Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Speilreflekskamera?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-19, 10:24   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Speilreflekskamera?

Bruker du speilreflekskamera?

Jeg har et bra kamera jeg fikk i gave for mange år siden. Jeg tar nesten aldri bilder, bortsett fra på ferie. Der tar jeg til gjengjeld mange. Jeg elsker å finne gode motiver, er opptatt av komposisjon i bildet, ikke like mye av lys, så jeg bruker som regel auto-funksjonen framfor å stille inn manuelt. Men jeg får fine bilder og jeg lager alltid fotobøker fra ferier.

Til poenget. Det er jo digert og tungt. Både å dra rundt på i ferien, men også med tanke på plass og vekt i kofferten. Hver eneste ferie vurderer jeg om det skal få bli med. Jeg tar også mange bilder med iPhonen på ferie (og noen i hverdagen også), og jeg opplever at bildekvaliteten ikke er særlig annerledes i det hele tatt... Nå har jeg iPhone X, men også tidligere modeller har tatt overraskende gode bilder.

Jeg skal straks pakke til en ferie igjen, og da melder spørsmålet seg: Skal jeg prioritere å ta speilrefleksen med eller ikke?

Hva ville du gjort?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no