Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-12, 20:50   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Jeg har fått "bursdagspenger" av kjæreste og mine foreldre, og har tenkt en stund på å skaffe meg speilreflekskamera. Har ikke hatt før, men tar en del bilder, og synes jeg tar ganske fine bilder med min Sony H10. Den begynner å bli noen år (5-6 tror jeg), men er fortsatt bra. Kjæresten har et lite kompaktkamera, så skal jeg/(vi) ha ny er det dumt med to kompaktkamera.

Jeg har ikke sjekket pris eller merke enda, men er det mulig å få et ok speilreflekskamera for rundt 3000 kr? Jeg kan legge på litt selv, om det trengs.

Hva trenger jeg? Tar en del bilder på fjellturer, av ungene på ferie/ i hverdagen, og på svømmestevner.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 22:49   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

3000 er litt lite. Dersom du kan legge på 1500 til kan du få et Nikon 3100 med 18-105mm linse. Det er en fin startpakke. Fåes på Elkjøp/fotovideo.no.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-12, 23:51   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Du kan få brukte på Finn.no. Jeg kjenner ikke Nikon, men f.eks Canon 450D er et OK kamera som kan fås brukt til 3000.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-12, 13:03   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Da er dette kanskje et godt tilbud?

Jeg får broren min på besøk neste uke, så jeg håper han har litt tips.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 04:17   #5
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Det var faktisk en veldig god deal Svanen.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 08:51   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Her er et til under 3000 kr. Jeg har ikke prøvd akkurat denne modellen.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746653

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 10:11   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Det er jo en grei deal med 1000kr avslag ca. (3500 for kamera 2000 for objektivet).

Men om du tror du kommer til å bruke kamera mye, og er glad i å ta bilder ville jeg gått opp en klasse og heller ventet med flere objektiver. D3100/1100D klassen er det laveste man kommer på speilrefleks og det er en del kvalitetsforskjeller både i bygging av hus og viktige ting som ISO, hvor fort den tar bilde, megapix osv. opp til D5100/600D.

Jeg liker best canon og ville nok gått for 600D i ditt tilfelle. http://www.japanphoto.no/product/sys...18-55mm-is-ii/

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 10:15   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon_D3100

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 15:19   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Det ser ut som en veldig god deal. Jeg kjenner ikke så godt det kameraet der, men ulempen med de billigste nikonkameraene er at de ofte ikke har autofokusmotor. Det utelukker noen objetivtyper, men de fleste aktuelle objektiver har nok egen autofokusmotor så jeg tror ikke det blir noe problem i praksis. Jeg liker best nikon forresten. Det ligger best i hånda for min del og jeg liker fargetonene som er en ørliten tanke varmere enn på canon sine. Men det spiller ingen avgjørende rolle, det er to gode kameramerker. Man bør imidlertid bestemme seg før man kjøper første gang, helst gå i butikken og kjenne på dem slik at man får det som ligger best i hånda. Når man kjøper neste kamera kan man jo fortsette å bruke objektiver og blitz slik at man bytter ikke beite flere ganger slik man gjør med kompaktkamera.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 20:57   #10
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Da har jeg bestilt meg kamera. denne
Det ble Canon, så kan jeg "prøvelåne" objektiver av broren min før jeg evt kjøper noe mer senere. Håper jeg får det før vi drar på ferie.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 22:06   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Gratulerer!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 22:31   #12
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Da har jeg hatt kameraet en uke. Har jobbet litt mye, så jeg har ikke fått prøvd det så mye enda. Men har lekt meg litt da.


En av de ti fine rosene jeg fikk som forsinket bursdagsbukett:




Hage-boer:




Bilder tatt av eldste:



__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 19:21   #13
Arne-Arne
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Speilrefleks til rundt 3000 kr?

Jeg har også Canon EOS 600D. Veldig fornøyd. Jeg gikk på et grunnleggende kamerakurs (1 dag), og har fått veldig mye mer ut av kameraet etter det (uten å kjøpe mer utstyr).
Flotte bilder du har tatt.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no