Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-19, 12:57   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Vurderer å kjøpe en ikke-elsykkel sånn at jeg kan sykle ved siden av minstemann på småturer i nabolaget, men kanskje også sykle til jobb i ny og ne.
Det jeg trenger er vel en sykkel som er ok solid og lett, men samtidig så billig som mulig

Har xxl og gmax i mærheten, for eksempel, og ser det er en del hybridsykler til 4000ish. Jeg kunne tenke meg brukt via finn, sånn egentlig, men har blitt brent på den fronten et par ganger tidligere i forbindelse med sykler til barna. Og den bruktsykkelbutikken på laksevåg kommer jeg meg sikkert ikke til med det første.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 12:58   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Det er 3 mil t-r jobb forresten.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 13:00   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Jeg har gekko-sykkel fra Anton sport. Eget merke. Har terrengvsrianten, men har hørt flere som er fornøyd med hybriden også. Relativt rimelig sykkel.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 13:26   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

I fjor kjøpte jeg sykkel på finn. Sykkelen ble kjøpt nede på Bryggen, og hadde vært brukt av turister. Bergen base camp eller noe sånt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 13:49   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Med tre mil til arbeid ville jeg søkt Gekko, Diamant eller Nakamura. Gekko føres av Anton Sport her, men jeg vil tro Sport1 andre steder. Gode tilbud på Gekko, og solid sykkel som er enkel, billig, å vedlikeholde. G-Sport ga kort som gir fem gratis servicer. Verdi i det også.


https://www.antonsport.no/gekko/gekk...lack-14-v79784

https://www.intersport.no/297979-nak...ame?#761=80105

https://www.gsport.no/297963-diamant...kel?#761=80056

Jeg søkte Finn etter tilsvarende, men fordi sykler har blitt billigere, vil selgerene ha for mye. Sykkel som kostet 10 000,- for syv år siden, kostet i fjor 7000,-, så kom det et salg og fem gratis servicer. Min 7 år gamle Nakamura hadde kostet 2500,- for nytt drivverk, gir og bremse wire. Det er billigere på den sykkelen jeg kjøpte i fjor.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 13:29   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

3 mil t/r, ikke hver vei, vel? Nå er ikke det nødvendigvis kun flatt i den byen du bor i, da, så det kan jo være enkeltpenkelt eller ganske tøft å sykle dit.
Men du får generelt igjen for pengene du legger i lav vekt, og i å kjøpe kjente kvalitetsmerker. En lett sykkel er ned mot 8 kg (og er ofte udempet); en tyngre sykkel er over 10 kg.

Kiden her har Gekko, og har vært veldig fornøyd. Men vi har brukt en del penger på å fikse den på ordentlig service.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 14:38   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Med 3 mil tur-retur jobb ville jeg kjøpt elsykkel. Den jeg har kan man regulere hjelpen motoren gir fra full guffe ned til tur og helt av. Når jeg sykler tur med Poden, som har vanlig sykkel, velger jeg laveste hjelp eller helt av. Opp de tyngste bakkene til jobb har wjgnden på full guffe.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 14:52   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Men er lett sykkel på ca 8 kg, koster ganske langt fra 4000,- ish. En 10 kg sykkel koster ca 10 000,- og en 12,5 kg sykkel ca 4000,- på godt tilbud.

Eks på 10 kg sykkel til 10 000,-.
https://www.gsport.no/297967-diamant...7915&761=80167

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 23:40   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Ikke helt lett, dette, men takk for råd og tips.
Får regne litt på det når skattepengene finner det for godt å komme.

Jeg har en skikkelig god elsykkel som jeg kan bruke om jeg vil sykle til jobben i det daglige, men fordi jeg er alene med tre barn annenhver uke funker ikke det helt akkurat nå. Jeg kan ta den med på tur med 7-åringen, men den er 24 kg og et sabla dråg om jeg ikke bruker motorkraft + jeg tør ikke forlate den et øyeblikk alene uten å ta av kontroll-dings og batteri. I tillegg vil en vanlig voksensykkel kunne brukes av datteren min som er 14, hun får ikke låne el-sykkelen.

Veien til jobb er litt som et EKG, igrunn

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 23:58   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Vi vurderer denne til datter som ble frastjålet sykkelen sin nylig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 23:59   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Link: https://www.gsport.no/301762-giant-r...8160&761=80056

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-19, 11:07   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Kjøpte meg sykkel i vår, vanlig sykkel, gikk til sykkelbutikk her i byen. Det ble en Wheeler. Godt fornøyd, passe til mitt bruk. Betalte 6000 kr.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-19, 11:44   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Jeg ville kjøpt brukt. Kjøpte selv en veldig fin, og bra vedlikeholdt sykkel på finn til 900 kr. Den kostet opprinnelig nesten 10000, så det er god kvalitet. Den er en del år gammel så det var derfor den var så billig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 13:45   #14
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel til meg selv - anbefalinger?

Jeg kan bare si at jeg trives godt med min hybridsykkel i Bergen (som dessverre står ubrukt store deler av året).

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no