Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Matpakketråd

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-06, 13:06   #1
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Pil

Matpakketråd

Synes bare den matpakkeidédiskusjonen vi hadde inne på NM var så fruktbar at jeg tenkte vi kunne fortsette eller ha noe à la den her også

I går kjøpte jeg grove pitabrød hos tyrkerne, og i dag har Edvard grove pitabrød fylt med agurk og paprika på skolematen. Han fikk et til frokost også, og Tyra måtte også få - kjempestas. Det er sikkert ikke så verst sunt, og de er jo uten hele korn i, så det er veldig småbarns- og kresenpinn-vennlig
Et lite tips herfra altså

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 13:09   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igår fikk mine grovt, hjemmebakt brød med omelett. I omeletten hadde jeg kalkunskinke, løk og ost. Toern kom hjem og sa hun ville ha den omeletten til middag og kvelds også.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 13:10   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de holder seg jo ikke mette av bare karbohydrater. Jeg vile hatt noe ost, skinke, egg eller noe protein inni i tilleg. Ellers, så er det et knallbra tips!

Poden er veldig bestemt, så han skal ha to- tre grovbrødskiver med en med fårepølse og resten leverpostei. Jeg har klart å få ham til å spise agurk på fårepølsen, og det er stort sett eneste utskjeielsen. Noen ganger sender jeg med noen gulrotstaver, og noen ganger walnøtter og tørket aprikos.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 13:11   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner aldri grove pitabrød lenger. Irriterende! Tidligere hadde de dem på Prix, Obs og alle andre steder, men ikke de siste årene. Skulle jo tro det heller gikk andre veien, at "loffe-pitaene" forsvant mens de grove gjorde sitt inntog ...

Jeg pleier å skjære bort skorpene og dele brødet diagonalt så det blir 2 trekanter. Da smaker visst plutselig brødet mye bedre, ifølge min 3-åring.

Så smører jeg på meierismør (ikke margarin, fysj) og pålegg (hun har dilla på markell i tomat, som jeg ofte sender med de små porsjonsboksene av) og masse fruktbiter og grønnsaksbiter i morsomme former. Feks. gulrotbiter i stjerneform.

Pastasalat med fullkornpenne er også populært. Med stekte kyllingbiter, maiskorn, agurk, cherrytomater og ruccola.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 13:14   #5
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Synes bare den matpakkeidédiskusjonen vi hadde inne på NM var så fruktbar at jeg tenkte vi kunne fortsette eller ha noe à la den her også

Bokstavelig talt fruktbar.

Jeg har begynt å dele opp div. frukt på morgenen, som barna fråtser i. I tillegg til grovt, hjemmebakt brød og tran. Det som blir igjen av frukt pakker jeg med i matpakkene. Årets mor?

Mange andre gode tips her også.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 13:14   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg pleier å skjære bort skorpene og dele brødet diagonalt så det blir 2 trekanter. Da smaker visst plutselig brødet mye bedre, ifølge min 3-åring.

Høh, vi fant DET knallgode trekantbrødet (nydelig grovt med solsikkekjerner rundt) på butikken forrige uke. Konservative poden synes ikke det der var noe skikkelig brød. Brød skal ha fire kanter, ikke tre.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 13:15   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Høh, vi fant DET knallgode trekantbrødet (nydelig grovt med solsikkekjerner rundt) på butikken forrige uke. Konservative poden synes ikke det der var noe skikkelig brød. Brød skal ha fire kanter, ikke tre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 13:17   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag fikk eldstejenta 4 druer, 4 "staver" hvitost og 2 staver gulrøtter ved siden av brødskivene sine. :god mor:


Sist redigert av Myrsnipa : 20-11-06 kl 06:43.
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 13:54   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gitt opp annet enn skive med leverpostei/kyllingpostei med agurkskiver. Han spiser det bare ikke.
Jeg kan slenge med noen ostestaver og kanskje en gulrot, men da spiser han bare det og ikke skivene sine.

Jaja, det går vel over får vi håpe. Moren er jo ikke kresen i det hele tatt

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 14:54   #10
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men de holder seg jo ikke mette av bare karbohydrater. Jeg vile hatt noe ost, skinke, egg eller noe protein inni i tilleg.

Det hadde jeg tatt inni hvis han hadde spist det. Men hvis det er sånt inni spiser Edvard ingenting. Og da holder han seg hvertfall ikke mett. SÅ det utgår dessverre. Han er visst allergisk mot proteiner...
Tyra skal få skikkelig pålegg inni, ost f.eks, men henne hadde jeg ikke tenkt på i pitabrødsammenheng. Poenget var grovt pitabrød. Aller helst vil jo Edvard ha fint pitabrød uten noe som helst. Og da syns jeg det er bedre at han spiser grovt pitabrød med paprika og agurk

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 14:56   #11
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg finner aldri grove pitabrød lenger. Irriterende! Tidligere hadde de dem på Prix, Obs og alle andre steder, men ikke de siste årene.

Ja, Hatting har slutta å lage grove pitabrød, dustene . Du må gå i innvandrerbutikkene. De er dessuten minst like gode som Hatting sine.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 19:42   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt å putte i sukkererter, men det er med litt blandet suksess.

Ellers så har Vesla sin barnehage et prosjekt med et eldresenter og får levert varm mat to ganger i uken. Det er minst like stor stas med kokken som det er med maten .

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 13:42   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har dilla på laks.
Denne uken har han derfor daglig fått med seg:
- 3 skiver halvfint brød (spiser INGEN korn eller frø... )
- Eggerøre i en liten plastboks
- Oppskåret laks i gladpack
- Fenalår

Alle 3 barna hår fått med seg 5 små knaskegulerøtter ( 0= 1 pose tilsammen)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 14:20   #14
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi (les: mannen, han som er matpakkesjef) pleier av og til å lage tortillalefser med pålegg og grønnsaker inni, det liker de kjempegodt!
For eksempel smøre med krydderost, ha i salat, tomat, paprika, agurk, skinke og ost; så ruller man sammen og deler i to-tre biter.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:11   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Matpakketips


Å smøre matpakken kvelden før er som regel lurt.
Da har man bedre tid og er mer inspirert. La gjerne
barna være med å smøre sin egen matpakke. Smører
du din egen samtidig får også du en spennende og sunn lunsj.


Tørket frukt og bær inneholder mye sunt – og smaker kjempegodt. Det finnes også usukrede varianter. Prøv tørket aprikos, eple, rosiner, tørkede jordbær eller blåbær som tillegg til annen mat. Let etter nye varianter i helsekosten og blandt bakevarene på butikken dere handler til vanlig.

Litt usukret musli i en pose til å ha i youghurten gjør den
både sunnere og mer mettende.

En Rett i Koppen suppepose kan innimellom være et
alternativ til brødskiver i matpakka.

Middagsrester blir ofte populære matpakker. Pasta med kjøtt og grønt i en egen boks, fiskekaker som pålegg – bruk fantasien.

Om barnehagen har toastjern eller mikrobølgeovn kan ostesmørbrød lages med alt fra bare ost til ost, skinke, ketchup og krydder. Ja til og med med pizzafyll.

Grovbrød er ikke bare grovbrød. Varier brødtypene og bruk polarbrød med fullkorn, grove rundstykker, grove pitabrød, nanbrød etc.

Dersom du lager en stor posjon grove muffins eller pizzasnurrer kan
du fryse ned i matpakkeposjonspakninger. Da er det lett å ta opp en
pakke til matpakkene dagen etter.



Grove muffins 1 (ca 15 stk)


100 g margarin
100 g kokt skinke
4 dl hvetemel eller spelt
4 dl sammalt hvete eller rug
1 ts salt
2 ts bakepulver
4,5 dl lettmelk
1/2 rød paprika
1/2 purre
mais
Evt ost.

Smelt margarin, avkjøl. Finhakk paprika og purre,
bland alle ingrediensene og fordel røra i muffinsformene
(ca halvfulle. De heves). Strø ost over og stek dem på 250
grader i 15-20 minutter. Skift gjerne ut grønnsaker og kjøtt
ut fra hva du har i kjøleskapet og hva barna liker.


Grove vaffler med biola (9-10 plater)


4 egg
4 dl blåbærbiola
1 dl sammalt hvete eller rug
1 dl hvetemel eller spelt
kardemomme (kan sløyfes)
1 ss smør (kan sløyfes)
2 ts bakepulver

Bland alt, smør jernet godt og steik i vei.





Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:11   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Grove muffins 2 (ca 12 stk)


1 rød løk (finhakk)
1 rød paprika (finhakk)
100 gram fersk spinat
2 ss smør (smeltet)
3 dl hvetemel eller spelt
3 dl sammalt hvete eller rug
2 ts bakepulver
1 ts salt
4 egg
1 boks kesam
100 gram salami/kokt skinke (finhaket)
Evt 100 gram revet ost eller fetaost.

Fres grønsakene myke i en panne. Visp sammen egg
og kesam. Bland det tørre og ha i resten. Fordel i muffinsformer
(halvfulle, de heves). Stekes midt i ovnen ved 200 grader
i 20-25 minutter. Skift gjerne ut grønnsaker og kjøtt ut fra hva
du har i kjøleskapet og hva barna liker.


Grove Pizzasnurrer


Enkel måte:
Bruk en oppskrift på grove rundstykker (evt grov
rundstykkemix fra butikken). Kjevle deigen ut til en
avlang leiv, smør på ferdig pizzafyll fra boks (eller lag selv),
rull leiven sammen til en pølse, skjær den opp i passe
tykke deler og legg de på en bakeplate. Hev i 40 minutter.
Du kan evt legge ost på toppen. Stekes ved 225 grader
midt i ovnen til de ser ferdige ut.

Litt mer avansert måte:

50 g gjær
½ ts salt
3 dl lunkent vann
4 dl hvetemel
4 dl sammalt hvete grov

Fyll:
3 ts pesto
3 ss ketchup
2 ss olje
2 tomater
100 gram skinke i biter
150 gram revet hvit ost
mais

Midt i ovnen 200 grader i 20 minutter.

Rør gjæren ut i lunkent vann, tilsett salt og mel til deigen
blir passe fast. Strø litt mel på bordet og kna deigen
til den er glatt. Kjevle deigen til et rektangel, 40x25 cm.
Bland alle ingrediensene til fyllet og smør utover deigen. Rull
sammen fra langsiden og skjær rullen i 12 like store biter.
Plasser snurrene på stekebrett og hev de i 40 minutter.
Pensle gjerne med vispet egg før steking. Kan fryses og
tines opp igjen. Kan lunkes i ovn/mikro i barnehagen.


Grove pitabrød (8 stk)

2 dl hvetemel (eller spelt)
2 dl sammalt hvete (eller rug)
1 ts salt
1 ts tørrgjær
2,5 dl vann

Bland det tørre, varm vannet til 40 grader og bland i.
Kna deigen smidig, del den i åtte deler, dekk bitene
med plastfolie og hev i 10 minutter. Kjevle hver deigbit til
8 runde boller ca 10 cm i diameter. Hev under plast i ca 50
minutter. Stek ved 250 grader midt i ovnen til de løfter seg
(etter ca 3-5 minutter). Snu dem og la dem få litt farge på
andre siden. Avkjøl på rist. Skjør de opp og fyll de med sunnt
pålegg og grønnsaker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:22   #17
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har brødbakemaskin, så det er alltid masse sunt og godt i brødet. Snuppa pleier å få med en skive eller to med gulost eller liknende. Dessuten noe friskt og godt; enten gulrøtter i staver, agurk, paprika, sukkererter eller cherrytomater. Oliven er også populært.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 16:38   #18
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av muskat, her.

Vi (les: mannen, han som er matpakkesjef) pleier av og til å lage tortillalefser med pålegg og grønnsaker inni, det liker de kjempegodt!
For eksempel smøre med krydderost, ha i salat, tomat, paprika, agurk, skinke og ost; så ruller man sammen og deler i to-tre biter.

Det hørtes veldig godt ut!

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 17:46   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Salat er suksess til storebror, gjerne med pastasløyfer og kalkunskinke.

Han elsker også å få et par crabstics ved siden av skivene sine i matboksen.

Mini får lunsj og kl 14 måltid i barnehagen, og frokost får han hjemme (og i barnehagen, han rapper maten til de andre barna dersom han ikke får med seg frokost også )

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-06, 19:20   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Frøkna har en stor og god matboks og har som regel med seg grove knekkebrød eller ekstra grovt brød. Pålegget varierer, men de små pakkene med leverpostei eller makrell er populære. Ellers er hvitost (med skinke og agurk), brunost og smøreost også bra. Ellers får hun av og til yougurt med lite sukker og alltid frukt (eple i biter, pære i biter, druer eller fruktsalat (da med melonyougurt)) og grønnsaker som agurkskiver eller småagurker, små gulrøtter og cherrytomater. Av og til sesongens bær i liten boks.

Det hender at hun får med middagsrester som kylling og ris, kalkunpølser, kjøttkaker/boller etc.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no