Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 12:58   #121
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men det er vel som å banne i kirken å like de "gammeldagse" vognene som Simo Kombi.

He he, jeg kjøpte meg ny vogn fordi jeg ikke klarte å forestille meg en vognperiode til med Simo kombi! Ikke bare det at den er så tung, men at sittedelen er veldig ufunksjonell, ikke god å sitte i for små barn, og umulig å legge ned ryggen på uten at det er en hel operasjon som selvsagt vekker ungen. Men ellers er den en super vogn!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:23   #122
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Hva med disse da Mim?





eller disse:





Jeg kan glatt se for meg Mim med denne

Jeg har hatt den nest nederste der. Innmari fin!!











  Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:33   #123
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Hårete barnevogner?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:38   #124
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Mitt oktoberbarn er lang for alderen (70-80 persentilen på forrige kontroll), er nå fire måneder og har fortsatt god plass i OTH-bagen. Bruker Buggy Mummy-posen (=OTH sin pose).

Hvorfor skal barnet ligge i bag i 8-9 måneder, Mim? De fleste barn vil vel gjerne sitte og se seg om en god stund før det?

Ja, det ser jo ut som din snuppe stortrives der, men jeg prøvde som sagt da Sneipen var under 4 mnd (og fremdeles koste seg i voksipose i Teutonia softbag), og det gikk ikke i det hele tatt. Nå var han både lang og tjukk, da, og gutter er vel større også. De i barselgruppen min med OTH måtte også ut av bagen en stund før jul, altså før 6 mnd. i hvert fall. :amnesi:

Jeg er også enig i at man ikke MÅ ha voksipose, da, så det er jo bare å prøve litt rundt. Og ingen av mine har giddet å ligge i bag lenger enn 7 mnd maks.

Jeg er forresten enig i at Easywalker er en mye penere vogn enn TFK. :shallow:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:41   #125
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Estetikk er viktig

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:49   #126
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Forresten trenger du jo ikke ha plass til stor voksipose. Du kjøper bare tilpasset pose av LilleLeo. :Fornøyd kunde:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 13:50   #127
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg er veldig glad i Bugaboo Cameleon, dvs. det er den eneste jeg har prøvd som har kommet i nærheten av det jeg vil ha i en vogn.
Den oppfyller alle kravene dine også.
Den har høydejustering på håndtaket, god plass til skinnpose (evnt. voksi, det går det og, men hvorfor når man har så mange andre gode alternativer), jeg har brukt Kaiser skinnposen i den og den er veldig god. Den er lang, rammen er 90 cm., så det er en av de lengste på markedet (baggen er omtrent like lang som rammen, og myk).
Jeg har aldri sparket borti "kurven" under nei, men den er til gjengjeld veldig stor og god, den rommer noe helt enormt med greier, særlig fordi man kan "bygge oppover" og snurpe igjen til sist.
Bremsen er veldig god, og i tillegg genialt plassert på styret, istedet for under, den sitter bom fast, og er enkel å både sette på og ta av.
Den er superlett, 9 kg., jeg løfter hele vognen, med understell ja, opp trapper med en hånd.
Den er superenkel å ta fra hverandre og sette sammen, og tar meget liten plass sammenslått (kan også stå på høykant).
Lufthjul bak, og svingbare forhjul (som kan låses), selv om det ikke er luft så er det veldig god fjæring som du kan stille på så de er veldig gode alikevel. Du får også lufthjul forran (vinterhjul), men de er faste. Jeg har dog aldri brukt vinterhjulene, den er så lett og god å trille at man kommer frem uansett, på all mulig slags føre. Den er særegen på trillecomfort. Jeg har forresten heller aldri hatt de store hjulene forran, eller låst de små, aldri hatt behov for det.
Den har veldig god, og ergonomisk riktig, sittestilling/sovestilling for barnet, både bag og sportsvogn. Og den er veldig lang, avkommet har sovet i den frem til nå (105 cm. lang), og ettersom den har alle mulige innstillinger og valgmuligheter trenger man bare denne vognen hele vognperioden. (Har bla. hatt Zapp i tillegg, men bruker den ikke.)
Jeg vil ha muligheten til å ha barnet mot meg, også etter at de vokser ut av baggen, så derav er det en av få vogner som er aktuelle for meg.
Teutonia S3 er ikke jeg så fornøyd med.
Quinny freestyle 3xl comfort er jo også en som møter dine ønsker, men den er så ufattelig tung (16 kg.), at den ble raskt byttet ut her i gården, og i tillegg en "veltepetter" i forhold til Bugabooen som kan brukes som klatrestativ.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 14:02   #128
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Hva mener du med "ergonomisk riktig" liggestilling? :nysgjerrig:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 14:25   #129
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg ville satset på EW sky

Har prøvd Mutsy Urban Rider og Teutonia x3 før EW.

Mutsy`en var god å trille, men stor sammenslått. Og bagen var innmari liten.
Teutoniaen var et h***** å trille. Tung som bly. Tok stor plass i bilen, og endel defekter som de prøvde å rette opp uten hell. Vi fikk tilslutt heve kjøpet og kjøpte EW.

Den er fantastisk! God å trille, stødig, pen å se på, god å sitte i for lillemann.
God for meg på 160, og god for pappan på 185.
Den fjærer fint på ulendt underlag.
Der er Teutoniaen helt håpløs! Harde plasthjul er ikke bra for de stakkars små som sitter oppi.

Eneste jeg savner med den er håndbremsen. Det skulle EW hatt også...

Lykke til med valget!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 14:32   #130
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hva mener du med "ergonomisk riktig" liggestilling? :nysgjerrig:

Med baggen er det ganske enkelt, små babyer skal ligge flatt

Ellers så kommer det ikke fra meg, men fra avkommets fysioterpauter og lege, og en kiropraktor. Når man ligger som i buggisen med bena opp (sportsvogndelen) så er ryggen rett, og helt nedi underlaget så man slapper mer av i ryggen. Det er bedre for ryggen, og dermed også nakke, skuldre, bekken osv. å ligge slik. Selv for små barn. Kiropraktoren og fysio. var skjønnt enig om at alle barnevogner burde vært slik, og det kommer jo fler av dem, noe de synes var positivt.
(Jeg vet jo det selv, at når jeg har vondt i ryggen, så legger jeg meg slik med bena opp, for da slapper ryggen helt av og det er mer behagelig, og gjør ikke vondt.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 14:33   #131
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg er nok en pingle, for Trolleren vi hadde til Lillestore veide 14 kilo og jeg syntes den var tung! 16 kilo er helt uaktuelt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:25   #132
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg er også helt blåst når det kommer til den store vognjungelen, men har hatt 2 forskjellige vogner nå i (snart) 2 år.
Førstemann ut var Quinny freestyle. God å trille, men minus for veldig brede bakhjul + at baggen er veldig åpen for vind og vær. Merkelig at de lager sånne bagger til nyfødte. Baggen er også smalere på midten og det irriterte meg skikkelig. Fikk mindre plass til dyner, fleeceposer osv. Den nupper også noe innihampen. Klagde på dette etter 1 1/2 mnds bruk og fikk til svar at noen barn nupper mere enn andre
Sportsdelen ble jeg overhodet ikke venner med, så da ble den satt til side. Kalesjen kniker utrolig mye, så du har ikke mulighet til å forandre stilling på den når barnet først har sovnet. Setet er også veldig smalt. Tror ikke jeg kunne hatt denne vognen ut vognperoden. Med andre ord; jeg liker ikke Quinny.

Kjøpte OTH og ser at jeg gjorde en stor feil ved å ikke velge den først. Det stod mellom de to vognene, men siden OTH ikke kunne regulere fotbrettet endte jeg opp med Quinny ( i ettertid ser jeg at det hadde vært 0 problem)
OTH er en drøm å trille, lett å løfte (jeg har mye ryggproblemer, men denne løfter jeg veldig greit). Poden sov kjappe lurer i Q, mens i OTH sover han 2-3 t. Liker også veldig godt alle ekstra tingene man kan få til den, som feks UV trekk.
Baggen ser liten ut, men la poden i en lånt når han var 7 mnd og det var ikke noe problem.
Minuset med OTH er dekkene. Aner ikke hvor mange ganger vi har pumpet, lappet og byttet + at det irriterer meg at pumpe til dekkene er ekstra utstyr
Den har ikke håndbrems, men det er en vanesak. Tilogmed jeg med min rygg fikser det så lett som bare det.
Men utover det, finnes det faktisk ikke ett minus. Bare glede!

Lykke til, må ærlig innrømme jeg er glad for å være ferdig med akkurat de valgene. Det er jo så vanvittig mye på markede det.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:49   #133
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har termin noen dager før deg, og jeg tror jeg går for en Emmaljunga Duo Edge til bagperioden, eller en annen bagvogn fra Emmaljunga. Dette er fordi bagen er stor, og fordi jeg synes det virker som om babyen ligger best i en av disse "stødige" vognene. Jeg liker også det vendbare håndtaket. Til sportsvogntiden ønsker jeg meg en OTH.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:06   #134
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Knerten er født i begynnelsen av oktober, og har fremdeles god plass i bagen til sin buggis. Han er heller ikke av de minste, men det er lenge siden sist jeg målte ham. Vi har riktignok tatt ut posen, men det er fordi den ble så styrete. Jeg synes at lammeskinn og dyne har vært nok.

Snuppa vokste ut av bagen på sin Brio Kombi da hun var 4,5 måned.

For meg var det viktig å kunne ha knerten vendt mot meg også i sportsvogndelen. Jeg hadde kanskje valgt en OTH hvis det hadde vært en mulighet. OTH blir ganske lang når den slås sammen, men virker ellers som en veldig god vogn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:10   #135
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har Emmaljunga. Den veier vel noe sånt som 16kg., og er tung som et vondt år.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:13   #136
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har en OTH, og etter å ha brukt den, kommer jeg ikke til å bruke noen annen vogn. Lett, klappes sammen på et øyeblikk, forhjulet kan låses slik at man kommer seg lett frem i ulendt terreng eller dyp snø. Justerbart håndtak. Jeg har aldri hatt noen problemer med hjulene, forresten, og den ene gangen jeg måtte pumpe opp et hjul, trillet jeg innom en sportsbutikk, og så gjorde de det.

  Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:16   #137
Victoria
Fullverdig medlem
 
Victoria sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 46
Victoria har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har trillet ymse, for å si det sånn...og jeg sier Bugaboo Cameleon eller TFK Joggster Twist, evt. Easywalker Sky...og/eller Teutonia Spirit S3. De har litt ulike egenskaper og utseende, men dette er de fire vognene jeg synes har størst samling gode egenskaper som jeg setter høyt

__________________
To søte små
Victoria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:21   #138
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor man må være så opphengt i akkurat voksipose? Det finnes da andre fantastisk mye mer funksjonelle poser enn den kolossen.

  Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:26   #139
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg skjønner heller ikke det Voksi-greiene. De er sikkert gode, men de er jo så store!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:28   #140
Victoria
Fullverdig medlem
 
Victoria sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 46
Victoria har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Voksi er god pose; men stor...og altfor varm på Sørlandet i allefall. Ungen må jo kles naken for ikke å svette vekk. Men den er god på de kaldeste vinterdagene, om noen Vi har Voksi, men den har vi kanskje brukt 2-3 ganger...max!

__________________
To søte små
Victoria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no