Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2022 (07)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-22, 14:46   #321
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg skal bake en eller to kaker i dag og må også vaske minst en skjorte. Stryking får bli i morgen.

Ellers føler jeg at jeg er i rute. Har også kjøpt inn blomster, syns det var litt vanskelig siden det var mye rødt, hvitt og blått i blomsterbutikken i dag og jeg ikke ville ha rosa. Men tror det blir bra. Alt står i vann i en bøtte, tenker jeg skal snitte og sette i vaser i morgen.

Bordplassering får mannen finne ut av. Jeg har bare mine foreldre og min bror fra min side, hans side er mer komplisert med mange søsken og skilte foreldre.

Ellers føler jeg vi er i rute og det har vært veldig deilig å ha kjøpt seg fri fra mye av arbeidet i år.

Hadde egentlig planer om fotobok og begynte på det, men det gikk visst i glemmeboken. Får fikse det i ettertid siden vi jo lagde en til storesøster.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 00:40   #322
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Seremonien vår starter kl 10, så her må all stryking være ferdig. Men det er den nå, alle skjorter er strøkne, blomstene har kommet i vaser, og alt av kaker er ferdig pyntet, bortsett fra to som må tas i morgen mellom seremoni og selskap, siden de skal ha pisket krem. Mannen og jeg har gått igjennom talen og har den greit klar, de to konfirmantene har planlagt hva de skal si i sin velkomsttale, billettene til seremonien er printet ut, og mor og søster er i hus (og i seng). Så nå er det bare å komme seg i seng for meg også, og glede seg til i morgen.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 09:21   #323
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Masse lykke til og gratulerer til dere som skal ha konfirmasjon nå i helga.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 11:05   #324
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.814
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Lykke til med alle helgens konfirmanter! Det er så stas

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 12:24   #325
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Alt er klart, og vi har en time bonustid som kan brukes til fotografering og smådill.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 12:25   #326
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.026
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Lykke til, alle sammen. Spis et ekstra kakestykke og sleng føttene høyt etter endt selskap.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 13:28   #327
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Nå måtte jeg inn og sjekke når du skulle ha seremoni, My, her jeg står i olavshallen.

Men ikke samtidig, altså.

Flott seremoni! Fine ungdommer.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-22, 19:43   #328
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

For en nydelig seremoni, det må jeg si. Jeg har aldri vært i humanetisk konfirmasjon tidligere, bare vielser og navnefester. Hovedtaleren var så utrolig flink, og det traff så godt på alle ungdommer jeg kjenner, så jeg blir helt snørrete og våt i øynene bare av tanken. Jeg så at det traff datteren min underveis også. Talen var ganske lang, men den var så velholdt at jeg tror ingen misset et eneste ord eller poeng underveis.

Flott selskap her hjemme etterpå, og alt gikk bra med mat og kaker underveis, så alle er fornøyde. Nå er det joggebukse, beina høyt og kameraet skal straks kobles til PC.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-22, 15:36   #329
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå måtte jeg inn og sjekke når du skulle ha seremoni, My, her jeg står i olavshallen.

Men ikke samtidig, altså.

Flott seremoni! Fine ungdommer.

Å! Synd det ikke var samme da! Vi hadde kl 10. Men veldig fint, veldig vellykket selskap, alt ble veldig, veldig bra. Og viktigt av alt, konfirmantene var skikkelig fornøyde med dagen sin. I dag har alle langveisfarende gjester vært innom hjemme i tur og orden, spist kakerester og skravlet på kryss og tvers. Veldig koselig det også, så fikk jeg snakket litt mer med alle sammen i litt mer avslappede former.

Også må jeg bare skryte av jentungen min, som hadde det eneste konfirmantinnslaget på sin seremoni, foran fullsatt storsal i Olavshallen. Så utrolig modig gjort! (lar klippet ligge ute en stund)

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-06-22 kl 13:52.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-22, 15:39   #330
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.026
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Det der er modig på så mange vis, My. For et fantastisk konfirmantinnslag.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-22, 16:32   #331
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Wow, så stilig!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-22, 16:48   #332
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Så flink hun er. Fantastisk innslag.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-22, 19:09   #333
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Wow, My! At hun tør! Utrolig flink.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-22, 19:27   #334
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Så tøff og dyktig hun er, My! Virkelig imponerende!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 07:57   #335
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ja, det var stas. Hun var ganske nervøs på forhånd, men jeg tror jeg var enda mer nervøs enn henne, tror jeg holdt pusten gjennom hele nummeret. Litt ekstra spenning også, med av- og påkledning, og om hun klarte å komme seg på plass igjen etterpå. Hennes opptreden var nemlig det siste innslaget før det var allsang og utmarsj. Så hun var nødt til å få skiftet på seg bunaden igjen, med skjorte, forkle, søljer og det hele, og komme seg tilbake til plassen sin, i løpet av de tre versene på "Din tanke er fri". Men hun greide det også. Fikk veldig mye skryt etterpå, både av kjente og ukjente.

Nå må vi bare få kommet oss til Olavshallen og hente utstyret igjen, og finne ut hvordan vi kan frakte den hersens tjukkasen tilbake til Kulturskolen innen onsdag.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-05-22 kl 09:58.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 08:33   #336
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.923
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Så flink My, og modig. Gratulerer.

Jeg var på konfirmasjonsseremoni i Oslo Rådhus i helgen og den var også veldig fin. Men uten sirkusskunster.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 09:24   #337
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

My, den bordpynten hørtes herlig ut, del gjerne bilde når dagen er overstått!

Her er noen bilder fra bordet

(De litt større oppsatsene på første bilde var gave til konfirmantene fra en bekjent, og de passet perfekt inn, så de havnet på bordet til konfirmantene)

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Hvor mange kaker bør jeg beregne til ca 35 stykker? Tre uker igjen til konfirmasjonen her.

Nei altså, hvor mange kaker trenger man? Vi var 34 personer (inkludert en ettåring og en toåring), og her er vårt kakebord. Dette var selvsagt ALT for mye. Fordi det handler ofte ikke om mengde, men om variasjon, ønske om at det skal være masse forskjellig å velge mellom. Og da blir det alt for mye. Men vi hadde en del gjester som reiste langt, og de kom alle innom på søndag, i tur og orden, for å hilse på og si hadet. Da satte vi fram kakene igjen, og ble faktisk kvitt en god del. Likevel har vi evig nok kake igjen til 17.mai.



Fra øverst: Sjokoladecookies, kringle, oreokake, suksesskake, etasjefat med makroner og kransekakebiter, snickerskake, en kake som er litt vanskelig å forklare, men som kommer fra mannens familie, der den går under navnet "tangokake" (i skiver på rundt fat), ostekake, smurte lefser, sjokoladekake, pavlova, konfektkake fra restauranten, mer kringle, fyrstekake. Av dette stilte jeg selv med kringle (bakt god stund i forveien og frosset ned), suksesskake (bakt på torsdag, pyntet på fredag) og pavlova (bakt på tirsdag, pyntet rett før selskapet), og guttungen lagde oreokake. Resten var bidrag fra andre.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-05-22 kl 12:19.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 10:48   #338
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Så nydelig, My, og så passende!!

Og imponert over skiftingen etterpå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 11:12   #339
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.381
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi hadde, til 20 personer:
Bløtkake 16 biter, bestilt. Tre firedeler var igjen.
Oreokake, ca halve var igjen
Ostekake fra det søte liv, ca halve var igjen
12 kjempestore donuts, tre firedeler var igjen
2 pakker makroner, halvparten var igjen
En pose marengs, halve var igjen
En tress-isboks med ulikt tilbehør, den ble nesten spist opp. Hadde nonstop, rosa strøssel, karamellfudge og godtegomp til.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 13:15   #340
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Skulle ønske vi var ferdige med vår konfirmasjon også!

I går fikk jeg reparert og fikset opp i mangler som var på bunaden vi har fått låne til konfirmanten, og jeg må si jeg er dypt sjokkert over hva folk kan finne på å ta seg betalt for. Bunaden har blitt sydd ut ved å sy på noen ekstra hemper. I tillegg til at man ikke har tatt høyde for at man også måtte sy på hemper til forkle, så har hempene blitt sydd på en utrolig stygg måte! Den ene hempen holder til og med på å falle av! Det blir ekstra synlig når bunaden er brodert og montert av noen som helt tydelig visste hva de holdt på med, for der er ting så gjennomført pent.

Jeg, som ikke er noen spesielt god syerske, fikk etter en runde med youtube og litt tid, laget mye penere hemper. Sånn burde det jo ikke være. Jeg har snakket med bunadseieren, og hun kommer til å bruke proffe folk neste gang, selv om det kan komme til å koste noen ekstra tusenlapper.

Vi får uansett en prøvekjøring av bunaden i morgen. Det blir stas!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no