Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-12, 15:09   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

I gamle dager het det at å pusse opp et bad kostet 100.000 kr. Sånn roughly. Hva heter det nu til dags? Jeg regner med at et stort bad koster mindre per kvm enn et lite, men hva er splitten? Noen som har fersk erfaring å dele? Jeg tenker på å pusse opp fra bunn, med membran, varmekabler og fliser, og utstyr som toalett, badekar, dusj og vask.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:37   #2
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Henger med her inne, for dersom jeg får kjøpt det huset jeg vil ha så må jeg bygge opp nytt bad. Dvs innrede et kjellerrom til bad.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:41   #3
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Og må man søke til kommunen for tillatelse for å pusse opp bad? Noen som vet? Skal pusse opp selv. Syter med det

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 19:55   #4
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Her håper jeg det kommer mange gode innspill. Har også et bad som roper på oppussing. Jeg er interessert i om det er penger å spare ved å ikke velge flis på vegger, men slike fiber-trespo plater eller lignende. Bor i eldre hus som muligens blir glad for litt mindre vekt enn hva et totalt flislagt bad vil veie.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:33   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

I gamle dager het det at å pusse opp et bad kostet 100.000 kr. Sånn roughly. Hva heter det nu til dags? Jeg regner med at et stort bad koster mindre per kvm enn et lite, men hva er splitten? Noen som har fersk erfaring å dele? Jeg tenker på å pusse opp fra bunn, med membran, varmekabler og fliser, og utstyr som toalett, badekar, dusj og vask.

I følge min rørleggermann er det ikke det. I følge ham er det f.eks ikke så mye dyrere å pusse opp et bad på 6-7 kvm sammenlignet med ett på 4. De dyre tingene er dyre uansett størrelse på badet, og prisen på fliser etc. gjør gjerne ikke veldig mye med prisen.

Opprinnelig lagt inn av MoV, her.

Og må man søke til kommunen for tillatelse for å pusse opp bad? Noen som vet? Skal pusse opp selv. Syter med det

Nei, det må man ikke lenger. Med mindre man skal flytte vegger og lignende.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:38   #6
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Nei, det må man ikke lenger. Med mindre man skal flytte vegger og lignende.[/quote]

Forstår jeg deg rett. Dvs. lage større bad?

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:40   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Opprinnelig lagt inn av MoV, her.

Forstår jeg deg rett. Dvs. lage større bad?

Hvis man skal lage større bad, må man søke.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:42   #8
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvis man skal lage større bad, må man søke.

Takk for svar. Nå syter jeg ennå mer med det. Tanken var å lage større. Tar vel mnd.vis før vi får tillatelse

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:44   #9
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Så jeg som har planer om å bygge helt nytt bad må søke?
Jeg lurer på om jeg kan søke om det i samme slengen som jeg søker om fasadeendring, for jeg tenker å sette inn større vinduer i kjelleren også... Hvisomattedersom jeg får tilslaget på det huset.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 20:52   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Rørleggar, membran, slukar, vatn og avløp til vask og toalett koster det same, uavhengig av storleik på badet. Sjølve interiøret (klosett, vask, dusj etc.) finnst jo i alle prisklassar. Dersom du skal leggje fliser sjølv, er det ikkje stor forskjell på kvm-pris, men om du skal ha folk til å leggje fliser, vil storleiken gjere litt utslag.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:23   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Prisen er ikke først og fremst avhengig av størrelsen. De tingene som koster noe, er ikke de tingene som endres med størrelse.

Et nytt bad vil jeg anta at ligger på mellom 200-300 000 nu til dags. Gitt at det ikke er planlagt særlig fordyrende ting og at det ikke er planlagt noe videre egeninnsats.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:25   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Med alle forbehold om at jeg kun har erfaring med eget bad, samt hva venner ha betalt for sitt, og at jeg ikke vet hva slags bad dere ønsker dere og hvilke utfordringer dere eventuelt må ta høyde for. Og alt sånt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:27   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Vi betalte ca. 220 000 for to år siden. Da var innredningen billig (IKEA), men til gjengjeld var det en del rivearbeid, da huset var i mur og vi skulle slå sammen to rom til nytt bad. Det inkluderte også ny bereder og nye rør til kjelleren.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:33   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Steike dyrt, tydeligvis. Her er det snakk om å modernisere bad fra 90-tallet. Det blir nok dyrt. Nå er det et hus vi ikke har kjøpt det er snakk om, så dette handler om budsjettering før budrunde.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:36   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Lurte litt ja, om dette var et framtidig bad i framtidig hus!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:41   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Steike dyrt, er omtrent det du må budsjettere med, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 21:41   #17
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det noen tommelfingerregel for pris per kvm for oppussing av bad?

Vi betaler ca 280 000 for vårt som pusses opp i disse dager. Det er inklusive all jobb, fliser, baderomsmøbler etc. 9 kvm.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no