Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 16:34   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Svarte!

Nuvel. Den er skikkelig gammel og velbrukt. Og nå også død. Menneskets beste venn - oppvaskmaskinen.

Er det et poeng å legge ekstra penger i en ny? Hvorfor? Hva duger/hva er fordelene med en som er dyrere?

  Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 16:39   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

...

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 20:08.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 16:43   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Vi har to dyre Siemens oppvaskmaskiner, og er fornøyd med de. Vi valgte å kjøpe dyrere maskiner denne gangen, fordi vi var litt ferdig med billige maskiner som ikke holdt særlig lenge. I tillegg var det viktig at de var stillegående (tror våre ligger på 41 db). Og så gikk det selvsagt noe på funksjoner. Vi liker å ha ulike program på hvite- og brunevarene våre Vil absolutt anbefale bestikkskuff øverst, så frigjør du masse plass i nedre kurv

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 16:44   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Miele.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 17:31   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Miele blir for dyrt.
Programmer bruker vi ikke - her går alt på grytevask.
Støynivå er et poeng.

  Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 17:44   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Vi har ASKO og la litt penger i den den.
De billigste har ofte plast innvendig, de dyrere stål og de dyrere har lavere støynivå.
Jeg tror kanskje man får det man betaler for når det gjelder hvitevarer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 17:57   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Jeg ville ha Asko, mannen insisterte på Miele. Jeg er fornøyd, men tror ikke det var verdt pengene.

Bestikkskuff er gull, og utsatt start. Utover det ville jeg lagt vekt på støynivå og valgt den innredningen jeg syns var mest hensiktsmessig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:01   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Støynivå, innredning, bestikkskuff øverst, flere programmer for om mulig få ned strømutgiftene. Bosch, Siemens, Miele. Bosch og Siemens vil være to sider av samme sak. Ikke ståldør, jeg irriterer meg grønn over fingeravtrykk på den særboeren min har.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:04   #9
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Jeg har kjøkken og stue i samme rom, så for meg var støynivået det viktigste. Kjøpte den modellen med laveste db, som da var en Siemensmodell, (mulig det var en Miele med bittelitt lavere db, men den var alt for dyr) og er veldig fornøyd. Kan se på tv selv om oppvaskmaskinen går.

Har også lagt merke til at noen oppvaskmaskiner har upraktisk innredning, så det ville jeg også sett på. Er veldig fornøyd med innredningen på min Siemens.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:04   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Du får snart en liten stabber, og slike liker å trykke på knapper, viser det seg ofte. Du vil helst ha en slik maskin som har kontrollpanelet gjemt på toppen av døren.

Never mind at det ser bedre ut; det er praktisk å slippe at poden har stoppet programmet halvveis, slik at du gang på gang tar ut halvskitne kopper fra maskinen. Har jeg hørt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:37   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Asko er de beste å stable i. Ferdig snakka.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:38   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Vi har asko XL (ikke xxl). Den har panel med gjenstående tid på fronten, og heve/senkeskuff øverst. Vi har middagstallerker som er ganske store, så vi måtte han en maskin med plass til det. Også orket jeg ikke en sånn maskin der bestikket ligger strødd, barnearbeid går mye bedre når de kan ta ut alt på en gang.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:51   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Enig i at stor maskin er gull, samt heving/senkning av midterste skuff Da får man plutselig plass til store fat og tallerkner i nederste, samt høye glass i midterste. Til info så er det ikke bare Miele som har bestikkskuff lengre, men flere andre merker også (bl.a Bosch og Siemens). Miele ville jeg styrt langt unna, ikke bare pga pris, men også pga kvalitet dessverre. Vi har strevd i 6 år med en tørketrommel av det merket, naboene våre også. Så aldri mer Miele i dette hus

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:56   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Vi har asko XL (ikke xxl). Den har panel med gjenstående tid på fronten, og heve/senkeskuff øverst. Vi har middagstallerker som er ganske store, så vi måtte han en maskin med plass til det. Også orket jeg ikke en sånn maskin der bestikket ligger strødd, barnearbeid går mye bedre når de kan ta ut alt på en gang.

Etter tråden jeg hadde endte vi på xxl. Veldig fornøyd og angrer ikke.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 19:13   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Asko.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 19:18   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Da vi kjøpte så jeg på lydnivået, men ellers tenkte jeg "jeez, hvor store forskjeller kan det være?? En oppvaskmaskin er vel en oppvaskmaskin??" Og kjøpte en relativt rimelig Electrolux. Og nei, oppvaskmaskinteknologi er visst schempeavansert, for de har i hvert fall bare klart å lage noe ræl.

1. Lydnivået endrer seg over tid, når maskinen blir gammel og slitt. Vår er 8 år gammel, men bråker mye mer enn da den var ny
2. Stabling. Hvor vanskelig kan det være å lage rister man effektivt kan stable glass i??
3. Deler på for eksempel utrulling og innrulling. De løsner og faller av og går i stykker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 19:36   #17
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Vi har en bosch. Veldig godt fornøyd, det er vår 3. bosch (byttet i forbindelse med flyttinger) og den er tilnærmet lydløs og gjør jobben sin trofast. Men asko har bedre innmat og er lettere å stable i.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 19:41   #18
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Du trenger ikke en Grepa
som bråker fælt og som ikke har plass til finservice-tallerknene.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:01   #19
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Asko. Ufattelig mye plass.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:17   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin trenger jeg?

Neste gang jeg skal kjøpe vaskemaskin tror jeg at jeg skal ta med glassene vi bruker og prøve i maskinen. Her er kurven så buet at alle glass faller. Dritt maskin. Den vasker reint og alt det der men jeg blir sint hver gang jeg stabler dne.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no