Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nespresso Essenza

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-12, 14:17   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Wow, dere, takk!! Jeg føler at jeg snart er oppe og står på Nespresso med deres hjelp Ser jo at bestillingen min blir litt større enn planlagt her

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 14:44   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det står styrken på de iallefall. Jeg prøvde en mørk blå, styrke 12, en gang. Den var veldig bitter og sterk.

Den er min favoritt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 14:49   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den er min favoritt.

Er det? Jeg prøvde å få gitt bort mine, tror jeg har igjen noen på hytta

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 19:14   #24
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Den knallrosa fra Limited edition er heller ikke å forakte :-)

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 23:49   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Aeroccioen er verdt hver ei krone.


Nydelig om du liker latte eller cappuccino, den steamer også kald meld. (iskaffe feks)

Hva koster den og hvor kan den kjøpes?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 23:54   #26
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Jeg trykker to ganger på stor kopp både på Lungo- og espressokapslene - da blir styrken som Americano/en vanlig kopp kaffe.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 00:23   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Den mørkeblå, Karzai, styrke 12, er god! Men jeg lager lungo av den, da. Lager sldri espresso, men bruker espressokaplser. Det burde jo være samme greia, forskjellen er jo mengden vann?

Favoritten er dog lilla. Lungo av den også. Jeg liker bittelitt melk, men ikke mye. Latte er jo bare melk. Vet ikke hva det heter det jeg lager. En lungo med 1/6 steamet melk. Evt enda mindre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 00:24   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg trykker to ganger på stor kopp både på Lungo- og espressokapslene - da blir styrken som Americano/en vanlig kopp kaffe.

Hm? Det er jo forskjell på espresso og lungo?

Er ikke lungo ca som en americano da? Særlig med en espressokapsel i?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 09:24   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva koster den og hvor kan den kjøpes?

www.nespresso.no selger de den.
(Og i butikken i Oslo)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 13:29   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den mørkeblå, Karzai, styrke 12, er god! Men jeg lager lungo av den, da. Lager sldri espresso, men bruker espressokaplser. Det burde jo være samme greia, forskjellen er jo mengden vann?

Favoritten er dog lilla. Lungo av den også. Jeg liker bittelitt melk, men ikke mye. Latte er jo bare melk. Vet ikke hva det heter det jeg lager. En lungo med 1/6 steamet melk. Evt enda mindre.

Det høres omtrent ut som en macchiato, bortsett fra at den skal være espressobasert.


Eller, egentlig høres det ut som det spanjoler kaller cafe con leche. Kaffe med melk. Så mye du vil ha, siden det kommer i en mugge ved siden av. :rema1000:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 13:58   #31
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kjenner ikke til Essenza. Vi har den maskinen som heter Lattissima. På alle nespressomaskiner lages kaffe og melk til latte hver for seg. Du får altså ikke kjøpt kapsler med melk i.

Jeg synes nespresso lager god kaffe. Jeg drikker både svart kaffe og latte.

Er du fornøgd med din? Min fungerte ei veke etter eg fekk den og etterpå har det berre vore skvip. No er den inne til reperasjon og eg er spent på kva som kjem ut av det. Mest av alt vil eg ha ny maskin med kun kaffe og melkeskummer ved siden av.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 15:56   #32
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm? Det er jo forskjell på espresso og lungo?

Er ikke lungo ca som en americano da? Særlig med en espressokapsel i?

Jada, så det blir jo forskjellig styrke/smak på resultatet - men det går an å gjøre dette med alle kapsler for å få en "vanlig kopp kaffe".

Jeg synes Lungo er ganske mye sterkere enn Americano.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 17:30   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso Essenza

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Om man kjører gjennom mye mer vann enn det som er tiltenkt kan kaffen ofte bli besk. Dette fordi kontakttiden blir for lang, og jo lenger kaffen er i kontakt med vann, jo mer av bitterstoffene skilles ut.

Hm. Har jeg aldri tenkt på.

Jeg bruker bare espressokaplser. Og lager aldri espresso...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no