet noen ny sesong der.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-19, 09:18   #53
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Henger meg på Counterpart, sesong 1 er bra og sesong 2 bedre.

Ellers hva med Stranger things? Stargate Atlantis, Haven, Fringe, Battelstar Galactica, Firefly, Torchwood, Eureka.... Hm, det var det å komme på alt en har sett og likt da.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-19, 10:38   #54
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Jeg hadde et prøveabonnement på Amazon Prime, og ble litt skuffet over at det var så mange serier man ikke fikk tilgang til her i Norge. Så jeg får vel heller vente på sesong 3 på The Expanse på Netflix.
Counterpart får jeg se om jeg kan sjekke ut, og så får jeg gi Kingdom en sjanse. Jeg har liksom avfeid den i første runde. (Jeg så litt for mange kinesiske kong-fu filmer i min ungdom, så har tenkt at den havner i den sjangeren)
The good omen virker jo lovende da.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-19, 10:39   #55
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Ellers hva med Stranger things? Stargate Atlantis, Haven, Fringe, Battelstar Galactica, Firefly, Torchwood, Eureka.... Hm, det var det å komme på alt en har sett og likt da.

Alle disse har jeg sett ja.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 21:48   #56
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Drar opp denne igjen.

Noen som har sett noe bra den siste tiden.

Jeg har sett første sesong av Roswell, kommer ikke skikkelig i gang med sesong to og savner en ny sci fi serie å kose meg med.

Har storkost meg med Sense 8 som jeg ikke oppdaget før nå - men mangler noe mer å ta tak i.


Orphan black er en storfavoritt.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 21:53   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Devs. Fantastisk! Se den egne tråden for serien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 21:59   #58
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Hmm.. nyere serier.
Project blue book på tv2 sumo
Outsider HBO
Amazing stories Apple+
His dark materials (HBO)
The Discovery of Witches (HBO)
Devs (HBO)

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 22:02   #59
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Avenue 5 er en Sci-fi komedie med Hugh Laurie.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 10:39   #60
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Ny god sci fi-serie?

Russian Doll på Netflix er fin - groundhog day med masse twists.
Picard for dem som liker Star Trek.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no