Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Morsdag

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-20, 13:42   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Morsdag

Dere som kjøper morsdagsgaver, hva kjøper dere til deres mødre?
Lurer også på hva dere får fra deres håpefulle....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 13:45   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Jeg kjøper en blomst til min mor, i tillegg har jeg invitert henne til middag.

Usikker på om jeg får noe av barna, kanskje yngste baker en kake. De er ikke spesielt gode på gaver, selv om to av dem er voksne.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 07-02-20 kl 14:06.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 13:47   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Mamma bor i en helt annen landsdel enn jeg og broren min gjør, så vi bestiller rett og slett blomster.

Jeg aner ikke hva jeg får, eller om jeg får noe. Vi har generelt sett ikke feiret morsdag eller farsdag. I fjor tok mannen med barna ut på senteret og de fikk velge selv hva de ville gi meg. Så jeg fikk en søt bamse som holder et hjerte, et "verdens beste mamma"-krus og et smykke. Og de pakket inn selv også. Veldig koselig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 13:48   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag

Blomster

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 13:56   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Jeg kjøper ikke noe til min mor. Jeg pleier å få noe uinnfridd fra juleønskelisten av mine barn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 14:04   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Jeg gir min mor blomster. Jeg pleier ikke å få noe selv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 14:06   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Morsdag

Pleier å sende en liten gave til mamma som bor på en annen kant av landet. I år ble det et par hudpleieprodukter og et kort. Andre år har det vært en flaske champagne, et sjal eller noe sånt. Noen år har jeg bare ringt. Har aldri feiret morsdag selv da vi bodde utenfor Norge i mange år og der var det ikke noe særlig opplegg rundt den dagen som i tillegg som oftest havnet rett oppi bursdagen min (annen dato enn her i Norge).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 14:09   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Det varierer. I år tror jeg det blir blomster.

Om jeg får noe kommer som regel an på om bestemor fikser noe sammen med dem. En sjelden gang har faren overført penger til dem for å kjøpe noe.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 14:10   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Tulipaner til mamma.

Det hender kidsa slår til med sjokolade, men stort sett kjøper jeg blomster til meg selv også. Mannen tar meg med ut på middag hvis han husker at det er morsdag (lite sannsynslig).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 14:21   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Jeg bor også langt unna moren min, så jeg sender som regel blomster, så også i år.

Vi gjør ikke mye ut av morsdag eller farsdag her, men etter hvert som ungene har blitt større og fått med seg at det er morsdag har det som regel kommet noen tegninger og kort. Det er veldig stas. Jeg skal overnatte på hotell natt til morsdag, det er en gave i seg selv.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 14:44   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Det hender jeg kjøper en blomst til mamma eller svigermor om vi sees på morsdag. Om vi ikke sees dropper jeg det.

Barna synes mor- og farsdag er stas, de kjøper alltid gaver. Nå tjener alle tre sine egne penger, så nå kjøper de oftest noe de tror vi trenger eller ønsker oss, som treningstøy eller en bok. Før, da de var små, laget de kort og vi voksne hjalp de med en liten gave.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 14:50   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Vi feirer ikke.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 14:51   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

Sånn bare for å svare på noe annet enn spørsmålet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 15:00   #14
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Morsdag

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Dere som kjøper morsdagsgaver, hva kjøper dere til deres mødre?
Lurer også på hva dere får fra deres håpefulle....


Min 18 åring klarte å få inn i samme setning både et spørsmål om hva jeg ønsker meg til morsdagen og at hun bare hadde 30 kr på kontoen sin. Godt gjort! Tenker at jeg får en bukett tulipaner eller noe sånt, og det samme kjøper jeg til min mor.

Det koseligste er å bli gjort litt stas på sånn i løpet av dagen, få frokost laget og middag både laget og ryddet etc.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 16:07   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsdag

Pleier å kjøpe tulipaner til mamma. Kanskje jeg i tillegg inviterer henne på kaffe og kake.

Mine to husker ikke på meg med gave, men kanskje jeg står opp til dekket bord eller frokost.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 17:31   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Mine foreldre tilbringer en del av vinteren på sydlige breddegrader, og jeg har ordnet med kort og blomster gjennom resepsjonen i leilighetskomplekset de befinner seg på.

Jeg får alltid frokost på senga, middag, og et par smågaver. I tillegg det jeg blir aller mest glad for: nydelige, forseggjorte og selvlagde kort fra twinsa.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 17:45   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag

Jeg gir ingenting til min mor, hun har ikke gjort seg fortjent til det.

Jeg får som regel ingenting av ungene, men innimellom har jeg fått noe fra det ene barnet. Kake må jeg lage selv hvis jeg vil ha det.

Jeg har ordnet en liten ting til datteren min fra hennes barn, synes hun fortjener det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 19:09   #18
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsdag

Vi har to bursdager i familien på den tiden, så vi dropper morsdagsgave og konsentrerer oss om bursdagene. Jeg har ikke noe forhold til morsdagen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 19:14   #19
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsdag

Jeg pleier å gi min mor noe, enten blomster eller en gave. I år inviterer jeg henne hjem på middag og kaker og så får hun gave av gutta (lite lerret de har malt på, og oppå har jeg festet et bilde av dem tre, tatt i julen. ) Av meg får hun samme type lerret malt på av gutta, og med et "dikt" skrevet av meg.

Jeg får nok ikke noe av mine. De kjøper ikke noe selv, og mannen tenker ikke på sånt.

Da fant jeg plutselig ut at jeg ville gjøre noe mer, så hun får Morgenlevering med iskaffe mocca, speltrundstykker, rabarbrasyltetøy og melkesjokolade hjerter. Det kommer hun til å elske!

__________________
Tvillinggutter 2010

Sist redigert av Taien : 07-02-20 kl 20:05.
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-20, 20:12   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsdag

I år blir det en stor tulipanbukett til min mor. Hva jeg får fra mine håpefulle, vet jeg ikke, men det har typisk vært en blomsterbukett, en body-lotion etc. De må ofte få tips av meg, så jeg får som regel noe jeg ønsker meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no