Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 22:23   #81
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Hmm.. snakker vi om en "mor"? :Liker gåter:

Jeg tror det er det jeg har grublet meg frem til.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:24   #82
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:25   #83
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Melder meg inn i OTH fanklubben. Som sportsvogn er den fantastisk. Har ikke prøvd den med bag enda, men det står en mørk lilla en på soverommet vårt nå og jeg kribler etter å trille den. Lekker, komfortabel og praktisk

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:26   #84
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Melder meg inn i OTH fanklubben. Som sportsvogn er den fantastisk. Har ikke prøvd den med bag enda, men det står en mørk lilla en på soverommet vårt nå og jeg kribler etter å trille den. Lekker, komfortabel og praktisk

Jaja, gni det inn nok ein gong.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:29   #85
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Melder meg inn i OTH fanklubben. Som sportsvogn er den fantastisk. Har ikke prøvd den med bag enda, men det står en mørk lilla en på soverommet vårt nå og jeg kribler etter å trille den. Lekker, komfortabel og praktisk


Å jeg har en lilla. Der er rent fornøyelig å gå tur!!! Håper den varer lenge. Min snuppeluri er ganske lang. Heldigvis snart vår.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:29   #86
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Jaja, gni det inn nok ein gong.

Den er altså bare helt vanvittig fin. Vi skulle sette den i boden til etter lillesøster er født, men nå må den bare stå på soverommet. Jeg er innom og plukker litt på den med jevne mellomrom *tussete*.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 22:30   #87
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Å jeg har en lilla. Der er rent fornøyelig å gå tur!!!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:01   #88
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!



Det er meg, Sannemor!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:03   #89
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Knis.
Jeg kaller meg bare frøken dektektiv heretter.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:07   #90
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Vi er veldig fornøyd med Bugaboo, vi da (selv om vi bor på østkanten )

  • mulig å justere høyde på håndtak -ja, og et must for oss med 20 cm høydeforskjell
  • god plass til voksipose/skinnpose -ja, vi har en kaiser skinnpose i bagen nå
  • god plass til sovende baby i lengden -det vil jeg tro det er, ja, foreløpig opptar jo knerten vår såvidt noe av plassen under skinnposen sin, så..
  • mulig å la lange ut litt når man går uten å sparke i kurven under -selv om det er teleskophåndtak synes jeg det er god plass til beina, og jeg er ca 1.60. I tillegg har vi ståbrett montert på, og det er litt irriterende med mindre man tar av hjulet på ståbrettet.
  • en god brems -det eneste aberet med vogna vår. Har ikke helt skjønt om vi gjør noe galt, om vi må stille inn bremsen, eller om det er vogna det er noe galt med. Den tar nemlig ikke like godt på venstre bakhjul.
  • ikke tung -veldig lett! Selv jeg som nyoperert KS-pasient kan løfte understellet opp trappene til leiligheten vår (jeg tar to turer, en med bagen og en med understellet, en etasje opp). Men den ser ikke ut til å tippe lett for det, for tyngdepunktet er ganske lavt.
  • lett å ta fra hverandre og sette sammen -veldig lett (litt mer knot med søskenbrettet, men..)
  • lufthjul -ikke lufthjul (men kjøper man en brukt vogn fra 2007 eller tidligere får man med lufthjul), men det er ikke noe vi savner, de punkteringsfrie hjulene er passe myke/spenstige, og vi slipper å, ja, punktere...
  • gjerne svingbart/svingbare forhjul -veldig svingbare forhjul, ja.
Det jeg ellers liker ved vogna er at den er god å trille (med fjæring), at sittedelen er lett å justere mellom sittende og liggende, at kalesjen er enkel å ta opp og ned, at søskenbrettet fungerer bra, at den er liten (men romslig). Liker ikke fullt så godt at den er litt tung å vippe opp fortauskanter (og litt tung å trille med faste forhjul), og så var det en ting til, men det forsvant visst i ammetåka her.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:14   #91
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.



Det er meg, Sannemor!

Eg hadde rett! :mednovise:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 23:19   #92
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 03:07   #93
Raggsokk
:egendefinert:
 
Raggsokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Innlegg: 56
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Mistralen er ei veldig flott og solid vogn. Fordelen er at den er relativt lett, samtidig som du kan vippe styret og ha barnet vendt mot/fra deg alt ettersom. Det som derimot ikke er så bra med Teutonia er at sittedelen er veldig kort. Ofte vokser barna ut av vognen rimelig fort.

__________________
Raggsokk - med kunstig intelligens
Raggsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 03:09   #94
Raggsokk
:egendefinert:
 
Raggsokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Innlegg: 56
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Om du ikke er gal etter brunt og oransje så finnes den i mange andre farger.

__________________
Raggsokk - med kunstig intelligens
Raggsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 03:15   #95
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Alfa; en slik?

Stilig vogn.

Det er vel kanskje ikke helt akseptert å få et barn til pga alle de stilige vognene?

  Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 03:18   #96
Raggsokk
:egendefinert:
 
Raggsokk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Innlegg: 56
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Selvfølgelig. Noe annet hadde tatt seg ut.

__________________
Raggsokk - med kunstig intelligens
Raggsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 04:05   #97
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

anbefaler ikke teutonia spirit s3, fordi den er forferdelig på snøføre, og stopper opp ved hvr minste motgang. (men den er ypperlig i butikker og til bygåing...)

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 05:59   #98
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Hva med disse da Mim?





eller disse:





Jeg kan glatt se for meg Mim med denne

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 07:37   #99
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Jeg har jo prøvd endel av de omtalte vognene nå, så jeg kan jo kommemed mine erfaringer:

Teutonia Mistral - antakelig den beste allroundvogna jeg har hatt. Den funket som bare det, både på grusveier, asfalt, og inne på kjøpesenter. Den har ingen svignbare hjul, men vogna er så lett i seg selv, at jeg aldri oppfattet det som et problem. Den blir endel tyngre å svinge på når man går over til å bruke den som "ren" sportsvogn, altså med barnet fra deg. Lett å legge sammen. Genialt med stormtrekk, og god, lun kalesje, åsså liker jeg godt utseendet på Teutonia.

Teutonia S3 - utrolig god å trille, utrolig teit handlekurv, og jeg vil ikke ha den med i bilen, for den blir så stygg foran på rammen av å bli lagt sammen. Hjulene funker bra til asfalt, litt grus og på skogsveier (uten grus), i tillegg til at den er genial på kjøpesenter. Men noen utpreget offroadvogn er det ikke. Kunne med fordel vært lufthjul. Bestiller man fra Tyskland, kan man velge en annen type hjul, men de er fremdeles luftkanalhjul. Håndbrems er standard på 08 modeller.

OTH - Digg! Utrolig deilig å trille, god handlekurv. Jeg synes den er god og lun så lenge barnet ligger nede, og i pose, litt utsatt for vær og vind når de sitter oppe. Bakdelen med denne, er at barnet er vendt fra deg fra man slutter med bagen, eneste minuset jeg kan komme på med denne.

Bugaboo - Jenta mi ville ikke sove i den (sov på siden). Jeg likte ikke teleskopstyret, ei heller at den måtte deles i to for å legges sammen. Hadde aldri behov for vinterhjul, det er jo bare å trille med de store foran, og de små bak, så kommer man frem overalt. Ikke like god på grus, men funker fint på skogsvei. Hadde jeg bodd midt i byen og skulle mye rundt med buss, trikk o.l, da skulle jeg gjort et ekstra forsøk på å få jenta til å sove i den. Utrolig stilig vogn, så selv om jeg har prøvd og forkastet den, drømmer jeg fremdeles om en ny, i sandfarge

Lykke til med vognvalg!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 09:12   #100
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Når har du termin igjen? Du må antakelig velge hva som er aller viktigst for deg. Etter min mening er det noen vogner som veldig gode, men litt forskjellige. Altså må man ta en nytteanalyse.

Hvis vekten er den viktigste: Buggis, OTH UJ/MT, Easywalker Sky eller Teutonia S3 (den er også lett, er den ikke?). Etter min erfaring (alt fra drog til superlette) spiller vekten ikke så kjempestor rolle hvis man ikke skal lempe vognen mye inn og ut av bil eller opp trapper. Dvs. det påvirker jo trilleegenskapene, men om den er 10 eller 13 spiller liten rolle, så lenge den har svingbart fremhjul. :Påstand:

Hvis det viktigste er å kunne velge sportsdelen mot det er det vel bare Buggis og Teut S3 av de aktuelle vognene som oppfyller det? Men har Buggisen bare den bilstolaktige sportsvognaktige delen? Det synes ikke jeg virker bra nok.

Hvis du skal ha plass til voksi i bagen, kan du glemme OTH. Mitt oktoberbarn kunne ikke brukt bagen mer enn 3-4 mnd (og ja, jeg prøvde). Siden jeg var avhengig av å kunne bære ham opp trappene i bagen, hadde det vært et ekstremt dumt valg for meg. OTH MT synes jeg dessuten er for ustabil. Det skal ingenting til å vippe den bakover hvis barnet ligger i sportsvognen med stelleveske på styret. UJ har et helt annet vippepunkt. Teut S3 er temmelig liten i sportsvogndelen, er den ikke? Det hadde heller ikke nyttet for mine langelabaner.

TFK synes jeg virker som en veldig god vogn som kombinerer bra vekt, gode kjøreegenskaper og god plass. Bagen er stor og lun, og sportsvogndelen er utrolig romslig. Jeg hadde valgt den eller Easywalker, tror jeg, evt. OTH UJ hvis jeg fikk et tidlig sommerbarn.

Ellers er jeg jo veldig fornøyd med P&T også, men jeg tror kanskje ikke jeg hadde valgt den hvis jeg ikke hadde hatt bruk for søskendelen innimellom. Jeg er nok farget av at jeg bruker veldig mye tid på å sette opp den /&&%€# ryggen for tiden.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no