Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 13:48   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ja, hva har dere i julestrømpene? Gaver, eller bare godis?

Jeg har brukt å putte oppi godteri, men gjerne litt spesielt godteri som de ikke får ellers i året. Sjokolade i form av nisse, bamse, snømann e.l., sånn ordentlig fin, som ungene nesten ikke har råd til å spise, som jeg kjøper på sjokoladebutikken. Polkagrisstenger som er bøyd i toppen, drops i fine poser o.l., og i tillegg får de alltid en julepynt til å henge på juletreet (Juletreet blir pyntet etter at de har lagt seg på lille julaften, men på julaften får de henge på pynten de har fått i strømpa + fra tidligere års strømper. Planen er å fortsette den tradisjonen så lenge det er aktuelt, og la dem få med sin egen oppsamlede juletrepynt når de en gang i tiden flytter hjemmefra).

Utover den juletrepynten er det ikke noen presang i strømpa hos oss, men kalendergaven er litt større på julaften, og inneholder gjerne noe de kan korte tiden med. I dag får de hvert sitt tegneseriehefte (Julehefte fra Donald, Mikke og Tom&Jerry, hhv) og hvert sitt aktivitetshefte.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 13:51   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

De får litt forskjellig.
Hvis vi er i Spania, slik som vi skal være i år, er det enkelt, for der er det MASSE som iallefall mor synes er gøy å putte i strømpene deres.
Kjeks formet som Mikke Mus, og slike ting, hehe.
Også får de ofte en liten ting som kan korte ned ventetiden.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 13:52   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

De får littegranne juletypisk godteri og så et tegneseriehefte eller blad og så kan det være de får en jule-dvd hvis vi finner noe som ikke koster skjorta.

Ungene mine har enda til to strømper hver, en som svigermor har strikket, som henger på senga (og som hun sympatisk nok har hengt en liten bjelle nederst i ) og en som jeg har brodert med øøøørsmå korssting, som henger på peisen. Den fra svigermor er lettest å fylle med mye rart men min er finest.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 13:52   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ja. En liten gave, en film, godis og et julehefte har han pleid å få, og det blir det nok i år også. Han har ikke pakkekalender, da.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:00   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ja, det får de.

Jeg har variert litt innholdet i dem, men i år prøver jeg å begrense meg litt. De får en liten gave, noen stocking fillers jeg kjøpte herfra og godteri. Ingen av dem er særlig opptatt av julehefter og jeg tenkte at de heller kunne leie en julefilm på tven for å se sammen.

Jeg har strikket og tovet julestrømper til alle ungene og nålefiltet initialene deres på, koselig å ha noe vi tar frem igjen hvert år.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:00   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ja, barna har hver sine broderte julestrømpe (lillesøster er bare 11 mnd og får ikke før neste år). Hjemmefra er jeg vant til snop, snop og atter snop i julestrømpen, så det er det våre får også. De har pakkekalender så de får ingen ekstra gave i julestrømpen (jeg synes dessuten at det å kjenne på spenningen og vente på å åpne gaver til kvelden er en del av julaften).
Jeg har ikke kjøpt alt som skal i strømpene ennå, men det blir i allefall et stort kinderegg, en sjokoladenisse, marsipangris og sukkertøystang, og så får vi se hva mer det blir.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:01   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

De får hos svigers på første juledag. De er digre og stappet med gaver. Jeg og mannen får også. Svigers er veldig glade i å kjøpe julegaver!
Det er ikke noen tradisjon jeg har vokst opp med, og ikke noe jeg har tenkt å innføre.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:03   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

De får det, men det er nissen som fyller dem så jeg aner ikke hva de får. (Iallefall ikke i åpent forum)

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:04   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ja, de får julestrømpe. Det pleier å være julehefte og godteri i dem, og muligens en liten gave.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:05   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.599
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Det er mannen som er julestrømpegeneral hos oss, og han ordner strømpe til både Ville, meg og seg selv. Julehefter og julemarsipan er obligatorisk, og så blir det gjerne en klementin og litt mer godteri.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:07   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.925
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Mine får julestrømper med snop og julehefte.

Og hos mine svigerforeldre på første dag får de en stor julestrømpe fylt med snop og smågaver, alt sammen individuelt pakket inn. Jeg tror at svigermor er veldig glad i å pakke ting inn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:20   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Mine får julestrømper med snop og julehefte.

Og hos mine svigerforeldre på første dag får de en stor julestrømpe fylt med snop og smågaver, alt sammen individuelt pakket inn. Jeg tror at svigermor er veldig glad i å pakke ting inn.

Jeg tror at svigers ikke er så glade å pakke inn så de putter heller alle smågavene i strømpene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:23   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

I teorien: Julehefte, godis, klementin og en liten gave.

I praksis: All of the above pluss en hel haug med smågaver. De har ikke pakkekalender, da. Det er hvertfall unnskyldningen jeg bruker når det går litt over styr.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:26   #14
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ingen julestrømpe her. Men de har gavekalender, og får gjerne en felles film julaften.

Og noen ganger har nissen vært hos oss om natta og lagt en presang til hver av dem under treet. (Det kunne like gjerne vært en julestrømpe, kom jeg på... )

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:36   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ja. Men jeg tar ikke av. Julehefte og litt godteri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:39   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Ingen julestrømpe her. Men de har gavekalender, og får gjerne en felles film julaften.

Og noen ganger har nissen vært hos oss om natta og lagt en presang til hver av dem under treet. (Det kunne like gjerne vært en julestrømpe, kom jeg på... )

Her er nissen om natta og legger ALLE presangene under juletreet. Men de må ligge der helt til kvelden altså.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:42   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.730
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Her får barna julestrømpe 1. juledag. Da er det gjerne en klementin, et julehefte, en sjokoladenisse, en skumnisse, en dropseske og en kjærlighet oppi. Helt enkelt, men effektfullt for store og små.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:42   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ja, hver sin strømpe med navn på Clementiner, rosiner, godteri samt en gave til å fylle dagen med (film, spill etc). De har heller ikke pakkekalender. I år får minsten for første gang også - stas

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:48   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Ikke i julestrømpa akkurat, men i år har jeg også kjøpt nye, deilige pysjamaser som jeg har tenkt til å legge fram til dem til de står opp på julaften (de sover alltid bare i trusa, og når de står opp før oss går de bare halvnakne rundt og blir iskalde, for de gidder ikke finne seg klær). Sånne sett med rutete flanellsbukser og bestefartrøye, som de kan gå med fram til de skal pynte seg (vanligvis i tur og orden etter frokost).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-12-13 kl 14:55.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:51   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får barna julestrømper, og hva putter du eventuelt i den?

Han får julestrømpe, men vi går ikke bananas. Det er som regel julehefte, litt godis, frukt og rosiner, og av og til en film eller noe annet han kan holde på med mens vi stresser rundt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no