Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-12, 23:46   #61
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Jeg hadde forresten ikke godtatt at naboen hadde spleiset sammen en kabel hvis han hadde kuttet den. Jeg skulle hatt en profesjonell kobling her for å forsikre at det ikke ga problemer senere.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:51   #62
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg hadde forresten ikke godtatt at naboen hadde spleiset sammen en kabel hvis han hadde kuttet den. Jeg skulle hatt en profesjonell kobling her for å forsikre at det ikke ga problemer senere.

Vi kappet en strømkabel da vi på ekte happy go lucky vis sagde hull i en vegg i sommer. Ringte elektriker, og han spleiset ikke kabelen, han strakk ny fra a til b.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:56   #63
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Vi kappet en strømkabel da vi på ekte happy go lucky vis sagde hull i en vegg i sommer. Ringte elektriker, og han spleiset ikke kabelen, han strakk ny fra a til b.

Man har ikke lov å skjøte/spleise strømledninger inne i en vegg. Da må det være tilgang til koblingen. Hvis det skulle vært en kobling av to kabler måtte det da evt. bli satt inn en boks på veggen hvor det var tilgang til klemmen som koblet ledningene. Ønsker man ikke dette må det strekkes ny kabel i et slikt tilfelle.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 23:59   #64
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg hadde forresten ikke godtatt at naboen hadde spleiset sammen en kabel hvis han hadde kuttet den. Jeg skulle hatt en profesjonell kobling her for å forsikre at det ikke ga problemer senere.

Hæ, det er da ikke vi som har gjort det, det er en profesjonell kabel tv montør som kom for å spleise den og som har sendt oss regning på det. Han gravde sågar delvis opp det vi hadde gjort for å finne kabelen han skulle spleise.
Vi får se hva videre undersøkelser bringer, om vi kunne ha sjekket denne kabelen på forhånd eller om den ikke er avmerket noe sted. Tror nok den har ligget der i mange år.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 00:02   #65
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hæ, det er da ikke vi som har gjort det, det er en profesjonell kabel tv montør som kom for å spleise den og som har sendt oss regning på det. Han gravde sågar delvis opp det vi hadde gjort for å finne kabelen han skulle spleise.
Vi får se hva videre undersøkelser bringer, om vi kunne ha sjekket denne kabelen på forhånd eller om den ikke er avmerket noe sted. Tror nok den har ligget der i mange år.

Ah, ser i første innlegg at det ble fikset etterpå. Forstod det slik at denne var blitt fikset av dere selv.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 00:06   #66
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Ah, ser i første innlegg at det ble fikset etterpå. Forstod det slik at denne var blitt fikset av dere selv.

Neida, men det du kanskje leste var kabelen til naboen vegg i vegg nederst i hagen. Den ble spleiset midlertidig av naboen og min mann til proff reparatør kom for å ordne det ordentlig to dager etterpå. Rett og slett fordi de hadde barnebarn på besøk og var litt desperate på tv. Den var ble også kappet etter varsel fra oss samme dagen om at det kunne skje, pga en kjempestor stubbe med enorme røtter var det vanskelig å unngå. Der har det forøvrig ikke kommet noen regning.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 01:17   #67
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.852
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Fordi det er deres kabel? Vi vet jo hvor vår tv-kabel går, og den ligger på vår egen tomt, ikke andres.

Jamen, hvor kommer den fra før den et inne på din tomt, da? Min kabel inn til huset mitt ligger på naboens tomt og inn til mitt hus. Den går også videre over min tomt og inn til neste nabo på den andre siden.

Som du sikkert har fått med deg nå, må du sjekke hvor kabler og slikt ligger før du graver. Kabler og slikt er vanligvis ikke merket på kommunale kart over eiendommer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 07:25   #68
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.355
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Vi har opplevd å få servert regning fra noen som kappet vår kabel på vår eiendom. Den var enkel.

Ellers anbefaler jeg, som flere gjør, at du betaler og heller prøver å dytte utgifter over på det selskapet som i sin tid la kabelen i jorda.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 08:21   #69
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Dette er i kategorien "shit happens, sure penger, betal og glem greia" i min verden.
Og jeg hadde blitt skikkelig muggen om jeg kom hjem og oppdaget at feks serieavslutningen på Breaking Bad hadde forsvunnet pga andres tabber.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 09:16   #70
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Den som graver har ansvaret for å sjekke, enkelt og greit.
Om kabelen ikke har vært merket noen steder, så må de som har lagt kabelen ta regningen. Alle slike kabler tilhører stort sett selskapet som leverer noe på dem, så å gi regningen til naboen - som ikke egentlig har noe eierforhold til den overhodet, er helt på tur.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 09:26   #71
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Men hva hadde dere? Hvis du har sjekket med kabelselskapene og de har gitt dere OK på å grave, så er det jo soleklart at det er de som skal betale. Jeg vet ikke om kommunen nødvendigvis har full oversikt over private kabelnettutbygginger, med nøyaktig lokasjon av kabler.

Noe tilsvarende skjedde hos oss. De rev nabohuset og bygde nytt, og i den forbindelse rev byggeselskapet over vår TV-kabel, som gikk over denne tomta. Det var null spørsmål om hvem som skulle betale, byggeselskapet ordnet opp umiddelbart.

Nei, det er nok ikke helt soleklart. Jeg leste nettopp en dom der entreprenøren ble dømt til å betale utbedring av skadene som ble påført kabler under graving. De hadde innhentet kabelkart og fulgte det. Problemet var bare at kartet kabelselskapet hadde utlevert var svært unøyaktig og kabler ble gravd over 17 meter fra der kartet fortalte at de befant seg. Likevel var det entreprenøren som ble holdt ansvarlig.

Jeg har aldri sett annet enn at det er den som graver som har det fulle og hele ansvaret for å innhente opplysninger om hvor eventuelle kabler o.l befinner seg. Og da mener jeg den som fysisk graver. Har du leid inn et entreprenørfirma til å grave, er det det entreprenørfirmaets ansvar. Graver du selv er det ditt ansvar.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:48   #72
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Har du egentlig tenkt på at du bør sjekke hvor kablene ligger før du graver?





__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:56   #73
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.490
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Den som graver har ansvaret for å sjekke, enkelt og greit.
Om kabelen ikke har vært merket noen steder, så må de som har lagt kabelen ta regningen. Alle slike kabler tilhører stort sett selskapet som leverer noe på dem, så å gi regningen til naboen - som ikke egentlig har noe eierforhold til den overhodet, er helt på tur.

Signerer Ru, hvis du har skjekket med Gravemeldingen, og kabelen ikke var merket der er det den som har lagt den ned sitt problem - kabelselskapet eller naboen. Er den merket derimot er det deres problem. (De fleste kabelselskaper her i Trondheim grov i gata og så måtte man selv trekke siste delen. Og her var det sikkert noen som gikk over naboen sin eiendom etter muntlig avtale)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 12:57   #74
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har du egentlig tenkt på at du bør sjekke hvor kablene ligger før du graver?





Sånn circa ihvertfall...Jaja, sjekker med gravemeldingen nå, vi har jo kommunale tegninger og kart.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 13:04   #75
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.490
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Sånn circa ihvertfall...Jaja, sjekker med gravemeldingen nå, vi har jo kommunale tegninger og kart.

Det er gravemeldingen som er den autorative kilden.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 13:11   #76
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.012
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg hadde forresten ikke godtatt at naboen hadde spleiset sammen en kabel hvis han hadde kuttet den. Jeg skulle hatt en profesjonell kobling her for å forsikre at det ikke ga problemer senere.

Signerer helhjertet. Dere fikk vel ordnet dette profft i etterkant. Deres var bare en nødløsning der og da, sant?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 13:25   #77
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.490
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Vi kappet en strømkabel da vi på ekte happy go lucky vis sagde hull i en vegg i sommer. Ringte elektriker, og han spleiset ikke kabelen, han strakk ny fra a til b.

Det blir litt anderledes på grunn av brannfare.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 14:04   #78
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Signerer helhjertet. Dere fikk vel ordnet dette profft i etterkant. Deres var bare en nødløsning der og da, sant?

Jeg har beskrevet det i innlegg 66.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 19:27   #79
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Signerer helhjertet. Dere fikk vel ordnet dette profft i etterkant. Deres var bare en nødløsning der og da, sant?

Lese alt før man svarer, kanskje?

Ser noen skriver her at alt blir gravd ned i dag. Det stemmer ikke. Det ble utbygd fiber i området her i fjor (altibox), og alt ble strukket i luftlinje helt fram til husveggene.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 19:40   #80
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.012
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig nabokonflikt-tv-kabel

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Lese alt før man svarer, kanskje?

Ser noen skriver her at alt blir gravd ned i dag. Det stemmer ikke. Det ble utbygd fiber i området her i fjor (altibox), og alt ble strukket i luftlinje helt fram til husveggene.

Jeg trodde jeg hadde lest alt. Oversett innlegget.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no