Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

FINN-etikette

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-12, 16:13   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FINN-etikette

Jeg er selvsagt enig i at uhøflige henvendelser er uhøflig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:40   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FINN-etikette

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis ingen vil kjøpe til den prisen du vil ha, så er prisen for høy. Hvis du får solgt til den prisen du har satt, så er prisen passe. :enkel:

.

Jupp, på samme måte som at hvis man ikke får kjøpt varen til nedprutet pris, var prisen lav nok i utgangspunktet og selger har ikke bare "prøvd seg."

Det er sikkert ikke frekt å prute, men jeg foretrekker å skrote sykkelen framfor å "gi" den til en som finner det for godt på prute på en sykkel til 300 kr. (OK, jeg er altfor miljøvennlig og grei til å gjøre det, men som sagt, da gir jeg den heller bort.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 17:57   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FINN-etikette

Så du vil heller gi bort en sykkel enn å selge den til litt mindre enn du ville ha for den? Så merkelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 18:37   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FINN-etikette

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg selger en del ting på finn. Til alle som henvender seg er jeg helt klar: Den første som står her med pengene i hånda og gir dem til meg får varen. Ingen reservering eller noe som helst. Cash is king.

Sånn gjør jeg det også, men jeg skriver det også i annonsen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:17   #25
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: FINN-etikette

Jeg syns ikke det er frekt av kjøper å foreslå en lavere pris, heller ikke av selger å takke nei til den prisen. Finn er et marked, ikke en vanlig butikk. På et marked er slikt lov synes jeg.

Jeg har solgt noe og gitt bort mye forskjellig på FINN, og synes ikke det er noe pes. Gis bort er ute av huset i løpet av kvelden, først til mølla. På salg kan jeg holde av til den første som bekrefter at de er interessert, men da må tidspunkt for avtale om henting være innen en (kort) frist. Gidder ikke holde på i dagesvis, og iallefall ikke sende eller vente på at en tante skal på ferie til mitt område. Tror dette funker fordi jeg stortsett legger ting jeg kunne fått noen hundrelapper på i gisbort-kategorien. Orker ikke styre for disse, gjenbruk er det viktigste.

Tror imidlertid at effektiv omsetning i byene er betydelig enklere enn på landet (erfart ved forsøk på å kvitte mine foreldre med noe).

Apropos frekk: En familie var og hentet en brukt sykkel til sin sønn, som de fikk. De var veldig søte, så jeg gav dem samtidig en bare halvt fungerende PS2 med diverse spill. To uker senere fikk jeg en sms med ca dette innholdet: Så dere hadde ganske mye Lego. Min sønn er veldig glad i Lego. Han hadde blitt veldig glad hvis han kunne få litt av dere....

__________________
02, 04, 08

Sist redigert av valborg : 23-02-12 kl 19:19. Årsak: skrivefeil
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 19:52   #26
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FINN-etikette

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så du vil heller gi bort en sykkel enn å selge den til litt mindre enn du ville ha for den? Så merkelig.

Jeg vil ikke selge den til prutere. Og jeg vet det er merkelig.
Eller kanskje ikke? Jeg gir også som regel heller klær til Frelsesarmeen eller innsamlinger til Romania enn å selge dem for 300 kr på Finn el. FP. Stort sett synes jeg salg på nett (bildetaking bla,bla, bla) koster mer enn det smaker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 20:13   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FINN-etikette

Det er jo greit nok. Jeg syns bare det er merkelig å heller gi bort en vare man i utgangspunktet har bestemt seg for å selge, men ikke får solgt til den prisen, fordi noen tilbyr litt mindre enn man kunne tenke seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no