Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Finne eier ut fra bilnummer?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-08, 21:20   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Spørsmål

Finne eier ut fra bilnummer?

Hvordan finner man ut hvem som er bileier ut fra bilens registreringsnummer? Kan man gjøre det på nett?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:20   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Man kan visst sende sms et sted, har jeg hørt.

Sitat:

Ved å sende REGNR <registeringnummer> til 2282 vil du etter kort tid motta opplysninger om det aktuelle kjøretøyet. Prisen er tre kroner per mottatt melding.
Man kan få opplysninger om alle typer registrerte kjøretøy. Dette får du vite:

  • Type bil
  • Navn på oppført eier og bostedskommune
  • Sist bilen var EU-godkjent
  • Neste EU-godkjenning
  • Eventuell skyldig årsavgift.
  • Omregistreringsavgift på bilen


Sist redigert av -ea- : 29-06-08 kl 21:22. Årsak: googlet og fant!
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:24   #3
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Fra Statens vegvesens sider:

Sitat:

Kjøretøyopplysninger via SMS

Sitat:


Statens vegvesen tilbyr nå kjøretøyopplysninger via SMS.

Ved å sende REGNR <registreringsnr.> til 2282 vil du etter kort tid motta
opplysninger som gjelder på oppslagstidspunktet for det aktuelle kjøretøyet.
Prisen for tjenesten er satt til kr. 3,- per mottatt melding.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:26   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Eller ring politiet. Jeg har gjort det hvis jeg har blitt parkert inne (skjer ofte på jobb), og får alltid opplyst eier, og må selv ta en telefon

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 21:26   #5
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Jeg googlet dette akkurat frem selv, men takk likevel.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 23:56   #6
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Jeg har hørt rykter om at den sms-tjenesten ikke virker.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 23:59   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har hørt rykter om at den sms-tjenesten ikke virker.

Jeg prøvde den for et par uker siden, da jeg syklet forbi en bil som stod med lysene på. Dette var seint om kvelden, og det kom ikke noe svar på SMS-en min. Svaret kom først neste morgen, noe som jo var ganske nytteløst for mitt bruk. Jeg lurer på om tjenesten er delvis manuell, og derfor bare funker i kontortida..?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 00:12   #8
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg prøvde den for et par uker siden, da jeg syklet forbi en bil som stod med lysene på. Dette var seint om kvelden, og det kom ikke noe svar på SMS-en min. Svaret kom først neste morgen, noe som jo var ganske nytteløst for mitt bruk. Jeg lurer på om tjenesten er delvis manuell, og derfor bare funker i kontortida..?

Jeg sendte sms i februar og har enda ikke fått svar.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 00:20   #9
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Eller kjenne noen som har tilgang til registrene. Det hjelper.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 00:27   #10
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Tror man får opplysninger om man ringer biltilsynet også. Mener det var det han hadde gjort han som sporet opp meg, og som innhentet meg for å gi meg en skyllebøtte uten sidestykke, samt trussler, for noe jeg ikke hadde gjort

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 00:37   #11
Christina
Pauset
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 204
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Finne eier ut fra bilnummer?

Prøvde sms i kveld, og det funka for min del. Fikk svar med en gang.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no