Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Poeng med kompaktkamera som tåler vann når jeg ikke skal ta bilder under vann?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-14, 20:19   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.863
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Poeng med kompaktkamera som tåler vann når jeg ikke skal ta bilder under vann?

Er på utkikk etter et kompaktkamera. Har sett for meg 3000-kroners-klassen.

Skal jo bruke det på div turer, ferie, strand, skogsturer.

Lurer på om noen har formening om de som tåler vann tar dårlige bilder enn de andre kompaktkameraene?

Og til mitt bruk, der jeg ikke har som mål å ta bilder under vann, trenger jeg vanntett? Men er støtsikker-funksjonen grei å ha?

Noen som har et godt kamera i denne prisklassen å anbefale? Jeg er mest opptatt av billedkvalitet.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 20:23   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poeng med kompaktkamera som tåler vann når jeg ikke skal ta bilder under vann?

Jeg har forrige versjon av dette:

http://www.getolympus.com/us/en/digi...ough/tg-3.html

Jeg syns det tar overraskende gode bilder, selvom jeg kjøpte det primært for å ta bilder under vann på badeferie. Når vi var på ferie i sommer tok jeg bare med dette, og har masse fine bilder. Men det er gøyest i vann.



Tror det kostet litt under 3000 når jeg kjøpte.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 21:10   #3
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Poeng med kompaktkamera som tåler vann når jeg ikke skal ta bilder under vann?

Vi har også olympus though. Hvis du ser på bildene i over 100 % oppløsning så blir bildet såpass kornete at du ikke kan selge det til bildedatabanker. Men det er kanskje ikke så ofte at du har behov for å blåse opp bilder til mer enn kvadratmeter?

Det er veldig kjekt å ha et kamera som man ikke trenger å få panikk for at ungene skal ødelegge ved normal bruk.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 21:20   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.863
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Poeng med kompaktkamera som tåler vann når jeg ikke skal ta bilder under vann?

Ser ut til at Olympus har dårligere billedkvalitet enn det det testes opp mot her, ihvertfall.

http://www.dkamera.de/testbericht/ol...qualitaet.html

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no